Lapsen leukemia oireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Argh

Vieras
En nyt epäile, että lapsellani olisi...minulla nyt sattuu olemaan ahdistuneisuushäiriö, niin tulee kaikkee mieleen.

Vuoden ikäisellä on silloin tällöin joku mustelma jossain, sellanen peukalon pään kokoinen. Yleensä otsassa tai poskessa... lujaa kun mennään ja kaatuillaan, mustelmat ei siis tule ilman syytä.

Lisäksi hänellä on ollut kolme angiinaa jotka on kai harvinaisia näin pienelle? Perheessä kuitenkin ilmeisesti oireeton kantaja jolta taudin saanut?

Lapsi on eloisa, iloinen, virkeä, syö, juo, nukkuu ja kakkaa hyvin. On kookas ikäisekseen ja hyvin kasvanut. Kovasti tykkää touhuta pihalla ja hiekkalaatikolla ja harjoitella kiipeämistä sohvalle. Kova nauramaan jne. Tosi ihana lapsi.

Tiedän ettei mun tarvi epäillä mitään. Kaikki on hyvin. Sanokaa tekin se mulle.

Koitan pärjätä ilman lääkkeitä tän häiriöni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Argh:
En nyt epäile, että lapsellani olisi...minulla nyt sattuu olemaan ahdistuneisuushäiriö, niin tulee kaikkee mieleen.

Vuoden ikäisellä on silloin tällöin joku mustelma jossain, sellanen peukalon pään kokoinen. Yleensä otsassa tai poskessa... lujaa kun mennään ja kaatuillaan, mustelmat ei siis tule ilman syytä.

Lisäksi hänellä on ollut kolme angiinaa jotka on kai harvinaisia näin pienelle? Perheessä kuitenkin ilmeisesti oireeton kantaja jolta taudin saanut?

Lapsi on eloisa, iloinen, virkeä, syö, juo, nukkuu ja kakkaa hyvin. On kookas ikäisekseen ja hyvin kasvanut. Kovasti tykkää touhuta pihalla ja hiekkalaatikolla ja harjoitella kiipeämistä sohvalle. Kova nauramaan jne. Tosi ihana lapsi.

Onko muka todettu nuo angiinat? Siis streptokokkki A ollut pos.? Yleensä tuon ikäisellä ei ole angiinaa. Mutta leukemialta ei kuulosta, usko pois. Terve lapsi varmasti. Muuten, oletko syönyt ahdistushäiriöösi lääkettä, onko se auttanut, ja minkä nimistä? Sama häiriö minulla. RASKAS.

Minulla oli 1-vuotiaasta asti angiinoita säännöllisesti. Pahimmillaan monia monia kertoja vuodessa. Lopulta yksityisen kautta päästiin leikkaukseen siinä yläasteen lopulla.
Ei angiinaan tarvitse mitään kantajia. Se tulee jos on tullakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Argh:

Onko muka todettu nuo angiinat? Siis streptokokkki A ollut pos.? Yleensä tuon ikäisellä ei ole angiinaa. Mutta leukemialta ei kuulosta, usko pois. Terve lapsi varmasti. Muuten, oletko syönyt ahdistushäiriöösi lääkettä, onko se auttanut, ja minkä nimistä? Sama häiriö minulla. RASKAS.

Ei olla todettu ja itseasiassa stebtokokki a ollut neg, mutta angiinasta meille on silti puhuttu.
Meillä vanhimmalla lapsella ollut myös aikoinaan nielupaise joka hoidettiin antibiooteilla ja silloin ois kai pitänyt leikata nielurisat. Nyt ollaan menossa poistattaa, koska myös hän on sairastanut noita "angiinoita" (stebtokokki a neg, mutta angiinasta lääkärit silti puhumat?) -ja ilmeisesti kantaa sitä kantaa ajoittain myös oireettomasti = tartuttaa pienemmän.

