Lapsen korkea kuume...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alkoi eilen ja pysytellyt siellä 39 ja 40 välissä koko ajan. Kuumelääkkeet auttaa vähän ja hetkellisesti, mutta kun lääke lakkaa vaikuttamasta nousee nopeasti takaisin. Nyt illalla meni jo 40 rikki... Onko nyt siis jotain kuumevirusta liikkeellä (influenssa?)? Entä joko alan "agressiivisesti" laskemaan kuumetta esim. viileillä kääreillä vai annanko vielä olla ja kuumeen "tappaa pöpöt"? Lapsi (6v) siis muuten suht' koht' hyvävointinen, eli pysyy hetkellisesti jopa tolpillaan (suihkussakin käytiin nopeasti nyt illalla) vaikkakin kovin huimaa pystyasennossa ja oksensikin sen takia tuolla suihkureissulla. Mutta siis ihan järjissään muuten, eikä muita oireita (kipuja, särkyjä, nuhaa, yskää tmv.) Juo kyllä, mutta syömistä nyt ei oikein saa menemään, kun jotakin pientä. Juu, mulla ei ole mitään paniikkia ja tiedän, että lasten kuumeet voi nousta korkeallekin ja niitä voi hoitaa kotona useammankin päivän, jos muuten lapsella kaikki kondiksessa, mutta mietin kuitenkin, että pitäskö tuota yli 40 asteen kuumetta silti alkaa jo koittaamaan alas "poppakonstein"...

Lapsen yleiskunto on paras merkki onko syytä huoleeni, jota hyvin kuvailitkin. Kyllä itse käyttäisin lääkettä ja ja ns. kotikonsteja, viileää huonetta, kääreitä jne.

Kyllä mä jotain kokeilisin koska jos kyse jostain vakavammasta esim. keuhkokuume,aivokalvontulehdus niin kuume ei laske sitten millään vaan aina hetken kuluttua nousee ylemmäs. Ja jos lekuriin tarvitsee lähteä niin edllyttävät myös kuumetta alentavan käyttöä ellei vointi romahda yhtääkkiä. Panadol ja pronaxen hyvä yhdistelmä jos kaapista vaan löytyy. Ja siis niitä voi antaa samaan aikaan. Meillä laskee ainakin tuon avulla nopsaan ja toki viileät kääreet helpottaa oloa noin muuten. Muista antaa juotavaa paljon, lapsi kuivuu yllättävän nopeasti. Nyt ties mitä pöpöjä liikkeellä mutta seuraa vointia tarkkaan.

Kyllä toi aika kova kuume on KUN ei oo mitään muita flunssan oireita, en mäkään olis huolissaan jos olis nuhaa, yskää ym ja kova kuume, mut tossa kohtaa tulee mieleen et mistä toi kova kuume johtuu kun ei oo flunssa?

Kyllä toi aika kova kuume on KUN ei oo mitään muita flunssan oireita, en mäkään olis huolissaan jos olis nuhaa, yskää ym ja kova kuume, mut tossa kohtaa tulee mieleen et mistä toi kova kuume johtuu kun ei oo flunssa?

Myyräkuume mulla tuli ekana mieleen, mutta en jaksa sitäkään uskoa, kun ei ole missään metsissä peuhannut, eikä meillä ole sisällä hiiriä. Hiirenkakkaa tietysti aina tuolla ulkona voi olla, mutta silti en jaksa uskoa siihen. Ja jos olis aivokalvon tulehdus, niin kyllä tuo lapsi olis varmaan jo tajuton tai edes päänsärkyinen?

Meillä teki enterorokko nuo oireet.. 1-2 vrk:tta kovin korkea kuume (poika 6-v valitteli niskajäykkyyttäkin), kuumeen lähdettyä tulivat kämmeniin ja jalkapohjiin (ja nieluun) näppylöitä).. pronaxen oli ainoa, mikä auttoi hieman kuumeen laskemisessa.

Yhteistyössä