Lapsen/lasten kanssa yksin illalla/viikonlopun= ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minni:)

Aktiivinen jäsen
28.12.2011
4 645
7
38
Onko joillekin oikeasti ongelma jos joutuu olemaan lapsen/lasten kanssa yksin illan tai vaikka viikonlopun? Eli jos mies ei vaikka ole kotona. Välillä vaan törmää juttuihin että pitäisi keksiä jotain tekemistä kun joutuu olemaan yksin lasten kanssa. Tätä kun on vaikea ymmärtää kun on about aina lapsen kanssa kaksin ilman apuja. Ei sillä et toki jos on pitempiä aikoja yksin ja tottunut että on toinen aikuinen siinä auttamassa niin voi tuntua hankalta.

Kunhan mietin. Ketään ei ole tarkoitus syyllistää ja niin päin pois.

Ei ole ongelma.
Tokihan sitä välillä on lasten kanssa itsekseenkin.
Meillä esim mies on joka toinen viikko 2-3 vrk työmatkalla eikä se ikinä ole mikään ongelma ollut. Eikä ole toisinkaan päin. Mies pärjää hyvin vaikka minä olisin jossain omassa jutussani muutaman vuorokauden - tai vaikka pidempään.

:)

olen useinkin yksin neljän lapsen kanssa, 1-3vrk putkeen, eikä oo mikään ongelma. Sitäö minäkin joskus ihmettelen, miten se voi olla niin vaikeeta vaikka yhden lapsen kanssa olla joskus yksin....pitää olla mummo tai kummi kaverina jos mies on yhden illam poissa!

No mä pelkään yksin/pienten kanssa kotona yöllä. Pelkään pimeää ja mörköjä ja Twin Peaksin Bobia. Muutenkin nukun huonosti ja jos mies ei oo kotona niin vielä paljon huonommin pelon takia niin on ongelma.

Mä olen mielelläni lasten kanssa keskenään aina silloin tällöin. Kaikki sujuu jotenkin niin jouhevasti kun voi ihan omin päin päättää mitä syödään ja milloin, mennäänkö kyläilemään tai fillaroimaan eikä "tarvi" mieheltä kysellä onko sillä jotain suunnitelmia ajankäytön suhteen ;)

Minäkin olen ihan mielelläni välillä lapsen kanssa kahdestaan miehen työreissujen aikana, juurikin tuntuu, että asiat sujuu jopa paremmin silloin :D Ainoa ongelma on iltasin koiran käyttäminen lenkillä, kun lapsi on jo nukkumassa, tätä varten siis tarvii pyytää joko koiralle ulkoiluttaja tai lapselle vahti lenkin ajaksi.

Ei se ennen kyl herkkua ollu ton haastavan ja vähäunisen jne lapsen kanssa. Nykyään menee paremmin ja pärjää hyvinkin vaikka mies ois poissa.
tilanteetkin ovat erilaisia eikä voi sanoa yks yhteen että kun mää ni kylläsääkin enkä mä tajua ettet sää kun määkin....Esim siskon vauva jolla on paha refluksia, on paljon pahempi hoitaa yksin kun toisen siskon vauva joka syö ja nukkuu. Ekaksi maninitun äiti on lujilla ilman miestään.

no eipä tuo ongelma ole ollut, mies joskus viikkoja töissä toisella paikkakunnalla. nautitaan muksujen kanssa kolmistaan olosta silloin ja tehdään jotein extra kivaa

Enemmän mä lasten kanssa yksin iltoja olen kuin että mies olisi kotona(myöhään töissä). Ja on mies pariin otteeseen toisen lapsen synnyttyä ollut 3-4 päivän reissuissa. Saahan niistä ongelman halutessaan mutta en viitsisi aikaa tuhlata siihen.

Kaverini vertaa yksin kahden lapsen kanssa jäämistä illaksi/pariksi päiväksi sotatilaan ja siihen kun naiset jäivät lapsineen yksin kun miehet lähtivät sotimaan. Ja tuolloinkin hällä on koko ajan joku sukulaisista auttamassa eli hän ei ole lähes koskaan yksin omien lasten kanssa.

Itse nautin olla ajoittain yksin lasten kanssa, samoin mies patistaa "omiin menoihini" että saa olla lasten kanssa kolmistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27253236:
muutoin ei ole ongelmia, mut viimeviikonloppu oli aika rankka, kun olin itse+lapset kipeänä(mies koko viikonlopun reissussa).

tuo onkin rankkaa.

Ei mulla ole ongelmaa olla vaikka vkonloppua tai pidempääkin yksinään lasten kanssa.Miehellä vois hiukan olla jos olis pidempi aika,ei saa tehtyä ruokaa tai tiskejä koneeseen yms. yksin lasten kanssa,vaikka muuten pärjääkin.

