Lapsen lapsen suosikkijärjestelmä ja anoppi, kuulostaako tutulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippänen

Vieras
Meillä on mummot molempien puolelta ja juu mummon velvollisuus EI tietenkään ole ostaa lapsille tai lapsen lapsille mitään, mutta...

Mun äiti joka on keskituloinen hankkii lapsen lapsilleen kaikenlaista aina, joululahjaa, synttärilahjaa sun muuta.

Anoppi on ökyrikas, siis oikeesti rikas. Ja no siinäpä on omat on rahansa, mut oikeesti korpeaa kun tavataan niin kertoo AINA laajasti siitä mitä on hommannu miehen siskon tytölle. Luettelee ikkuna verhoo (ei lapselle kelvannu mikä vaan kangas vaan piti olla joku mikä maksaa 200?/metri kerto anoppi), kännykät, vaattee jaulkomaan matkat ym. ym. ja tosiaan tiedän näistä vain koska anoppi niistä aina tavatessamme kertoo itse ts. jauhaa tauotta tyttö on ilmeisesti anopin silmäterä ja on nyt tokaluokalla. Tän tytön veli jää myös vähemmälle.
Noo meidän pojille ei sitten tule edes synttäri tekstiviestiä, kortista puhumattakaan :/ viimeeksi kun kävi meillä ni toi pojille miehen nuorimman siskon vanhoja lasten kirjoja (joo luetaanhan meillä kyllä, et ihan kiva) .
En katkera halua olla, mut jotenki tuntuu että :ashamed: tympii.

Meillä samanlainen tilanne, äitini ostaa siskoni tytölle vaikka mitä ja uutena (ovat samanikäisiä, minun tyttöni ja serkkutyttö). Meille tuo jotain kirppareilta löytämiään vaatteita. Ymmärrän tietysti että siskoni perheellä vähemmän rahaa, mutta nämä erot siinä mitä lapset lahjaksi saa ovat sen verran isoja että niitä en ymmärrä.

Sitten vielä jostain syystä haluaa kertoa mulle puhelimessa mitä kaikkea on tuolle toiselle lapselle ostanut. Kiusatakseen? Ilmeisesti.

meillä sama tilanne, miehen äiti ostaa miehen veljen lapsille lkaiken uutena, meille sitte jotain alekamaa, mikä yleensä on vielä pari numeroa liian isoakin..kun halvalla sai :(
olis ostamatta sitten ollenkaan.
sama homma jos apuun pyytää, viimeksi multa murtui käsi kun kaaduin pihassa, soitin anopille, kun tässä lähellä asuu, että voisiko tulla katsomaa meidän lapsia, että pääsen lekuriin..nooh veljen lapsille oli menossa hoitelemaan, että äiti saa levättyä kun oli edellispäivänä ollut viihteellä.. hohhoijaa,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä samanlainen tilanne, äitini ostaa siskoni tytölle vaikka mitä ja uutena (ovat samanikäisiä, minun tyttöni ja serkkutyttö). Meille tuo jotain kirppareilta löytämiään vaatteita. Ymmärrän tietysti että siskoni perheellä vähemmän rahaa, mutta nämä erot siinä mitä lapset lahjaksi saa ovat sen verran isoja että niitä en ymmärrä.

Sitten vielä jostain syystä haluaa kertoa mulle puhelimessa mitä kaikkea on tuolle toiselle lapselle ostanut. Kiusatakseen? Ilmeisesti.

Juu oon tuota ihmetelly itsekseni, että mitä meillä anoppi siitä saa että kuvailee summineen mitä on sille serkkutytölle hankkinu :/ sitte samalla päivittelee kun niin vähän meidän pojille ja ojentaa samalla lauantainamupussia :D Kiusaamistahan se taitaa olla, saa siitä jotaki mielihyvää kai :/

Alkuperäinen kirjoittaja reilua juu:
meillä sama tilanne, miehen äiti ostaa miehen veljen lapsille lkaiken uutena, meille sitte jotain alekamaa, mikä yleensä on vielä pari numeroa liian isoakin..kun halvalla sai :(
sama homma jos apuun pyytää, viimeksi multa murtui käsi kun kaaduin pihassa, soitin anopille, kun tässä lähellä asuu, että voisiko tulla katsomaa meidän lapsia, että pääsen lekuriin..nooh veljen lapsille oli menossa hoitelemaan, että äiti saa levättyä kun oli edellispäivänä ollut viihteellä.. hohhoijaa,

No niin juu, reilulta kuulostaa :/

Kai tuota esiintyy joka suvussa.

Meillä on juuri se suosikkilapsi, eikä se tunnu yhtään kivalta, kun veljen lapset jää ihan selvästi paitsioon. Jos kaikki ovat mummolassa samaan aikaan on mummo ihan suoraan tympeä veljen lapsia kohtaan, komentaa ja äyskii, kun taas meidän vanhempi poika saa kaiken mitä haluaa ja saa tehdä mitä vaan. :( Vauvastamme mummo ei niin perusta, esikoisesta vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja reilua juu:

Ihan täsmälleen kuten meillä! Jotenkin tää edes vähän "lohduttaa" kun näitä lukee, en ole ainoa. Tuntuu että tuttujen perheissä mummot suorastaan tappelee siitä kuka saa millonkin lapsia hoitaa ja yökylään ottaa, ite saa rukoilla ja soitella pari viikkoo että saa mummon edes pariks tunniks meillä käymään kerran-pari vuodessa.

Oon vaan miettiny, että mahtaakohan anoppi edes tiedostaa tollasta tekevänsä :/
Mun äiti pyrkii olemaan tasapuolinen mummo kaikille, et hankkii kaikille jotaki vuorotellen ja lähettää kaikille synttärikortin jne. Mut anoppi ei siis edes muista ilmeisesti kaikkien lasten lasten syntymäaikoja kun vain tän suvun ainokaisen prinsessan :/

Alkuperäinen kirjoittaja epäreilua:
Kai tuota esiintyy joka suvussa.

Meillä on juuri se suosikkilapsi, eikä se tunnu yhtään kivalta, kun veljen lapset jää ihan selvästi paitsioon. Jos kaikki ovat mummolassa samaan aikaan on mummo ihan suoraan tympeä veljen lapsia kohtaan, komentaa ja äyskii, kun taas meidän vanhempi poika saa kaiken mitä haluaa ja saa tehdä mitä vaan. :( Vauvastamme mummo ei niin perusta, esikoisesta vaan.

Oletko kokeillut sanoa, että "katsokaa veljenlapsia" tai vastaavaa, että saisit huomion käännettyä muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Mitä ne anopit tai äidit sanoo selitykseksi kun asian ottaa puheeksi?

Meinaat oikeesti, et kysyis anopilta et ootko huomannu että suosit tuota Kerttua? :D (nimi muutettu) No eipä oo tullu mieleen vetää anoppia tuosta luokille, mut voin kuvitella et suuttuis sekä pitäisi "syytöstä" epäoikeuden mukaisena :D

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Mitä ne anopit tai äidit sanoo selitykseksi kun asian ottaa puheeksi?

No meillä ainakin muuttaa puheenaihetta, kieltää kaiken tai hörähtää jotain hermostuneesti. Tai sitten meillä mummo ostaa jotain ihan järjettömän kallista tavaraa, 200 euron joululahjaa 1,5 vuotiaalle kun ei ole puoleen vuoteen kerennyt soittamaan tai käymään.

Me ei sitä rahaa ja tavaraa kaivattas vaan sitä MUMMOA.

Yhteistyössä