lapsen kuva facebookissa

• Viestiketjun aloittaja elina
  • Ensimmäinen viesti
elina
Mä selasin yhden kaverin kuvia facebookissa ja huomasin, että hänen kuvissaan oli meidän lapsesta kuva. Lapsi on siinä kaverin sylissä. Mitään tekstiä siinä ei ollut. Mua alkoi kuitenkin ärsyttää se, että multa ei ole kysytty, saako sitä kuvaa edes laittaa sinne. :(

vieras
Sanokaa ihmeessä, ettette moista hyväksy. Mitään ikävää he tuskin ovat ajatelleet, mutta eivätpä liioin ole ajatelleet, ettei tuollasta tosiaankaan tehdä ilman kaverin kanssa keskustelua.

kröhöm
Niin ja mulle just selvis ettei siinä ole mitään laitonta, eikä lupaa tarvita, elleivät kuvat ole säädyttömiä tai muuten loukkaavia. Eli mustakin saa kuka tahansa kuvia ottanut laittaa mihin tahansa noilla ehdoilla..Ja tämä on fakta, valitettavasti.. Et paras on pyytää et ottavat kuvat suosiolla pois kun kerran kavereita ovat..

mie
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Mutta onko osa kuvista niin sanotusti salattuja, saako siellä kuvat niin ettei niitä näe kun kaverit???????????
ne kuvat saa myös niin ettei niitä näe kuin itse tai voi valita ketkä kavereista näkee ne. mä tosin kysyn aina luvat joka tapauksessa.
Paitsi että jos joku mun kaveri kommentoi oman kaverinsa kuvaa,niin minä pääsen sitä kuvaa katsomaan esim. etusivun kautta kun siinä näkyy niitä kommentteja. Siis en pääse henkilön kaikkia kuvia katsomaan mutta sitä kommentoitua kyllä.

Jepulis
Alkuperäinen kirjoittaja hermoraato:
Tekijänoikeus. Mun mielestä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Niin mutta jos on siis kaverisi ottama kuva (tai hänellä on lupa kuvan ottajalta), hän saa sen nettiin laittaa, tietty sillä edellytyksellä ettei ole säädytön tms. Mutta, jos asia oikeasti nyppii ja kun kyseessä on kuitenkin kaverisi, niin voithan ystävällisesti pyytää, että poistaa ko. kuvan. Mutta hänen ei siis ole pakko sitä tehdä, jos nyt ihan lakipykäliä on tarvetta ruveta fiilaamaan ;) Ei niin vakava asia kai kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
SANOKAA NIILLE KAVEREILLE ETTÄ POISTAA KUVAT, SE ONNISTUU KATSOKAAS JA LAKKAA ÄRSYTTÄMÄSTÄ.JÄRKI KÄTEEN!!!EI SE MARINA TÄÄLLÄ AUTA MITÄÄN!
ei tarvi huutaa.
TARVII!!!!kun ei ymmärretä käyttää järkeä

Onkohan sulla käyny niin että olet laittanu fb:iin jonkun toisen lapsesta kuvia?? ;)

Oikeesti mun mielestä tommonen raivoominen on ihan turhaa.
On täällä typerämpiäkin kysytty.
Löysäähän vähän pipoa jookos. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
SANOKAA NIILLE KAVEREILLE ETTÄ POISTAA KUVAT, SE ONNISTUU KATSOKAAS JA LAKKAA ÄRSYTTÄMÄSTÄ.JÄRKI KÄTEEN!!!EI SE MARINA TÄÄLLÄ AUTA MITÄÄN!
ei tarvi huutaa.

Onkohan sulla käyny niin että olet laittanu fb:iin jonkun toisen lapsesta kuvia?? ;)

ei tarvii laitta toisten lasten kuvia kun voin laittaa omien ja jos on oikeasti noin hitsin vaikea asia jollekkin että hänen lapsestaan on kuvia tuolla niin ollos hyvä ja ottaa yhteyttä siihen kaveriin!!!kun itketään ja voivotellaan kun ei nykyään osata keskustella asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
ei tarvi huutaa.

ei tarvii laitta toisten lasten kuvia kun voin laittaa omien ja jos on oikeasti noin hitsin vaikea asia jollekkin että hänen lapsestaan on kuvia tuolla niin ollos hyvä ja ottaa yhteyttä siihen kaveriin!!!kun itketään ja voivotellaan kun ei nykyään osata keskustella asioista.
Ja tässä aiheessa oli aihetta HUUTAA mitä??

Yhteistyössä