Lapsen musta kakka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Meidän yksivuotiaan kakka oli äsken puoliksi ihan mustaa. Ensin oli normaalin värinen pötkö ja sitten mustaa ihan kuravelliä, jossa joukossa jotain "hiutaletta"? Pitäiskö käydä päivystyksessä, kun neuvolaoppaassa sanotaan että musta kakka on vakava merkki? Vai voiko olla vaaratonta? Koitin jo soittaa päivystykseen, mutta en päässyt vielä läpi, koitan kohta uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;25823330:
Onko syöny lakritsia? Jos on niin paskakin voi olla mustaa

Verenvuoto suolistossa voi värjätä paskan myös mustaksi

Ei ole tietääkseni syönyt lakritsia. Mistä sellainen verenvuoto sitten voi tulla? Ihan normaalisti tuo leikkii, eikä sairauden oireita ole? Saatiin aika päivystykseen kahdeksaksi.

[QUOTE="hmm";25823353]Onko syöny mustikoita?[/QUOTE]

Voisko tää oikeesti värjätä? Mies oli kuulemma eilen mummilassa antanut mustikkarahkaa pakastetuista mustikoista.

[QUOTE="a p";25823371]Voisko tää oikeesti värjätä? Mies oli kuulemma eilen mummilassa antanut mustikkarahkaa pakastetuista mustikoista.[/QUOTE]

Aivan varmasti. Meillä heti huomaa seuraavana päivänä että mustikoita oli puurossa esim. :)

[QUOTE="a p";25823371]Voisko tää oikeesti värjätä? Mies oli kuulemma eilen mummilassa antanut mustikkarahkaa pakastetuista mustikoista.[/QUOTE]

Mun äiti sano mulle ku annoin ekaa kertaa tytölle kuningatar-sosetta et varo sitten et kakka saattaa mennä mustaks ja niinhän se meni.

Älä huoli, kyllä itsekin ekan kerran säikähdin kun likka oli syöny mustikoita ja kakka oli löysää ja mustaa ja jotenkin outoa. :D

...mutta joo. Kyllä mä peruisin. Jos lapsi on normaali ja leikkii pirteästii ja kun te kerran olitte syöny mustikoita niin todennäköisin syy kakan väriin oli siinä.

[QUOTE="a p";25823427]Okei aion soittaa lekurille ja perua ajan ;) Olen vaan ylihysteerinen mamma[/QUOTE]

Hei! aloituksen varastaja! Mutta juu.. Perun ajan. Typerää, miksi neuvolan oppaassa pelotellaan että musta kakka on vaarallista, muttei mainita että voi johtua noinkin loogisesta jutusta kuin mustikat?

Sama kokemus, yllättävän pieni määrä mustikkaa voi sen kakan värjätä. Peruisin ajan. Varsinkin kun on niin "tautinen" aika, sieltä voi hyvällä todennäköisyydellä saadakin jotain "kotiinvimeisiä" vaik mennessä oliskin ollut terve.

meillä neuvolalääkäri kertoi itse hätääntyneensä oman esikoisensa kohdalla kun tiesi mustan kakan olevan vakavakin oire.. eikä uskonut oman äitinsä selitystä mustikoista. Mutta mustikoistahan se oli johtunut :) enpä sitten itse hätääntynyt ekojen mustikkasatsien jälkeen.

Voithan sä sanoa siinä aikaa peruessa mistä oli kyse jos tuntuu että tarvii selitellä :) ymmärtävät varmasti!

Yhteistyössä