Lapsen kriisisijoitus - miten lastensuojelu toimii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Romahtanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tuolla 100e/vrk summalla värväisi varmasti helposti jonkun opiskelijan tms kotiin avustelemaan lapsen hoidossa (leikkimään, auttelemaan ruokailuissa..). Selkeästikkään et toimintakyvyttömäksi ole romahtanut, joten miksi se lapsi on noin välttämätöntä saada kokonaan pois silmistä suurimmaksi osaksi viikkoa?

Minäkin toivon, että tämä juttu ei ole tosi, mutta jos on, niin laita ap ilmoitus tästä johonkin työnhaku palstalle. Jos ei ole rahasta kiinni, niin laita vaikka että olet valmis maksamaan 1500 € jollekin kotiäidille, joka voisi auttaa teitä kuukauden ajan. Sitten tutustutat itsesi hyvin ehdokkaisiin, ja valitset sopivimman.

Voisin palkata hoitajan, esim. maksaen 100e/vrk, mutta en tiedä löytääkö sillä lapselle hoitajaa.. että jos joku kiva kotiäiti nyt tarvitsee lisätienestejä, niin tässäpä tilanne seuraaville viikoille/kuukausille, kun voisi tienata muutamalta päivältä tuon verran käteen.

Sinä voisit maksaa 100euroa päivältä.

Mitä jos palkkaisit mannerheimin lastensuojeluliitosta hoitajan, joka tulisi aamulla siihen aikoihin kun lapsi herää ja sitten lähtisi illalla.
Lapsi nukkuu yön, niin ei olisi huolehtimista silloin sinulla ja saisit keskittyä itsesi kuntoon laittamiseen, mutta olisit läsnä jos lapsi heräisi.

Näin pikkuinen voisi olla kotona, mutta sinulla olisi siinä henkilö huolehtimassa lapsesta

Mahtaakohan täysin romahtanut ihminen jaksaa hoidella lastenhoitajakandidaattien haastattelut, työsopimusten laadinnat ja tietysti ne kuuluisat työnantajamaksut jne...?

[QUOTE="vieras";28231086]Mahtaakohan täysin romahtanut ihminen jaksaa hoidella lastenhoitajakandidaattien haastattelut, työsopimusten laadinnat ja tietysti ne kuuluisat työnantajamaksut jne...?[/QUOTE]

Ihmettelen kyllä joidenkin muidenkin kirjoittajien tapaan, että mikä sellainen romahdus voi olla, joka on päällä tai uhkaamassa tai jo ollut ("todella pohjalla" -olo, johon ap viittasi). Ap jaksaa kuitenkin kirjoitella tähän ketjuun ilmeisen hyvävoimaisena ja pohtia asioita.

Mie asun pohjoisessa, mutta olisin kyllä valmis auttamaan, harmi että välimatka on pitkä. Olen yksinhuoltaja itsekin ja tiedän kuinka vähissä tukiverkostot voivat olla - tai kuinka niitä ei kertakaikkiaan joskus ole.

Mistään et saa apua, itse olen hakenut. Nyt jo luovuttanut. Älä soita lastensuojeluun, saat vaan paskaa niskaan. Rahaa ennaltaehkäisevään työhön Suomessa ei löydy mutta huostaanottoihin löytyy aina rahaa. paska maa

[QUOTE="vieras";28230937]Huostaanotto on eri asia kuin sijoitus, tuossa tilanteessa tehtäisiin tod.näk sijotus minkä tarkoituksena siis on että lapsi palaa kotiinsa ja ratkaisu on väliaikainen.
Mutta kyllä se lapsi tosiaan sitten lähtisi kokonaan sen sijoituksen ajaksi eikä äiti enää voisi päättää lapsensa tapaamisesta vaan tapaisi silloinkun sijaisäidille ja sos.työntekijöille sopii ts. miten he ovat sopineet ja tod.näk kyseessä olisi ihan vain minimitapaamiset koska tahtoisivat rauhoittaa tilanteen jne.[/QUOTE]

Joo, mutta voivat päättää huostaanottaa, ei se aina niin mene että haluan sijoituksen, ja niin muka asiat vaan loksahtavat paikoilleen

Aloittaja taitaa olla alkushokissa. Toiset ihmiset pystyvät todella rationaaliseen toimintaan silloin.

Aloittaja, selvitä alueellasi yksityiset pph:t kunnan/kaupungin päivähoitovastaavalta.Soita heille ja kysy mahdollisuutta korvausta vastaan viiden vuorokauden hoitoon viikossa. Pph:t ovat kuitenkin viranomaisten valvonnan alla, joten varmasti luotettavampia, mitä joku random kotiäiti.

Minä voin ottaa lapsesi hoitoon, saat tavata ja soittaa milloin haluat, itselläni on saman ikäinen lapsi, saisivat toisistaan leikkikaverin. Ja olen tosissani, asutaan pk seudulla, olen kotiäiti ja mieskin löytyy :) En ole kirjautunut mutta jos annant vaikka s-postin tai jonkun miten saan yhteyttä?

[QUOTE="vieras";28230895]No ei se nyt ihan noinkaan mene.
Meillä lapsi oli n. kuukauden kiireellisessä väliaikaisessa sijoituksessa juurikin vanhemman romahduksen vuoksi ja palasi sitten kotiin.[/QUOTE]
itse taas annoin oman lapseni vapaaehtoisesti lyhytaikaiseen sijoitukseen masennukseni takia. Lapsi täytti juuri kymmenen ja asuu sijaisperheessä jonne sossu huijasi mun lapseni sijoituksen yhteydessä. Mulla on nykyään muitakin lapsia joista sossu ei oo yhtään kiinnostunut, eli siitä ei ole kyse etteikö musta olis vanhemmaksi.

Ap, jos lähdet tuohon, hanki itsellesi asianajaja heti koko prosessin alusta alkaen. Itse en enää uskaltaisi siltikään.

Yhteistyössä