Ei ongelmaa, ihan tavan arkea. Kun on ollut totaali-yh kolmen lapsen kanssa ilman mitään apuja, niin viikonloppu viiden kanssa menee heittämällä, nehän on mun lapsia herranjestas, olisi jotenkin hassua ajatella että se jotenkin olisi ongelma :)

Enää ei ole mitään ongelmaa kun pojat on jo isoja ja on vain yksi pieni, mutta silloin kun oli 3 alle 3 vuotiasta niin mulle riitti hyvin se 8-16 itekseni lasten kanssa, varsinkin kun iltavilli iski niin hermot oli aika vaiheessa...

Meillä on yleensä viikonloppu keskellä viikkoa, kun mies on viikonloput suurimmaksi osaksi töissä, joten yksin viikonloppu lapsen kanssa.. Ei se haittaa ollenkaan. :>

Meillä on 3 pientä lasta ja pärjään toki heidän kanssaan, mutta kovin mielelläni en pitkiä päiviä saati viikonloppuja ole yksin heidän kanssaan. Nyt on jo oikeastaan aika helppoa, mutta vielä viime talvi oli ihan kamala. 2 vanhinta molemmat kovassa uhmassa ja pienin oli niin sylinkipeä, että jouduin kanniskelemaan häntä aamusta iltaan. Ihan koko ajan jokukitisi, itki tai raivosi. Itse juoksin lohduttamassa, vaihtamassa vaippaa, ruokkimassa, erotuomarina riitapukareiden välillä, pukemassa, riisumassa, niistämässä nenää, pyyhkimässä pyllyjä, leikittämässä, lukemassa, nukuttamssa päikkäreille.... välillä oli päiviä, että vasta joskus iltapäivällä sain edes 10 minuuttia istua omassa rauhassa, JOS 2 pienintä sattui nukkumaan yhtäaikaa päikkärit.

Jos mieheni olisi ilmoittanut lähtevänsä työmatkalle muutmaksi päiväksi, olisin varmaan ainakin hetkellisesti romahtanut. Nyt tilanne on aivan erilainen, kun lapset ova kasvaneet ja pahimmat uhmat ovat jääneet pois, pienempikin jo leikkii itsekseen. Että ymmärrän kyllä jos joku ei jaksa yksin pitkiä aikoja olla lasten kanssa ilman apuja. Lapset ja tilanteet ovat niin erilaisia!

Ei ole ongelma. Oikein odotin tulevaa viikonloppua, kun miehellä piti olla menoa, vaan se peruuntuikin. En varmaan usein tosin haluaisi olla ilman miestä viikonloppua, mutta silloin tällöin on kiva ja sitten tietysti, jos olisi esim. töiden takia pakko, niin sittenhän olisi.

Ei todellakaan ole suuri ongelma,eikä pienikään.. Meillä mennään 4kert./vko,että oon lasten kans kotona. Tähän on tottunu,joten musta ois outoa jos mies tekis sitä perus työaikaa klo.7-16..Joten ei se paljoa elämä heilaha,jos mies on joskus vkonloppunaki pois kotoota.

Mutta saahan sen ongelman keksittyä mistä tahansa,jos taipumusta moiseen on..

Riippuu lapsista. Meillä mies on joka toisen viikonlopun töissä, samoin viikolle sattuu välillä noita iltavuoroja.

Kun kotona on ollut 7v kehitysvammainen autisti, 6v autisti ja vauva/taapero niin välillä on ollut rankkaa. Lisäksi huono omatunto siitä ettei esim pysty ulkoilemaan ja touhuamaan niin kuin haluaisi. Siksi nyt on ollut ihanaa kun toiseksi viikonlopuksi sai 6v:lle hoitopaikan (siis yksi viikonloppu kuussa). Jo ajatuskin siitä että viikonloppuna on vain tuo 7v ja taapero hoidettavana on rentouttava. Ei siis noin ongelmia.

no kyllä koliikkivauvan kanssa on välillä todella rankkoja illat ja viikonloput. uskon että asia helpottuu kun koliikista aika jättää. niinä harvoina iltoina kun vauva ei huuda tunteja putkeen en koe mitenkään raskaina, puhumattakaan sit kun oppii leikkimään myös itekseen. varmaan luksusta, ja rankkaa silti nyt vaikka lapsien kanssa oleminen ei ole mulle mitään uutta....

Meillä mies kyllä tykkäisi jos lähtisin viikonlopuksi pois, mutta haluaisi varmaan että ottaisin lapset mukaani. Saisi kerrankin elää viikonlopun ajan kuin pellossa. :D

[QUOTE="Niinniin";27253340]Ap, entä sun mies? Mites asiat menee jos sä olet viikonlopun pois ja se on lasten kanssa keskenään?[/QUOTE]

Olen siis yh. Meillä on yhteishuoltajuus ja poika joka toinen viikko yhden yön isällään, muutoin mulla.

Tottakai on erilaisia tilanteita, lapsia enempi vähempi ja ne esim. sairaita yms. Sillon tietty on rankkaa eikä varmastikaan mielellään ole pitkiä aikoja yksinään niitä hoitamassa. Toi sotatilavertaus huvitti, tollasiin kun itsekin törmännyt.

Yhteistyössä