Lapsen kuvia nettiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Snoopie

Vieras
Monet ystävistäni ovat laittaneet vaikka millä mitalla lapsiensa kuvia facebookkiin, itse en laittaisi. Minusta se on moraalitonta laittaa 50 kuvaa omasta lapsesta ja ei lapsi edes tiedä että hänestä on kuvia esillä.

Saahan asetuksista laitettua, ketkä näkee ja mitä, mutta olen nähnyt monia kuva-albumeita jotka ovat kaikille avoimia.

On tämä lapsien kuvien esitteleminen jollakin tavalla oman luomistyön esittelyä, mutta rajansa kaikella!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Ahaa. Mä taas haluan esitellä omaa lasta just sukulaisille ja kavereille, jotka eivät häntä näe usein. Mikäs sen helpompaa kuin fb:n kautta.

Ja juu, on varmasti se 50 kuvaa ;)

Näin meilläkin

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopie:
Onhan se ok ja ihan hyvä sukulaisille ja kavereille näyttää kuvia, mutta se jos sen näkee kaikki häntäheikit....

Mä oon joskus miettiny asiaa kans, mut en mä lapsiani pussi päässä kuleta muuallakaan ja mistä tiedän mikä häntäheikki joku vastaantulija sitten on joka lastani katsoo.

Ne voi asettaa yksityisasetuksista, niin että vain kaverit näkee... Kannattaa olla tarkkana siinä, koska jos laittaa niin että kaverit ja verkostoni näkee, niin kuvasi näkee kaikki, jotka ovat samassa verktossa kanssasi. Esim jos olet verkostossa Finland ja asetuksissasi on että profiiiliasi voi selata ystäväsi ja verkostosi, niin profiilisi näkevät silloin ystäväsi ja kaikki ihmiset ketkä ovat verkostossa Finland (ja niitä ihmisiä on paljon!!)

Eli kantsii laittaa niin että profiilin näkee vain kaverit.... Jos haluu olla tarkka :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Näkeekö niitä muka profiilista muut kuin ystävät?

Jos joku kaverini on kommentoinut jonkun minulle tuntemattoman kuvaa niin niistä tulee välillä ilmoituksia tai sitten siihen oikeaan laitaan linkkikuva, jota klikkaamalla pääsen katselemaan kyseisen tyypin koko kuvakansion, vaikkei oltaisikaan kavereita. Asetuksista saa muokattua kuinka moni kansioitasi pääsee katselemaan, mutta aika monella on tainnut unohtua laittaa tai sitten koko elämä on esillä tarkoituksella.

Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Näkeekö niitä muka profiilista muut kuin ystävät?

Jos joku kaverini on kommentoinut jonkun minulle tuntemattoman kuvaa niin niistä tulee välillä ilmoituksia tai sitten siihen oikeaan laitaan linkkikuva, jota klikkaamalla pääsen katselemaan kyseisen tyypin koko kuvakansion, vaikkei oltaisikaan kavereita. Asetuksista saa muokattua kuinka moni kansioitasi pääsee katselemaan, mutta aika monella on tainnut unohtua laittaa tai sitten koko elämä on esillä tarkoituksella.

No just.. Täytyypä muuttaa. Oon aina luullut, että muuten ei voi nähdä ellei ole ystävänä. Sen takia oon hyväksynyt kavereiksi vain ihan oikeasti tutut, mut jos ei tuokaan kerta auta..

Yhteistyössä