Lapsen luokalla pyörii juttua jostain keskiyöllä peiliin katsomisesta, kuolee jos katsoo tms

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"A p"
No mun lapsi ahdistui :( mikähän juttu toi on jos googlettaisin ja sen jälkeen osaisin paremmin lapselle selittää. Kolme kertaa jos koputtaa ni sit siihen tulee joku ukko

"Emppu"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29059284:
pitäskös nyt ottaa yhteyttä vaikka luokanvalvojaan, jos hän vaikka keskustelis koko luokan kanssa asiasta.
Hyvä idea,ei siitä varmaan haittaakaan olisi.
Omassa nuoruudessani oli myös jotain vastaavaa...porukassa päiväaikaan juteltuna ei varmaan tunnu miltään mutta tosiaan saattaa yksikseen pelottaa.

"Sirkkeli"
Joo, tuo on kyllä pelottava juttu. Saattaa aiheuttaa pelkoa loppuelämän. Itse en katso ikinä yöllä vessassa käydessä peiliin. Tosin en tiedä, johtuuko vielä noista pentuna kuuluista jutuista, vai siitä että nelikymppinen on tosi pelottavan näköinen meikittä ja kesken unien herättyään.

pikakahvi
[QUOTE="Sirkkeli";29059360]Joo, tuo on kyllä pelottava juttu. Saattaa aiheuttaa pelkoa loppuelämän. Itse en katso ikinä yöllä vessassa käydessä peiliin. Tosin en tiedä, johtuuko vielä noista pentuna kuuluista jutuista, vai siitä että nelikymppinen on tosi pelottavan näköinen meikittä ja kesken unien herättyään.[/QUOTE]

*reps* :D

"Emppu"
[QUOTE="Sirkkeli";29059360]Joo, tuo on kyllä pelottava juttu. Saattaa aiheuttaa pelkoa loppuelämän. Itse en katso ikinä yöllä vessassa käydessä peiliin. Tosin en tiedä, johtuuko vielä noista pentuna kuuluista jutuista, vai siitä että nelikymppinen on tosi pelottavan näköinen meikittä ja kesken unien herättyään.[/QUOTE]

:D

Itse en enää peilejä säiky mutta muistan vielä teini-ikäisenä vältelleeni niitä,siis öiseen aikaan..

hmph

reps :LOL:

vihreä koura
Meilla kanssa ala-asteen lopussa 11-12v tollaset jutut levis luokassa. Niitä kuuli isommilta että jollekki tutun tutulle oli käyny. Kyllä huvitti löytää kirjaston poistosta "vihreä koura ja muita kummitusjuttuja vm. 86" jossa suurin osa legendoista oli jossain muodossa. :D en silti omille lapsilleni lukis.....

Juu tuttuja legendoja nämä. Iät kaiket ollut vastaavia, äkkiseltään tulee mieleen ainakin just tämä aiemmin mainittu candyman-leffa, jossa tuo kutsuminen on aika sama kuin vielä vanhemmassa Bloody mary-urbaanilegendassa. Omasta lapsuudesta muistan kans sellasen että itse paholainen ilmestyy peiliin keskiyöllä :D Ei oo kyllä muuten näkyny... Mutta kyllähän siinä muutama viikko meni peilejä kierrellessä... Mitä jos ihan selittäisi lapselle että tällaisia tarinoita on kulkenut iät ja ajat vähän muunneltuina ja niiden tarkoitus vain ja ainoastaan pelotella, eivätkä ole millään muotoa totta.

piripiri
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29059398:
me ollaan ainakin ihan rehellisesti lasten kanssa keskusteltu tuosta asiasta. että mistä noita juttuja on syntynyt. ja sanonut myös heille sen, että sitä piritismiä ei sitten kokeilla, vaikka mikä olis. ja vaikka siihen ei uskokkaan, niin silti ei kokeilla.
Miksi ei, jos siihen ei usko? :D

Minä olen kokeillut. En uskonut tippaakaan, mutta avoimin mielin lähdin, että todistakaa nyt. Mitään ei tapahtunut, ei yhtään mitään.

"haapa"
omaa lasta peloteltiin jollain Slendemanilla niin, ettei suostunut koiraa viemään pissalle lähimetsään eikä pistäymään kesämökillä..

taitaa olla joka sukupolvella omat mörkönsä!

"vieras"
tässä kohta 40:senä voin vain naureskella että sama urbaanilegenda pyöri jo silloin kun itse olin 10vee :) pohjoiskarjalassa, ja siis en tosiaankaan ole IKINÄ peiliin yöllä kattonut...en ota sitä riskiä.

Pahempi
Muistaako kukaan sellasta legendaa että kierretään Teuvan nuorisotalo 3 kertaa vastapäivään keskiyöllä ja sitten koputetaan oveen ja senhän avaa -kukas muu kuin Scarlett

omassa lapsuudessa pelättiin leijuvaa sinistä päätä (noidan käsikirja) sekä kuristavaa irtokättä (vihreä koura). herkimmät pelkäsivät Rölliä sekä pikku vampyyriakin...
myöhemmin piti sitten pelästyä candymania, joka on loistoleffa mutta en silti sanoisi sitä sanaa peilin edessä vaikka en uskokkaan että Tony Todd hyppää suihkuverhon takaa koukku kädessä :D

tosin en mielelläni katso peliin öisillä vessareissuilla, mutta se johtuu siitä ettei oma peilikuva ole hirveän edustava siinä tilanteessa..

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";29060269]Jos kiertää kolmesti myötäpäivään keskipäivällä, tuleeko silloin Jeesus avaamaan?[/QUOTE]

Ei muuten tästä muistaakseni koskaan ollut puhetta :D Pitänee käydä testaamassa. Olis sille jampalle asiaa muutenki.

Yhteistyössä