Lapsen kiroilu ei ole hauskaa mutta äsken petti pokka

vieras
Meidän tytöllä on tullut tavaksi väännellä nimistä eri versioita (tytöllä ikää 3vuotta..). Tänään se esitteli mulle kolme nallea, niiden nimet oli Killi, Kalli ja Kulli.. Viimeisen kohdalla meinasi pokka pettää ;D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tytöllä on tullut tavaksi väännellä nimistä eri versioita (tytöllä ikää 3vuotta..). Tänään se esitteli mulle kolme nallea, niiden nimet oli Killi, Kalli ja Kulli.. Viimeisen kohdalla meinasi pokka pettää ;D
:LOL:
Meillä oli myös jossain vaiheessa tuota sanojen vääntelyä ja eri elukoille nimien keksimistä.

Hamsteria oltiin ottamassa, ja tyttö (jotain 3-4 v silloin) ehdotti sille nimeksi "Tussi...eikun Tusse...eikun Tussu!" :xmas:
 
Jos meidän 3v poitsu tiputtaa tai rikkoo jotain niin välillä siltä pääsee että: "Oh shit!" :xmas:
Välillä taas jos joku ei suju niin: "Voi perse sentään!" :saint: (multa opittua) :ashamed:
Totaalisesti repesin yks kerta kun eteisestä kuulu: "Oh-my-God, kissa on paskonut lattialle!"
Eikä me ees kiroilla kovin usein mutta näköjään toi on korvat höröllä koko ajan uusia sanoja oppimassa...
 
2v
Meillä minä kielsin esikoista jostan niin tämä meidän alle 2v tättähäärä meni veljensä naaman eteen ja sanoi isoon ääneen "taatana tinun kanttat".Koomisen kuuloista,kun "vauva"tuommoisia suustaan päästää.Piti mennä nurkan taakse nauramaan.Toinen niin topakasti kieltää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Jos meidän 3v poitsu tiputtaa tai rikkoo jotain niin välillä siltä pääsee että: "Oh shit!" :xmas:
Välillä taas jos joku ei suju niin: "Voi perse sentään!" :saint: (multa opittua) :ashamed:
Totaalisesti repesin yks kerta kun eteisestä kuulu: "Oh-my-God, kissa on paskonut lattialle!"
Eikä me ees kiroilla kovin usein mutta näköjään toi on korvat höröllä koko ajan uusia sanoja oppimassa...
Siis te ootte tosi "siveellisiä" kaikki, jos todellaki noi on kiroamista!
 
moips
Alkuperäinen kirjoittaja terve:
on oppinut v-sanan. Ei hoe sitä mutta joskus kun rakentelee ja ei mene putkeen niin saattaa todeta muina miehinä, että voi vittu sentään. Ja joo, kotihoidossa on, että multa on oppinut. en kiinnitä mitään huomiota hänen kiroiluun, omaani kylläkin... Onneksi ei sentään ole alkanut hokemaan (kun ei taida edes tajuta, että se on ruma sana).
täällä sama homma ja 4 vuotias poika :D ei sais nauraa, mut kyl se niin koomista on ton ikäsen suusta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö teitä sitten suuresti häiritse täälläkin nämä v***u. h******i, s*****a yms. sanat otsikoissa, jos noikin on liian rivoja.
Ei. Kirjoitettu on ihan eri asia kuin ääneen sanottu.
 
IhanaValo
Meilläkin tuo vajaa 4v. joskus sanoo että joku tavara, (esim.yks päivä sil oli kynä joka ei toiminu),mikä ei toimi on ihan pahka..Sit jos sattuu lipsahtamaan jotain sen pahempaa niin hetihän se toistetaan..onneks tosin unohtuu nuo sit kans nopeesti, ettei sen jälkeen niitä viljele.
 
