lapsen koko 3v neuvolassa?

  • Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Oltiin tänään pojan kanssa 3v neuvolassa ja neuvolatäti sai minut huolestumaan... Pojallamme oli painoa 13,8 kg ja pituutta 93,5cm. Neuvolatäti oli huolissaan kasvusta sillä pituutta oli tullut vuodessa 6cm ja painoa vain 300g. Minkäs kokoisia teidän lapset olleet 3v neuvolassa?
 
"vieras"
No johan on erilainen suhtautuminen alueittain. Ei ollet meidänkään poika kasvanut kuin 6cm vuoden aikana, ja kukaan ei ollut huolissaan. 3v käynnillä oli 94cm ja 14kg, ja 2v neuvolassa 88cm.
 
"kahden äiti"
[QUOTE="mä";23512500]Oltiin tänään pojan kanssa 3v neuvolassa ja neuvolatäti sai minut huolestumaan... Pojallamme oli painoa 13,8 kg ja pituutta 93,5cm. Neuvolatäti oli huolissaan kasvusta sillä pituutta oli tullut vuodessa 6cm ja painoa vain 300g. Minkäs kokoisia teidän lapset olleet 3v neuvolassa?[/QUOTE]

Ihan tuo poikanne näyttää keskivertolapsen mitoissa olevan.

Pojat 0-5 v

Meillä on 3v-neuvola vasta edessä, joten en osaa mittoja antaa.
2 vuotiaana poika oli 85 cm ja 12,3 kg.
 
"riiviöiden äiti"
[QUOTE="mä";23512500]Oltiin tänään pojan kanssa 3v neuvolassa ja neuvolatäti sai minut huolestumaan... Pojallamme oli painoa 13,8 kg ja pituutta 93,5cm. Neuvolatäti oli huolissaan kasvusta sillä pituutta oli tullut vuodessa 6cm ja painoa vain 300g. Minkäs kokoisia teidän lapset olleet 3v neuvolassa?[/QUOTE]

Pojan pituus oli 95 cm ja paino 12,7kg. Vuodessa pituutta oli tullut 6 cm ja painoa 900 g.
Eli aika samalle kuullostaa, jos aikaisemmin on tullut enemmän niin olisiko kasvu tasaantumassa.
Laittoiko sitten kontrollikäyntiä ( eli oli huolissaan ) vai mainitsiko kuitenkin vain?
 
cxz
joo meijän poika oli 3v neuvolassa 13,5kg ja jtn 96cm pitkä...anoppi haukkuu mulle koko ajan et lapsi on aliravittu ja en syötä sitä kun on niin laiha...isänsä oli kuulemma tuosa iäsä oikein söpön pullero:D ja vitut!
 
Meidän 1v7kk vanha tyttömme on suunnilleen saman kokoinen, 2v7kk vanha poika onkin sitten sen suunnilleen 100cm ja 20kg.
Tossa tuskin on kyse kuitenkaan siitä minkä kokoinen lapsi on vaan siitä että ei kasva odotusten mukaan.
 
"mä"
[QUOTE="riiviöiden äiti";23512560]Pojan pituus oli 95 cm ja paino 12,7kg. Vuodessa pituutta oli tullut 6 cm ja painoa 900 g.
Eli aika samalle kuullostaa, jos aikaisemmin on tullut enemmän niin olisiko kasvu tasaantumassa.
Laittoiko sitten kontrollikäyntiä ( eli oli huolissaan ) vai mainitsiko kuitenkin vain?[/QUOTE]

Ollaan menossa 4kk kuluttua uudelleen mittaukseen ja punnitukseen. Siitä painosta oli vielä enemmän huolissaan kun siitä pituudesta, vaikka pituuttakin oli hänen mukaansa tullut liian vähän...
 
"riiviöiden äiti"
[QUOTE="mä";23512607]Ollaan menossa 4kk kuluttua uudelleen mittaukseen ja punnitukseen. Siitä painosta oli vielä enemmän huolissaan kun siitä pituudesta, vaikka pituuttakin oli hänen mukaansa tullut liian vähän...[/QUOTE]

No mutta sehän on hyvä että tarkistaa, ei sinun kuitenkaan tarvitse noilla luvuilla vielä liikoja murehtia,jos tosiaan vain tasaa kasvuaan.
 
"vieras"
En ole katsonut, että paljonko on tullut mutta viikko sitten oltiin 3v neuvolassa. Tyttö oli 94cm ja 12,8kg. Pituus keskikäyrälläja paino -1. Ei mitään huolta th:lla eikä minulla itsellänikään.

Ja hui sentään tuo syö tissiäkin vielä. :D
 
[QUOTE="vieras";23512952]En ole katsonut, että paljonko on tullut mutta viikko sitten oltiin 3v neuvolassa. Tyttö oli 94cm ja 12,8kg. Pituus keskikäyrälläja paino -1. Ei mitään huolta th:lla eikä minulla itsellänikään.

Ja hui sentään tuo syö tissiäkin vielä. :D[/QUOTE]

Meil 3v8kk ikänen tissiäinen, elikkäs viel enempi hui. :D
 
[QUOTE="vieras";23513017]Eikös keskimääräinen 3v tyttöjen pituus ole 97cm? [/QUOTE]

Ou jee.. Meillä ois ylihuomenna 2,5v neuvola ja pituutta vois olla hyvällä säkällä 86cm. Ei varmaan päästä 3v neuvolaan mennessä edes 90cm.. :p Pitäkööt käyränsä! ;)
 
viestin aloittaja
kyllä tosi erikokosia lapsosia olleen, joten eiköhän tuo meidänkin poika ihan normaali ole. Laitettakoon tähän siis vielä, että itse olen 155cm ja 49kg ja mies 174cm ja painoa ihan tarpeex ; )
 

Yhteistyössä