Lapsen mukaan otto ultraan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija

Vieras
Kysyn nyt vielä teidän mielipidettä asiasta. Eli mulla olisi rakenneultra vol.2 koska yksi jalka oli vauvalla väärässä asennossa, ja hän ei sitä suostunut ekalla kerralla näyttämään oikein. Siinä tuskin kauaa menee, mietin että voinko ottaa isosiskon 7v mukaan sinne? Siellä on laput että ei lapsia mukaan, jonka ymmärrän, viimeksi meni se 50min ja lapsi ei sitä aikaa jaksa odottaa, mutta tämän luulisi olevan nopeampi homma.
Ultrahan tehdään mahan päältä, sinällänsä ei mitään ihmeellistä lapselle siinä ole, mitä nyt näkee hänkin tulevan vauvan :)
Vai hommaanko hoitajan täksi ajaksi? Mitä itse tekisit?

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Siellä on laput että ei lapsia mukaan

joten en ottais lapsia mukaan vaikka menis vaan 2 minuuttia.
kielto on kielto ja siihen on syynsä, joten toimisin ohjeiden mukaan.
en mä koe olevani missään erityisasemassa et saisin ottaa lapseni kiellosta huolimatta mukaan. tiukkis tai en...

Helsingissä ei saa otta lapsia mukaan, joten hommaisin hoitajan.
Kyse ei ole pelkästään ajasta joka siellä menee vaan myös siitä jos ilmenee jotain huolestuttavaa tai tosi kamalaa.
Aikuisten reaktioit säikyttää lapset.

Mä olen ottanu esikoisen mukaan joka ultraan, vaikka yleinen käytäntö kai on ettei lapsia ultraan mukaan. Meillä tosin kukaan ei ollu milläskään kun esikoinen oli 4 kk ekan ultran aikana ja nukkui turvakaukalossa :D Tuossa tilanteessa joko kysyisin lupaa tai ottaisin hoitajan lapselle.

Aivan, ei lasta mukaan. Jospa sitä toista jalkaa ei löytyisikään tai vauva ei olisikaan enää hengissä -> äiti romahtaa -> aikaa vie jatkotutkimuksien selvittely jne jne. Joskus niissä ultrissa vaan kerrotaan huonojakin uutisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Helsingissä ei saa otta lapsia mukaan, joten hommaisin hoitajan.
Kyse ei ole pelkästään ajasta joka siellä menee vaan myös siitä jos ilmenee jotain huolestuttavaa tai tosi kamalaa.
Aikuisten reaktioit säikyttää lapset.

No tossa tapauksessa ymmärrän asian. Eli hommaan hoitajan, ei tartte miettiä sen enempää. Mulle se nyt on sama kuin se neuvolaan tulisi mukaan. Lapsi osaa kyllä istua hiljaa sen aikaa paikallaan.
Tarkennan vielä että normaaliin ultraan en ottaisi, mutta kun tosiaan kaikki muut saatiin jo tutkittua, ja kaikki oli hyvin. Olisihan se tietysti kamala tilanne jos jotakin vikaa olisi, niin kätilö ei voisi asiaa selittää jos lapsi vieressä. En ajatellut asiaa ihan loppuun asti.

Täällä oli ainakin ultrakutsussa erikseen mainttu, että ei lapsia mukaan.
Neuvolaan otin muutaman kerran mukaan. Ajatuksena, että lapset pysyisivät kauniisti odotustiloissa, kun minulle tehdään sisätutkimusta. Esikoinen paukkasi sisään kesken tutkimuksen ja oli vähän ihmeissään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mikä ihmeen hoitaja?
Lapsi odottaa siellä käytävässä, kun äiti on tutkimushuoneessa! Kyse on 7 vuotiaasta!!

Entä jos ei odotakaan/halua jäädä yksin sinne? Mä en tota pitäisi vaihtoehtona, mielummin hommaan hoitajan siksi aikaa. Aika kolkko paikka kuitenkin toi ultraodotushuone on, ei mikään neuvola missä on leluja. Ja jos hätä tulee niin osaako tulla koputtamaan ovelle.

Meillä Jorvissa kanssa kielletään lapset tutkimushuoneissa. Syyksi on sanottu pienet tilat, mutta varmasti siinä mietitään myös sitä, että jos jotain onkin pielessä ei lapsen tarvii kuulla sitä siinä.

Itse kävin kolmatta odottaessa kaikki lääkärikontrollit omalla gynellä ja sinne otimme vanhemmat lapset mukaan vauvaa kurkkaamaan. Taisi olla lapsille vähän turha reissu, kun heille oli tosi vaikea hahmottaa vauvaa siinä ruudulla, vaikka tietty selitettiinkin. Tytöt olivat silloin siis 6v ja 4v. Kivempaa heille oli neuvolassa sydänäänet yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mikä ihmeen hoitaja?
Lapsi odottaa siellä käytävässä, kun äiti on tutkimushuoneessa! Kyse on 7 vuotiaasta!!

Entä jos ei odotakaan/halua jäädä yksin sinne? Mä en tota pitäisi vaihtoehtona, mielummin hommaan hoitajan siksi aikaa. Aika kolkko paikka kuitenkin toi ultraodotushuone on, ei mikään neuvola missä on leluja. Ja jos hätä tulee niin osaako tulla koputtamaan ovelle.

Miten niin ei halua? Sanotaan, että istu siinä sen aikaa kun äiti tulee takaisin. Onpas vaikeaa teillä elämä... Ei koululainen tarvitse mitään leluja odotushuoneeseen, vaan istuu siinä ja odottaa.

Kuinka pitkä matka sulla sinne ultraan on ja kauanko aikaa koko reissuun menee? Eikö 7v pärjää kotona yksikseen sen aikaa?
Jos on laput ettei lapsia mukaan niin se tarkoittaa myös sitä, ei edes sinne odotushuoneeseen (ei edes liene kovin viihtyisä paikka lapselle).

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Kuinka pitkä matka sulla sinne ultraan on ja kauanko aikaa koko reissuun menee? Eikö 7v pärjää kotona yksikseen sen aikaa?
Jos on laput ettei lapsia mukaan niin se tarkoittaa myös sitä, ei edes sinne odotushuoneeseen (ei edes liene kovin viihtyisä paikka lapselle).

Niin tai tosiaan kotiin. Hyvä idea.

Yhteistyössä