lapsen kummit saivat taas minut *piip*...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miu Mau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei ole niin nöpönuukaa milloin käydään. Kivaahan se vain on, jos vieraat tulevat eri päivänä. Riittää kivaa muillekin viikonlopuille kuin just sille synttäriviikonlopulle, jolloin ovat muut vieraat kylässä. Näin ainakin kuvittelisin, että myös kummilapseni perheessä ajatellaan...Matkaa on satakunta kilometriä.

Toinen kummilapsi asuukin sitten monen sadan kilometrin päässä, eikä me olla käyty siellä kertaakaan... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Miu Mau:
jos meidän perheessä on vietetty yhteensä synttäreitä 11 kertaa ja tämä perhe on paikalle päässyt tekemisiltään 5 kertaa(lapsia kaksi), niin hyväksyisit silti perheen käytännön??

en ymmärrä sinuakaan!! ja onneksi ei tarvitsekaan.

kyllä. minulle edeleen riittää se että kummit käyvät meillä ja näkee lapsia. sen ei tarvitse tapahtua juuri syntymäpäivänä. ja kun nää kummit kerta "on muuten jatkuvasti tunkemassa teille" niin eiks se riitä, silloin saavat tavata ilman muita vieraita, rauhassa.

ei, koska lapsen tunteet tässä nyt ne tärkeimmät ovat. hän oli valmis perumaan juhlat koska kummit eivät paikalle tule. siinä sulle faktaa miksi harmi suuri,että eivät paikalle tule. minulle riittäisi hyvin,että tulisivat vain synttäreillä kylään. siis jos pitäisi valita kyläilyt vuoden aikana tai synttäreille tulo. ja nyt ajattelen omahyväisesti vain omaa lastani.

ja nyt poistun tästä ketjusta. kiitos vielä ihmisille jotka ymmärsivät mitä ajoin takaa. ja voimia kaikille joilla samanlaista harmia on itselläkin :hug:
muita turha kiitellä,kuten tuota omaan napaansa tuijottavaa nöppöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Meillä ei ole niin nöpönuukaa milloin käydään. Kivaahan se vain on, jos vieraat tulevat eri päivänä. Riittää kivaa muillekin viikonlopuille kuin just sille synttäriviikonlopulle, jolloin ovat muut vieraat kylässä. Näin ainakin kuvittelisin, että myös kummilapseni perheessä ajatellaan...Matkaa on satakunta kilometriä.

Toinen kummilapsi asuukin sitten monen sadan kilometrin päässä, eikä me olla käyty siellä kertaakaan... :ashamed:

aivan.

Alkuperäinen kirjoittaja tox:
Minä en ymmärrä kuinka vakavaa se on, että eivät pääse synttäreille. Meillä kummit saavat mielellään poiketa joskus toiste, jos synttäripäivänä eivät pääse tulemaan.
Muutenkaan en ymmärrä tuota kummivouhotusta. Meillä on lasten elämässä muitakin aikuisia, eikä se ole maailmanloppu, vaikka kummi ei tulisi synttäreille tai ei vaikka haluaisi tai pystyisi muistamaan jouluna. Silti pidämme hyvät välit kummeihin ja kerromme heille lastemme kuulumisia.

ootko ajatellut,että sun lapsen kummeja ei ehkä kiinnosta lapsesi touhut,kun ei itse pidä yhteyttä??
miksi sä pakotat kummeja kuuntelemaan ne kuulumiset?

on meidänkin lasten elämässä paljon aikuisia,mutta mun mielestä on kiva kysyä lapselta,että ketä haluaa juhliin kutsua. meillä tuo tyttö halusi kutsua vain kummi perheet (2kpl) ja yhden ystäväperheen. ehkä sitä tulee muutama perhe vielä pyydettyä lähempänä synttäreitä. tulevat sitten,jos tulevat.

pointti edelleen se että muulloin kyllä ovat tunkemassa tänne,mutta lapsen tärkeänä päivänä ei. ja sitä en todellakaan ymmärrä nyt, enkä huomenna tai yli päänsä koskaan.

Kyllä meidän lasten kummit pitävät yhteyttä, vaikka eivät aina synttäreille pääsisikään juuri oikeana päivänä. :) Ja kyllä heitä kiinnostaa lasteni kuulumiset ja kyselevät niitä itse. Meillä on hyvät välit, kun ei puolin eikä toisin nipoteta kummivelvoitteista yms. ...

