Ensimmäisenä tulee mieleen, että pitäisikö sun tehdä lapselle tiettäväksi, että tiedät salaa syömisestä ja rangaista siitä jotenkin? En tiedä, onko ollenkaan hyvä idea, mutta ajattelin sellaista, että jos on syönyt vaikka herkkupäiväksi tarkoitetut vanukkaat salaa, niin ostat uudet muille mutta et hänelle. Sama muiden herkkujen kanssa.
Ootko jutellut lapsen kanssa, miksi tekee noin? Kuulostaa kyllä todella huolestuttavalle noin pitkälle viety salailu. Ja yöllä syöminen.
Olen yrittänyt jutella ja kysyä miksi tekee tuota.
Olen koittanut selittää,että ei ole hyväksi yöllä syödä herkkuja ja kuinka muut jäävät ilman jos hän syö kaiken hyvän.
Syyksi hän kertoo joko ettei tiedä miksi tekee niin tai että teki vaan mieli.
Otin asian eräs aamu puheeksi,un tyttö jäi edellisenä yönä kiinni.
Valvottiin vielä miehen kanssa sängyssä ja juteltiin niitä näitä.
Kuulin,kun tytön huoneen ovi avautui ja näin,kun tyttö kipitti oman makuuhuoneemme ohi vessaan.Kulin,kun tyttö veti vessan ja pesi kädet...
Vessan ovi avautui,mutta tyttöä ei omaan huoneeseen kuulunut..
Pian alkoi keittiöstä kuulua rapinaa jne.
Hetken päästä tyttö viipotti omaa huonetta kohti ja pyysin hänet käymään luonani.
Tyttö ei tullut suoraan huoneeseemme vaan kävi oman huoneen ovella ensin.
Kysyin tytöltä,että kuinka hän vielä valvoo ja mitä keittiössä kävi rapistelemassa.
Kuulemma ei mitään.
Kysyin,että jos nousen sängystä katsomaan mitä tytön huoneen ovelta löytyy onko vastassa tyhjä lattia..Tytön väitteistä huolimatta oli hänen huoneensa ovella kasa pipareita.
Alkaa olemaan hieman neuvoton olo.
Tyttäremme kävi juuri psykologilla pari kertaa,koska on erittäin vilkas ja eskarin ja minun pyynnöstä kartoitettiin onko psykologi samaa mieltä.
Psykologi sanoi,että joillain vilkailla lapsilla on tavallista suurempi makeanhimo,muttei nähnyt näissä yöllisissä herkku haennoissa mitään pahaa...
Mua ärsyttää,koska ei mun kuuluisi joutua piilotteleeman ja luitsemaan noin isolta tytöltä meidän yhteisessä kodissa ruokatarpeita.
Ja valehtelu..se mua myös syö.. Vaikka ollaan jo jääny kiinni,koitetaan silti valehtelemalla päästä pinteestä..
Ja rangaistukseksi ollaan kokeiltu sitä,että tyttö on lauantaina jäänyt esim ilman karkkeja js on j torstaina ne salaa syönyt,mutta tyttö ei tunnu tajuavan rangaistusta..ei sitä ole mielestään ansainnut ja taas sitten salaa etsii jotain..kuin korvaukseksi itselleen siitä,että hänet jätettiin ilman.