R
Romahtanut
Vieras
Olen henkisesti romahtanut akuutin tapahtuman johdosta, en tarkemmin erittele tilannetta - se on kuitenkin sellainen, että kuka tahansa miettii, miten tästä henkisesti tulen selviämään. Olen yksinhuoltaja ja minulla on hyvät tukiverkostot, vaan ei ketään joka voisi lapsen ottaa useaksi vuorokaudeksi putkeen luokseen. Lapsi on 2-vuotias. Olen siis miettinyt; jos vapaaehtoisesti annan lapsen sijoitukseen, vedoten omaan henkiseen romahdukseeni ja siihen, että seuraavien viikkojen/kuukausien aikoja voimani menevät elämän uudelleen rakentamiseen ja käytännön asioitten järjestelyyn, voimien keräämiseen, minkälainen sijoitus käytännössä olisi? Onko kellään kokemusta? Tarvitseeko minun olla lapsesta erossa viikkokausia, vai voisiko hän esim. olla sijoituspaikassa maanantaista perjantaihin ja viikonloput luonani tms? Tilanteeni on siis akuutti, mitään hätää lapsella ei olosuhteissaan muuten olo, tässä on nyt vain äidillä hätä selvitä jokapäiväisistä arkisista toiminnoista ja saada itsensä taas energiseksi ja toimintakykyiseksi. Saako tällaiseen apua lastensuojelulta, ilman että ottavat lapsen pysyvästi huostaan?