Meillä kuopuksen kummit ei näkis kummilastaan koskaan, jos me ei aina raahauduta anopille kun ne on täällä päin. (asuvat n. 400km päässä )
Tekis mieli sanoa että jos haluutte nähdä niin tulkaa käymään, mut sen tietää etteivät tulis kumminkaan. :/

Oi joi. Minä olen sitten varmaan maailman paskin kummi, 5 kummilasta on enkä yhdenkään synttäreillä ole kertaakaan käynyt. Muistanut olen kyllä, lahjat ovat aina saaneet. Kivittäkää sitten.

ja nyt poistun tästä ketjusta. kiitos vielä ihmisille jotka ymmärsivät mitä ajoin takaa. ja voimia kaikille joilla samanlaista harmia on itselläkin :hug:
muita turha kiitellä,kuten tuota omaan napaansa tuijottavaa nöppöstä.

kiitti! :D mietippä hetki omaa käytöstäs.. jos kummit ei tule silloin kun te haluatte, niin alat kostamaan ja katkaiset välit. :whistle: siitähän se sun tyttäres vasta nauttii kun ei nää kummejaan ikinä. mut minä se tääl tuijottelen napaani B)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kiitti! :D mietippä hetki omaa käytöstäs.. jos kummit ei tule silloin kun te haluatte, niin alat kostamaan ja katkaiset välit. :whistle: siitähän se sun tyttäres vasta nauttii kun ei nää kummejaan ikinä. mut minä se tääl tuijottelen napaani B)

pakko oli viel poiketa katsomaan sun vastauksesi.
älä pelkää, en välejä kummeihin katkaise. me vaan ei vietetä synttäreitä yhdessä. ei heidän eikä meidän lasten.
nämä aiheuttaneet liian monesti mielipahaa meidän suunnassa,joten parempi olla sitten ja tapailla muuten.
postilla noi paketit on aikaisemmin sieltä tänne tulleet. joten menevät lahjat postin mukana myös sinne päin synttäreinä. joululahjat on perheen isä autolla tänne tuonut, ajellut sen kahdeksan tuntia autolla päivässä. eikä ole voimille hänellä edes ottanut.
mutta enempää en tästä asiasta tänne kirjoittele.
kaikille tullut jo vissiin selville ketjun ydin ja tiedossa on sekin miten päättyy.

kiitos kaikille lukijoille.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
ikävää lapsen puolesta. mutta fakta on sekin , että myös kummin on töitä tehtävä....

Samaa mieltä. Itsekin keikkahommia tehneenä, niitä on melkeinpä tehtävä sillon ku käsky käy.. ainaki jokunen vuosi sitten, kun itsellä ei vielä vakipaikkaa ollut.

Meidän piti pitää kahet synttärit pojalle viime vuonna. ensin kavereille ja miehen porukoille ja toiset minun sukulaisille heidän luona kun eivät viitsineet 50km ajaa meille. Tänä vuonna en pidä kun yhdet synttärit ja ne meillä kotona. tulee kuka tulee ja se joka ei viitsi vaivautua paikalle niin ompahan tulematta. jaksa enää samanlaista ruljanssia.

jos meidän perheessä on vietetty yhteensä synttäreitä 11 kertaa ja tämä perhe on paikalle päässyt tekemisiltään 5 kertaa(lapsia kaksi), niin hyväksyisit silti perheen käytännön??

en ymmärrä sinuakaan!! ja onneksi ei tarvitsekaan.
Minusta tuo on ihan kohtuullista, jos joka toinen kerta ovat kuitenkin paikalla olleet. Älä nyt tee tästä asiasta härkästä, ne on vain synttärit, kuitenkin! Ehkä heitä jotenkin ahdistaa nimenomaan tuo synttäreillä vierailu, jos muuten kuitenkin pitävät yhteyttä.
Mulla on kummilapsi (olen haltiakummi) joka täyttää pian viisi, enkä ole ollut synttäreillä kertaakaan kun en vain kestä lastenkutsuja, ja usein on jo muita suunnitelmia. Mutta leikin kyllä pojan kanssa aina muuten käydessäni, ja kyselen kuulumisia:)

Tärkeää on myös, miten sen asian ilmaisee lapselle. Eli varmistaa, ettei lapsen mieli pahoitu. Ettei paljasta omaa mieliharmiaan lapselle. Useinhan lapset ottavat asiat ihan luonnollisina, jollei aikuinen niitä käy paisuttelemaan.

