lapsen korkea kuume?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppppp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppppp

Vieras
eli mikäs tauti se tämmönen on?

oireina: Kurkkukipu, yskä, nuha ja kuume.. kuumetta on nyt huomenna kolmatta vuorokautta, päivisin ja aamuisin se on 37-38 välillä, iltaisin käy jopa 39.3 tienoilla.

Käytössä lapsille annettava nestemäinen burana - kuumetta alentavaksi..

lapsi valitti myös päivällä pääkipua hetken. mutta se meni ohi kuulemma.

huomenna tarkoitus mennä päivystykseen, mutta silti. ihmetyttää että mikäs ihmeen tauti tää on.. kun yleensä lapsi ollut normi flunssassa jossa vain yskää ja nuhaa..

mutta nyt kaikki yhellä kertaa.

ja vinkkejä kaipaisin,että miten lievittää tuota kuumetta, nyt oli onneksi laskenut tunnissa 39.3 asteesta --> 38.7

pelkään kuollakseni että lapseni saa kuumekouristuksen..tuntuu etten uskalla nukahtaa.

Minkä ikäinen lapsi? Vikuttaa sekin jo paljon.
Meillä molemmat lapset ja minä itse, sellaisia että kuume aina lähempänä 40 astetta vaikka ei mistään vakavasta kyse.

Lapselle paljon juomaa, vähän vaatteita ja lääkettä. Buranaa ja panadolia limittäin, jos kuume ehtii nousta lääkkeenannon välillä.
Millainen lapsen vointi muuten?

No oliskohan ihan vain ärhäkämpi flunssa. Jos kuumetta on ollut vasta vajaa kolme vrk, niin itse en vielä lähtis lääkäriin. Kuumetta voi virustaudissa olla viisikin vrk. Ja flunssan kesto on yleensä sen kaksi viikkoa.

Jos kuumekouristuksia ei ole aiemmin ollut eikä sitä löydy suvusta, niin ei mitään hätää pitäisi olla. Kuumelääkettä säännöllisesti, Buranan lisäksi voit antaa Panadolia ellei ole allerginen sille. Ja nestettä paljon.

lapsi on 4,5 vuotias. Muuten vireä. keskustelee, ja katsoo tällähetkellä lastenelokuvaa koska nukkui aiemmin illalla monen tunnin unet joten uni ei nyt kuulemma tule vaikka sängyssä kokeiltiin nukkumista.. söi äsken jopa yhden banaanin ja juo paljon pillimehuja ja vettä.

ei ole ollut suvussa kellään kouristuksia,mutta kerta se olisi tämäki ensimmäinen jos tulisi! :(
oon aina vaan niin hätähousu näissä sairasteluissa ja aivan liian huolehtivainen.

oon viilentänyt lapsen päätä viileällä vedellä kastellulla pyykeellä.( tämä neuvon antoi lääkäri joskus, vaikeuttaa kouristuksien tulemista)

ja vaatetus vähäinen, t-paita + pikkuhousut.

kuume laskenut: 38,5 kirjoituksen aloituksesta, eli n. puolessa tunnissa.

Nuhakuumeelta kuulostaa.

Jos ei tosiaan ole oireita kuin nuo perus flunssan oireet, niin lääkäriin ei tarvitse lähteä.
Ellei kuume nouse yli 40c, tai tule muita oireita flunssan rinnalle (ihottumaa, näppylöitä tms..).

lapsi on 4,5 vuotias. Muuten vireä. keskustelee, ja katsoo tällähetkellä lastenelokuvaa koska nukkui aiemmin illalla monen tunnin unet joten uni ei nyt kuulemma tule vaikka sängyssä kokeiltiin nukkumista.. söi äsken jopa yhden banaanin ja juo paljon pillimehuja ja vettä.

ei ole ollut suvussa kellään kouristuksia,mutta kerta se olisi tämäki ensimmäinen jos tulisi! :(
oon aina vaan niin hätähousu näissä sairasteluissa ja aivan liian huolehtivainen.

oon viilentänyt lapsen päätä viileällä vedellä kastellulla pyykeellä.( tämä neuvon antoi lääkäri joskus, vaikeuttaa kouristuksien tulemista)

ja vaatetus vähäinen, t-paita + pikkuhousut.

kuume laskenut: 38,5 kirjoituksen aloituksesta, eli n. puolessa tunnissa.

Lapsen vireystila lienee siis hyvä. Ei siis tosiaan ole lääkäriin kiikuttamisen paikka :)

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
huoh.. eli jos on ihan raato, niin sitte sairaalaan?! kuumeen tasosta riippumatta?!

No vähän niinkun.

Lapsen vireystila kertoo paljon. Ja jos luit kaikki kirjoittamani tekstit, niin kirjoitin, että jos kuume nousee sinne 40c niin se on lääkärin paikka. Sen alle olevat ei..
Ei ne lääkärit mitään ihmeiden tekijöitä siellä kuitenkaan ole, että jos lapsella on perus flunssa niin se lähtee pois vain lepäämällä. Vaikka siellä lääkärissä kävis kuuntelemassa sen flunssa diagnoosin, niin ei se tauti yhtään sen nopeammin pois lähde.

Yhteistyössä