Lapsen matkapahoinvoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buleria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en ole asiasta varma, mutta voisi olla näin, että säädöksiä ikärajoista on tiukennettu, koska lapsilla ei voi (jo eettisyyden vuoksi) testata ns. aikuisten lääkkeitä. Kuitenkin sen ajan kun niistä oli sitten vain ohjeistettu lapselle sopivaksi katsottu määrä, jokainen lääkettä käyttänyt lapsi on ikään kuin "testihenkilö" eikä mitään haittaraportteja ole ainakaan yhden tuntemani farmaseutin mukaan ilmestynyt. Ja tämä ajattelu siis vain mun "mutua", mut voisi olla näin. Ja mä siis se, joka uskaltaa antaa sen noin 4x/vuosi 6 veelle lapselle Postafania.

meidän pian 4-v:llä auttaa kun katsoo autossa dvd:tä eli jos ajetaan pidempää matkaa niin pahaolo tulee jos ei keskity ohjelmaan, toisilla toisinpäin meillä toimii näin, kannattaa kokeilla :)

voi plääh, niimpä tietenkin, tähänkään vaivaan ei siis ole olemassa takuuvarmaawonderlääkettä?! Niinhän se varmaan on, mutta taidan silti koeilla.. Minkä ikäiselle se ei teillä auttanut?

Tämän olen täälä o kertonut aikasemminkin että suola auttaa. Eli syötä lapselle juuri ennen matkaa tai matkan alussa jotain suolasta, sipsiä, suolakeksiä ihan mitä vaan, se oikeasti auttaa. Yksi lääkäri tätä suositteli ja sen jälkeen ei meidän tyttö ole voinut pahoin ja ennen oksensi heti yli vartinkin matkalla.

minäkin olen miettinyt, ja epäillytkin korkean ikärajan johtuvan juuri tuosta koekaniinien puutteesta. Siksipä olenkin nyt (tarpeeksi kauan pähkäiltyäni) vakuuttunut sen verran, että aioin kyllä kokeilla pientä annostusta Postafenia lapselleni.

Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
minäkin olen miettinyt, ja epäillytkin korkean ikärajan johtuvan juuri tuosta koekaniinien puutteesta. Siksipä olenkin nyt (tarpeeksi kauan pähkäiltyäni) vakuuttunut sen verran, että aioin kyllä kokeilla pientä annostusta Postafenia lapselleni.

Antihistamiini sopii alle hyvin alle 10 v. antihistamiinia missa on esim syklitsiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
voi plääh, niimpä tietenkin, tähänkään vaivaan ei siis ole olemassa takuuvarmaawonderlääkettä?! Niinhän se varmaan on, mutta taidan silti koeilla.. Minkä ikäiselle se ei teillä auttanut?

Kun nyt muistais... Olisko tosiaan ollut siinä neljän-viiden korvilla. Meidän lapsi on jo nyt iso koululainen -- joten vuodet ei ole ihan kirkkaana enää mielessä. Ongelma kylläkin on edelleen olemassa. Käytännössä on rajoittanut elämäämme niin, että automatkat on sitten minimoitu. Junaa käytetään aina kun mahdollista.