Tässä on syy miksi on hyvä että lapsella on kummeja vaikka se neljä, kyllä ainakin joku pitää yhteyttä.
Meillä on nuorimmaisella kaksi pariskuntaa kummeina ja toiset ovat lapsen viimeksi nähneet noin 2,5 vuotta sitten (lapsi on nyt 5v ) ja silloinkin vain 1-2 krt/ vuosi
välimatkaa on 100 km, joten ei luulisin sen olevan este ja molemmat ovat töissä arkisin 8-16

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tärkeää on myös, miten sen asian ilmaisee lapselle. Eli varmistaa, ettei lapsen mieli pahoitu. Ettei paljasta omaa mieliharmiaan lapselle. Useinhan lapset ottavat asiat ihan luonnollisina, jollei aikuinen niitä käy paisuttelemaan.

Olen ihan samaa mieltä. Lapselle voi kertoa, että kummit olisivat halunneet tulla, mutta joituivat töihin ja kutsutaan heidät sitten toisena päivänä kahville. Vaikka itseä ottaisi päähän ja harmittaisi, ei sitä tarvitse lapselle näyttää. Usein aikuiset huomaamattaankin käyttävät ilmeitä, sanavalintoja ja äänenpainoja, joilla paljastavat omat ajatuksensa asiasta ja lapsikin kokee sitten asian suurena pettymyksenä. En väitä etteikö lasta voisi muutenkin harmittaa, mutta fiksu aikuinen esittää asian oikein ja sopii ehkä jotakin korvaavaa, kuten kyläilyn toisella kertaa.

Meillä myös yhden lapsen kummitäti käy melkoisen harvakseltaan. Mielenkiinnolla odotan, kun kohta on pojan 6 vuotis synttärit, jotta josko ehtisi. Kummitäti on käynyt näiden kohta kuuden vuoden aikaan vain KAKSI kertaa.

Minä olen itse kummi, ja yritän pitää yhteyttä kummilapseen ja hänen vanhempiinsa mahdollisimman paljon. Lähetän sillontällön kortteja tai jotain pientä, soitellaan jne. Tekeekö se etten pääse kummilapsen syntymäpäiville minusta huonon kummin? Meillä välimatkaa noin 200 km, minulla ei ole oikein mahdollisuutta matkustaa sinne saakka syntymäpäiville.. Nyttenkin tuleville syntymäpäiville on kutsuttu, ja menisin enemmän kun mielelläni, mutta kun yksinkertaisesti vaan ei ole rahaa matkustaa junalla ja autoa ei ole...

Alkuperäinen kirjoittaja eina ei pääse vaikka haluais:
Minä olen itse kummi, ja yritän pitää yhteyttä kummilapseen ja hänen vanhempiinsa mahdollisimman paljon. Lähetän sillontällön kortteja tai jotain pientä, soitellaan jne. Tekeekö se etten pääse kummilapsen syntymäpäiville minusta huonon kummin? Meillä välimatkaa noin 200 km, minulla ei ole oikein mahdollisuutta matkustaa sinne saakka syntymäpäiville.. Nyttenkin tuleville syntymäpäiville on kutsuttu, ja menisin enemmän kun mielelläni, mutta kun yksinkertaisesti vaan ei ole rahaa matkustaa junalla ja autoa ei ole...

ei tee, ei se syntymäpäivillä käyminen saisi olla ainoa kummiuden mittari. minun oma kummini on iät ajat asunut satojen kilometrien päässä ja olen häntä nähnyt 1-3kertaa vuosittain eikä rakkaampaa ihmistä kummina voisi olla. ne tapaamiset ja muistamiset oli kultaakin kalliimpia. edelleen kummitädille voi kertoa kaiken ja pyytää apua. laitellaan sähköpostia ja soitellaan ja tapaamisia on edelleen sen 1-3 vuodessa.

Yhteistyössä