Lapsen kiroilusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nokoma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nokoma

Aktiivinen jäsen
21.12.2006
1 785
0
36
No ni, meidän 3v on oppinut uuden sanan: saatana. Kiitos pappa :kieh:

Mites tuohon pitäisi reagoida? Ollaan oltu niinkuin ei kuultaiskaan, mutta tytön puhe on nyt aivan kauheaa. Saatana ku tekis mieli saatana mennä saatana jätskille :ashamed: :ashamed:

Meneekö tuo ohi vai pitäiskö jotain tehdä? Mitä?

Aloin itse hokemaan tänään, ai tatti kun tekis mieli kahvia tatti, että jos tuo neiti alkaisi sanomaan kans tatti sen saatanan sijaan :xmas:

Pappa tosiaan sanoo saatana joka toisena sanana ja kun neiti oli siellä kylässä niin heti sen jälkeen alkoi tuo hokeminen, minä olen kyllä papalle sanonut ettei kiroilisi, mutta pappa sanoo että ei lapsi sitä siitä opi, EIPÄ.....

Meillä ovat kokeilleet pieninä sanojen tehoa muutamia kertoja, sanotaan että viikossa on mennyt tuo vaihe ohitse, jos vaan itse pystyy olemaan täysin neutraali, tai korkeintaan sanoo, että en tykkää, kun käytät tuota sanaa. Etenkin, kun olivat niin pieniä, että toistelivat sanoja, joitten merkitystä eivät tienneet. Mutta anna, jos erehtyi vahingossa naurahtamaan tai suuttumaan, niin sitten kesti pitempään.

Hei, mun tyttö sanoi yksi päivä "kyllä vituttaa pukea" :o kysyin vaan että "mitä sä oikeen sanoit, noin ei puhuta" sen jälkeen ei ole kiroillut. Mutta kamalan kuuloista kyllä :ashamed:

Meidän tyttö lisäs välillä "joka" lauseeseen helvetti-sanan.. Se meni kyllä ohi ihan itsestään, kun ei siihen sen kummemmin kiinnitetty huomiota. Kai ne lapset kuitenkin viimestään koulussa oppi niitä kirosanoja, halus tai ei..

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Meidän tyttö lisäs välillä "joka" lauseeseen helvetti-sanan.. Se meni kyllä ohi ihan itsestään, kun ei siihen sen kummemmin kiinnitetty huomiota. Kai ne lapset kuitenkin viimestään koulussa oppi niitä kirosanoja, halus tai ei..

Oppii varmasti, ei sen puoleen, mutta ei ihan noin pienenä tarvis...

Ehkä tosiaan tuo vaihe menee ohi kun siitä ei tee numeroa.

Meiän 3v poika viime viikolla, kun isosisko otti häneltä lelun pois, laittoi käsivarret sillain ristiin ja sanoi: tittu! Mä sitten kysyin, et mitä sanoit? Poika sanoi taas: tittu! Sitten sanoin oikein vakavalla ilmeellä ja äänellä että en tykkää, kun sanot noin. Että enää et koskaan sano noin. Ainakaan vielä ei ole sanaa uudelleen sanonut.

Meillä ei mennyt ohi kun ei kiinnitetty huomiota..
Eikä edes se että kävi sanomassa rumat sanat vessan pöntöön..

Vaan sanoin 2 kertaa,että nyt loppu tai pesen suun saippualla tai jauhetulla Chilipippurilla.
Ja eikä tarvinnut,kuin kerran pestä suu saippualla.

mäkin oon vaan sanonu et tuota sanaa ei tarvii sanoa ja on ainakin toistaiseksi loppunu.
siskon aikuinen tyttökin lopetti vitun hokemisen kun siskoni totesi vaan et on vissiin hyvä tavara kun pitää noin useesti mainostaa.. :D

mä sain täällä puoli palstaa niskaani kun vastaavassa ketjussa erehdyin kertomaan kuinka kirosanoja alkoi lentää kun poika väsyi...
No sekin vaihe meni ohi, aluksi tein selväksi että se on tuhmaa ja sen jälkeen en huomioinut mitenkään kiroilua, en katsonut poikaa lainkaan enkä sanonut mitään. Silloin siitä alkoi mennä maku ja sitten vain sanoin "voit sanoa suoraan että olet väsynyt" ja siihen se sitten jäi.
Onneksi.