lapsen kuraleikit päiväkodissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mökötöö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mökötöö"

Vieras
Mikä on kohtuullista.... kun on sadepäivä ja haen muksun päiväkodista niin alan olla kyllästynyt. Lapsella on kunnon kosteudenkestävä haalari ja pukevat päikyssä vielä kurahousut ja kurakamppeet. Lapsi saa kuitenkin istua jatkuvasti isossa lätäkössä ja kaikki vesi menee kuitenkin kuriksen puntista saappaisiin. Kun päästään kotiin, valuu saappaasta usein reilusti vettä. Kuivattelussa menee useampi päivä. Laitoin toiset saappaat päikkyyn, mut niillä sama tilanne. Ovat niin täynnä vettä että kuivumiseen menee pari kolme päivää. Eli kuinkahan monet saappaat pitäis olla että pärjäis? Ja miks niiden lapsien pitää uida siellä lätäkössä? Ja miksi tätä samaa ongelmaa ei ollut edellisessä ryhmässä?Ei ainakaan tarvi kuvitella että lähtis suoraan päiväkodilta johonkin.

Meillä lapsella oli Reimatec olemassa ja myös kurikset. Olipa kiva hakea yltäpäältä kurainen lapsi, jonka kurahousut riippuivat somasti vielä naulakossa... Ärsytti, kun ei oltu niitä edes puettu, vaikka ne piti sinne hommata!

siis eikö idea ole juuri se että lapset saavat ulkona vaikka istua rapakossa? ja miten kenkien kuivaukseen menee monta päivää? meillä kumpparit ainakin kuivaa yönaikana jos ovat sisältä kastuneet.

• Tykkää
Reactions: Papunen84
http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/8631/SubProducts/8631-0002
Olen ajatellut tolle omalle hankkia, kun saa kanssa aina lahkeet märäksi. Sitten eteisessä oleva kenkäkuivurikaan ei ole huono ratkaisu.

niin... toiset haluaa että kurakamppeet puetaan sitä varten että lapset saa leikkiä myös niissä lätäköissä, toiset taas haluaa että kurikset on mutta lätäköihin ei saa silti mennä ja toiset ei halua kuriksia ollenkaan koska puku on jo niin hyvä ja toiset haluaa ehdottomasti pukua suojatakseen ne kurikset JNE.

Avaa suusi siellä päikyssä, ehkä joku muistaa ja ehtii toteuttamaan sun toiveen ensi kerralla.

Riippuu vähän lapsen iästäkin. Eräässä päikyssä jossa olin töissä oli yks 5 v. tyttö jolla oli joku fiksaatio kuralätäkössä leikkimiseen. Sitä oli oikeesti tosi hankala pitää sieltä pois, kun se oli sen lempi touhua ja heti meni sinne vaikka oli kielletty. Kyllä se tietty hirvitti kun ykskin iltapäivä se istu siellä ja valeli lapiolla kuraa hihoihinsa ja sanoi meikkaavansa. Ja nyt on satanut niin paljon että niitä lätäköitä voi oikeesti olla siellä pihalla tosi paljon. Kannattaa kuitenkin kysyä asiasta päikystä ja vaikka esittää toivetta että lapsi ei ihan siellä lätäkössä istuis.

[QUOTE="Hei";27350544]http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/8631/SubProducts/8631-0002
Olen ajatellut tolle omalle hankkia, kun saa kanssa aina lahkeet märäksi. Sitten eteisessä oleva kenkäkuivurikaan ei ole huono ratkaisu.[/QUOTE]

En oo tiennykään että tuollaisiakin on olemassa! :)

Saa leikkiä sitä varten on vaatteet hankittu, mutta kun ne saappaat ei ole vähän märät vaan oikeesti ihan litimärät niin et varpaatkin on kun kylvyn jälkeen ruttuset. Meidän kenkäpatterilla menee välillä kolme päivää kuivumiseen. Muksu on 5,5 v ja tätä ongelmaa ei ollut edellisessä ryhmässä, mutta tässä ryhmässä saa vaikka maata lätäkössä. Ja kun en ole löytänyt lasten koon sellaisia uistelu housu/saapas yhdistelmiä niin aina se vesi menee raosta sisään. Ite oon päivähoidossa töissä ja ei meillä ainakaan lapsen anneta maata lätäkössä. Leikkiä saa ja ottaa vettä ja tehdä läträyksiä. Ja olen sanonut hoitajille ja kerran jätin päiväkodin kuivauskaappiin saappaat ja käskin kuivattaa siellä, kolmantena päivänä vasta oli kuivat( ei tietty yötä päivää päällä)

Voiko saappaat jättää päiväkodin kuivauskaappiin kuivumaan? Niin teen itse.
Hyvä kotikonti kastuneen kengän kuivaamiseksi: ruttaa sanomalehtipaperi kengän sisään imemään kosteutta ja kenkä vaikka patterin päälle lämpöiseen. Vaihda paperi parin tunnin välein.

[QUOTE="Hei";27350544]http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/8631/SubProducts/8631-0002
Olen ajatellut tolle omalle hankkia, kun saa kanssa aina lahkeet märäksi. Sitten eteisessä oleva kenkäkuivurikaan ei ole huono ratkaisu.[/QUOTE]

Just tällaisia olen etsinyt, en vain ennen löytänyt. KIITOS!

[QUOTE="mökötöö";27350631]Saa leikkiä sitä varten on vaatteet hankittu, mutta kun ne saappaat ei ole vähän märät vaan oikeesti ihan litimärät niin et varpaatkin on kun kylvyn jälkeen ruttuset. Meidän kenkäpatterilla menee välillä kolme päivää kuivumiseen. Muksu on 5,5 v ja tätä ongelmaa ei ollut edellisessä ryhmässä, mutta tässä ryhmässä saa vaikka maata lätäkössä. Ja kun en ole löytänyt lasten koon sellaisia uistelu housu/saapas yhdistelmiä niin aina se vesi menee raosta sisään. Ite oon päivähoidossa töissä ja ei meillä ainakaan lapsen anneta maata lätäkössä. Leikkiä saa ja ottaa vettä ja tehdä läträyksiä. Ja olen sanonut hoitajille ja kerran jätin päiväkodin kuivauskaappiin saappaat ja käskin kuivattaa siellä, kolmantena päivänä vasta oli kuivat( ei tietty yötä päivää päällä)[/QUOTE]

No sit avaat suusi uudestaan siellä päiväkodissa ja sanot asiasi, jookos :) ja varmaan tiedät alan ihmisenä että aina ei ehdi huomata että sinne lätäkköön onkin sukellettu vähän syvemmälle, vaikka ensin on nätisti "lätränny"..... ainakin meillä ihan jokapäiväistä.

Ja aikast huono kuivauskaappi teillä pk:ssa, meillä kuivaa märimmätkin haalarit ja saapikkaat päivän aikana.

Yhteistyössä