lapsen nenän tukkoisuus-yöt menee pilalle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten pian antihistamiini pitäisi alkaa vaikuttamaan?
Poika on nyt pari viikkoa sitä päivittäin ottanut, muta nenä on aivan tukossa öisin. Päivällä myös, mutta yöt on tosi hankalia. Ei saa nukuttua ja heräilee itkuisena kun on hankala olla. Vaikuttaa selvästi päiviinkin jo katkonaiset unet, on kiukkuinen ja väsynyt. Nasolinia laitoin aluksi, mutta sitäkään kun ei saa käyttää viikkoa pitempään. Ja nuo allergianuhasuihkeet on lääkärin mukaan yli 6-vuotiaille. Meillä 4v poika siis.

Mitenkähän vois oloa helpottaa, en keksi enää mitään. Niistämällä ei edes tule mitään, on jossain niin syvällä tukossa. Ja aina kun koittaa niistää, menee korvat lukkoon, joten inhoaa jo koko niistämistä ylikaiken.
Nyt alkanut myös kuorsaamaan kovasti nukkuessaan.

Lääkärillä just pari viikkoa sitten käytiin, eikä sieltä tämän parempia apuja saanut. Eikö tälle oikeesti voi mitään?

Mä olen itse allergikko jolla on ahtaat röörit ja nenä tukossa muutenkin saati sitten siitepölyaikaan. Nasoliniin jään koukkuun oikein kunnolla jos kerran aloitan. Nyt oon just yrittänyt koukusta pois viimeiset kolme päivää.

Eipä siihen paljon muu auta. Ei auta niistäminen, ei auta nenätipat. Sitä vaan pitää kärsiä.

Hiilihydraattien pois jättämistä varmaan kannattaisi kokeilla, uskon että se voisi auttaa. Joskus auttoi itselläkin, mutta viime aikoina on laiskottanut ja oon syönyt ihan voileipäperunapastalinjalla.

Meillä määrättiin tytölle sellaista nenäsuihketta kuin: Nasospray Lastin. En oo vielä käyny hakemassa, mut sitä varmaanki saa pienille antaa kun mein tyttö on 2v.

millä lääkärillä kävitte, yleislääkärillä vai allergialääkärillä?
Kuulostaa aika pahalta nimittäin, ja luulis, että allergologi pystyis kuitenkin määräämään jotain allergiseen nuhaan tarkoitettuja nenäsuihkeit,a niitähän on monia erilaisia eri vaikuttavilla aineilla.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Meillä määrättiin tytölle sellaista nenäsuihketta kuin: Nasospray Lastin. En oo vielä käyny hakemassa, mut sitä varmaanki saa pienille antaa kun mein tyttö on 2v.

http://www.lastin.fi/public/lastin-nenaesuihke/

tätä tosiaan määrättiin. Tuossa tosin lukee et yli 6-vuotiaille, mut ihan lastenlääkärillä käytiin ja tuolle se reseptin kirjoitti..

Oisko noin pienelle niitä apteeista saatavia nenäteippejä (Breath right). Ainakin minulle niistä ollut tosi iso apu. Ja auttaisko mitään se Vicksin salva? Onhan lapsllekin nasolinia, jos oikein tiukka paikka tulee ja jos varoo jäämästä koukkuun...

Keittosuola ei auta meillä yhtään :(
Ihan tk lääkärillä käytiin. Pitänee harkita kyllä jotain muuta jos ei tuo oikeesti pian ala yhtään helpottaan. Vicks ei myöskään auta tähän, vaikka tavallisessa nuhassa siitä ehkä jotain apua onkin. Nasolin auttoi hetken, mut siitä on nyt kiintiö täynnä.

Kokeile ostaa ilmanpuhdistin, itselläni oli kovasti aamuisin tukkoisuutta, mutta tuon laitteen ansiosta ei enää. Annan sen pöhöttää päivällä rauhassa makuuhuoneessa ja yöksi otan pois päältä (sen verran pitää ääntä kuitenkin) ja aamulla eron kyllä huomaa, nenä on auki eikä vuoda yhtään. Omani ostin Anttilasta, maksoi noin 70 euroa.

Yhteistyössä