Lapsen koirapelko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hyvin usein lapsen koirapelko johtuu omista vanhemmista, jotka hysterisoivat lapselle koirien kamaluuksia!

Jäi vaivaimaan yhdestä keskustelusta tämä koirapelko asia.

Ymmärrän täysin lapsen koirapelon siinä vaiheessa kun koira on hyökkännyt lapsen päälle tai purrut lasta. Mutta se, että omat vanhemmat aiheuttavat sen lapselle niin sitä en kyllä ymmärrä.

Minun siskoni on saanut aiheutettua lapsillensa koirapelon, ihan syyttä. Äidilläni on 2 koiraa kultainennoutaja ja slovakian cuvak. Molemmat todella rauhallisia eivätkä tee lapsille mitään! no siskoni meni sitten kesällä sanomaan, että noi koirathan syö mun lapsen! ja siis koira ei tehnyt mitään näille lapsille! nyt lapset pelkäävät koiria aivan kauheasti.Minä olen nyt saanut toiselta lapselta sitä koirapelkoa pois oman koiran avulla, jota käytetään tälläisissä tapauksissa.

Että kannattaisi oikeasti välillä vanhempien miettiä mitä pelkoja lapsillensa aiheuttaa. En nyt kuitenkaan tarkoita, että kaikki koirat olisivat ihania, suloisia ja kilttejä. Toki niitä kamalia, vihaisia ja niitäkin löytyy.

Jep.
Eräs naapurimme sanoi lapselleen, että meidän koirat on tappajakoiria, kierrä ne kaukaa. Ja tämä äiti ei ollut IKINÄ nähnyt meidän koirista kun toisen ajaessaan autolla ohi koiran istuessa pihassa mun vierellä.
Tästä on aikaa 2 tai 3 vuotta ja tää lapsi pelkää ihan hulluna koiria.
Oon muutaman ihmisen kans puhunu ja pohjalla on äidin oma koirapelko minkä tartuttaa lapseenkin. Ja sekös mua v*tuttaa toverit. Tekis mieli marssia niille näiden meidän tappajien kanssa, et perustele väitteesi.....

Meidän lapset ovat saaneet koirapelkonsa ihan sillä, että kadulla vastaan tullut koira on alkanut haukkumaan. Nyt lapset karttavat koiria, kun näkevät lähestyvän.

En minäkään tuota ymmärrä. Siskon lapset pelkää minun kania, vaikka ei ole koskaan mitään tehnyt niille. Tosi rasittavaa, kun vajaa 2-vee tulee kattomaan kania häkin luo, ja jos se on irti, niin hirvee kiljunta. Jos ite pelkää eläintä, niin ei sitä tartte lapsilleen siirtää.

Äiti ja pikkusisko kun eivät tykkää mun kissasta eikä kanista, niin niitten mielestä siskojen lapsetkaan ei sais oppia niistä tykkäämään. Kuten äiti sano siskontytölle 3v, "älä pidä sitä kissaa sylissä, ettei se syö sinua." Mut se tyttö on sen verran fiksu, ettei usko tollasia, vaan tykkää hirveesti hoitaa mun kissaa.

Mulle tuli hoitoon lapsi joka pelkäsi hysteerisesti koiria. No ei mennyt kuin kaksi viikkoa niin lapsi oi kuin kotonaan meidän kolmen koiran laumassa jossa yksi koira on vielä hevosen kokoinen pentumainen häsläri. Vanhemmat hiljenivät hämmästyksestä kun tämän näkivät.

kaverini on tartuttanut kolmelle lapselleen mielettömän eläinpelon. lapset pelkäävät koiria, kissoja, lampaita, oravia ja maassa hyppiviä pikkulintuja... jos joku tulee kadulla vastaan koiran kanssa, kaverini vaihtaa toiselle puolen katua. myöhemmin tämä pelko voi haitata lapsia, kun pitäisi itse kävellä kouluun tai mennä kyläilemään kavereille.

Sama pätee kaikkiin eläimiin ja varmaan muihinkin asioihin. Esim joku hämähäkkipelko, aikuiset ihmiset kiljuu ja kirkuu ja pyörii hulluna jonkun öppiäisen ympärillä.. vaikea arvata minkä käsityksen lapsi saa...

Ja yleensä ihan syyttä. Ja juu, ottaa päähän.

Mulle tuli hoitoon lapsi joka pelkäsi hysteerisesti koiria. No ei mennyt kuin kaksi viikkoa niin lapsi oi kuin kotonaan meidän kolmen koiran laumassa jossa yksi koira on vielä hevosen kokoinen pentumainen häsläri. Vanhemmat hiljenivät hämmästyksestä kun tämän näkivät.

Tässä on aivan mainio esimerkki siitä, kuinka lapselta saadaan poistettua koirapelko oikeanlaisen ihmisen ja koirien parissa :) Lapsenkin on helpompi olla ulkona ja kävellä, kun ei tarvitse pelkää koiria

Tuolla nyt tulee kuka tahansa koirapelkoiseksi, kun kadulla kävellessään tulee jatkuvalla syötöllä koiria koirien perään vastaan haukkuen ja remmin piukeena vetäen (ohikulkijaan piän tietenkin), hampaat irvessä ja sylki lentäen louskuttavat leukojaan...kävele siinä nyt sitten....jokatoisella vastaantulijalla joku iso koira remmin päässä tai jopa IRRALLAAN. Alkaa olla jo turvallisuuskysymys

[QUOTE="vieras";25979541]Tässä on aivan mainio esimerkki siitä, kuinka lapselta saadaan poistettua koirapelko oikeanlaisen ihmisen ja koirien parissa :) Lapsenkin on helpompi olla ulkona ja kävellä, kun ei tarvitse pelkää koiria[/QUOTE]

Ja tuo lapsi oli vielä sellainen että lähti juoksemaan karkuun oli tilanne mikä hyvänsä ja tiellekin oli monta kertaa menossa kun näki koiran tulevan vastaan kun ulkona oltiin. Tästä kaksi vuotta nyt aikaa, lapsi menee syksyllä kouluun ja laittoivat vielä erillisen kiitoksen päivähoidon ohjaajalle että nyt voi laittaa lapsen kävelemään kouluun yksin kun ei tarvitse pelätä että säpsyy auton alle.

Yhteistyössä