En ole syönyt, pitäis varmaan. Olen harkinnut viime aikoina lääkäriin menemistä, samalle kuka tän joskus diagnosoi. En sillon tuntenut tarvetta lääkkeisiin. Mutta onko tähän muita kun masennuslääkkeitä? Sellasii joita vois ottaa vaan kun on pahin ahdistus...?

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Minulla oli 1-vuotiaasta asti angiinoita säännöllisesti. Pahimmillaan monia monia kertoja vuodessa. Lopulta yksityisen kautta päästiin leikkaukseen siinä yläasteen lopulla.
Ei angiinaan tarvitse mitään kantajia. Se tulee jos on tullakseen.

Mut kaikki sanoo että harvinaista pienillä. Meillä tosin tuo isomman lapsen tausta.
Myös keskimmäinen kerran ollut tässä "kurkkutaudissa."

Eli bakteerin(strep. A) aiheuttama angiina hyvin harvinainen 1 veellä. MUTTA, angiina voi myös olla viruksen aiheuttama, ja viruskurkkutulehdus voi hyvinkin olla 1 veellä :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nielutulehdus

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli bakteerin(strep. A) aiheuttama angiina hyvin harvinainen 1 veellä. MUTTA, angiina voi myös olla viruksen aiheuttama, ja viruskurkkutulehdus voi hyvinkin olla 1 veellä :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nielutulehdus

Jeps.
Tosin tähän auttaa antibiootit.´
Lapsella ei välttis mitään oireita kun yhtäkkiä kuume ja sitten kurkku on "angiinan" tapainen. Pari antibioottiannosta ja lapsi taas normaali.

jos miettii usein tuollaisia ja ahdistaa päivät pitkät niin on paikka hakea ahdistuneisuushäiriöön lääkitys. mulla tuo ja sen kanssa ei ole kivaa jos sitten kun fyysiset oireet vielä pukkaa päälle, se voi helposti ajaa masennukseen ja paniikkikohtauksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
jos miettii usein tuollaisia ja ahdistaa päivät pitkät niin on paikka hakea ahdistuneisuushäiriöön lääkitys. mulla tuo ja sen kanssa ei ole kivaa jos sitten kun fyysiset oireet vielä pukkaa päälle, se voi helposti ajaa masennukseen ja paniikkikohtauksiin.

millasia lääkkeitä siihen on? onko jotain sellasia jota voi ottaa vain kun ahdistus suurin? vai sellasia että tarvitsee jatkuvan lääkityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

millasia lääkkeitä siihen on? onko jotain sellasia jota voi ottaa vain kun ahdistus suurin? vai sellasia että tarvitsee jatkuvan lääkityksen.

no rauhottavia on olemassa tuohon, mä syön ihan mielialalääkettä tähän. citalopramia 20mg pvä. ahdistuneisuushäiriöstä parantumisprosentti on pieni, että kannattaa ottaa vakavasti. jos mieli ja keho on tiukasti kytköksissä niin voi tulla fyysisesti kovinkin kipeeksi.

Kannattaa ottaa nieluviljelyt oireettomista perheenjäsenistä, jos joku kantaa tietämättään angiinaa, voi tartuttaa yhden oireilevan aina uudelleen. Yhdessä kolmilapsisessa perheessä tehtiin näin, kun äidillä toistuvasti angiina: angiina löytyi myös isältä ja kahdelta lapselta, jotka oireettomia.

Sairastin lapsena angiinaa jatkuvasti.V-pen megaa syötiin viikkokausia ja vuodesta toiseen,muutaman viikon välein.Nielu ja kitarisat poistettiin joskus 70-80-luvulla.Angiina oli jo kroonista, nielusta lumpsahteli ällöttäviä möykkyjä suuhun.Tämä saattaa olla nivelongelmieni syy.Paikat sattui ihan perusteellisesti kouluun kävellessä toisinaan.No onko ihme?Jatkuva tulehdus päällä elimistössä ja pakko kävellä.

Yhteistyössä