Mä en kiroile juurikaan (suomeksi) mutta mies kiroilee (lähinnä f-sanaa) englanniksi, meidän lapsista tulee siis kaksikielisiä. No, esikko on sitten oppinut tuon Fuck-sanan. Oli varmaan reilu parivuotias kun laitteli jotain junaratansa palikkaa kohdalleen, kun ei onnistunut tuli oikein tomerasti: 'Fuck', tuli niin oikeaan kohtaan että oli pokassa pitelemistä.

Sitten kerran olin keittössä ja kurotin kaappiin ottamaan rakettispagettipussia ja siinä samassa sisältö levisi kaikkialle keittiöön, kirosin siinä sitten: fuck' sake. Sen jälkeen esikoinen huusi aina jonkun aikaa kurotellessaan johonkin samoin :ashamed: ajatteli että kuuluu asiaan sanoa noin kun ottaa jotakin...
 
No joo, meillä tyttö oli vajaa 3 v kun oli mun vanhemmilla hoidossa. Tyttö leikki siellä heppatallia kaikessa rauhassa olohuoneessa ja mummo teki ruokaa. Yhtäkkiä oli olkkarista kuulunu että voi vittu, hevoset karkas. Mummolla oli meinannu housuun tulla kun oli naurattanu niin paljon.
 
Mutta kun joku ihmetteli että onko muka paska ym. kiroilemista niin mun mielestä on, ei pitäis kuulua pienen lapsen sanavarastoon... Mutta minkäs teet, myönnän että äitiltä on ainakin osan meidän neiti oppinu :ashamed:
 
Meillä likka 3v:nä meni tökkimään silloista miestäni ylös sängystä. Kun mies ei noussut niin likka sitten kiukustui ja tiuskaisi miehelleni, että "saatanan sika". Mulla petti pokka aivan tyysti! Se oli samaan aikaan niin järkyttävää ja samalla niin huvittavaa, ettei pokka kertakaikkiaan pitänyt.

Tätä saatanan sikaa olin muutamaan otteeseen koirille huutanut, kun varastivat pöydiltä. Piti sitten enempi alkaa kiinnittämään huomiota omaan kielenkäyttöön :ashamed:

Tämän lisäksi neiti paukautti kerran palapeliä tehdessään nyrkin lattiaan ja sanoi "voi perkele" kun ei palapelin teko mennyt suunnitelmien mukaan. Tällöin kyllä piti pokka jo paremmin.

Onneksi neidin kiroilut onkin sitten olleet tuossa, eli ei ole tuon jälkeen enää kiroillut.
 
mun 3v makas yks kerta lattialla ja totes pitkän hiljaisuuden jälkeen "voi v***u" kysäsin siihen et mikä tippu nii neiti takas et "eiku mie sanoin voi v***u" Kysyin sit et no mikä on, nii tyttö sano et "noko minua niiiiiin ärsyttää"

Silloin oli kieltämättä pokassa pitäminen
 
Meidän molemmilla muksuilla on ollut vaihe, jolloin paska-sanaa hoettiin koko ajan.

Se johtuu siitä, että turkin kielessä on sana baska (suhuässällä ) ja lapset kuulee sitä toki joka päivä iskän suusta. Tiesivät myös sen, että paska on suomen kielessä ruma sana. Hämmentyivät, ja ihmettelivät että miksi sitä paskaa saa joskus sanoa ja joskus taas ei. Selitin asian, ja poika hoki sen jälkeen varmaan viikon että "Turkkilaiset saa sanoo paska. Suomalaiset ei saa sanoo paska. Mää en saa sanoo paska mut jos mää puhun turkkii niin mää saan sanoo paska". Ja ihmisillä riitti ihmettelemistä :snotty:
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja helppo elämä:
Mä oon niin kova kiroamaan itse että olen aina ollut varma että lapset oppii ensimmäisenä juuri nuo "pahat" sanat. Mutta näitä juttuja lukiessa voin kyllä sanoa, etteivät ole kiroamaan oppinu :) Noh, kerkeehän ne vielä :saint:
Mä kiroilen vähän liikaakin... poika on muutaman yksittäisen kerran "testannut" ja jonkun kirosanan livauttanut, mutta ei oo sitten uudestaan käyttänyt sellaista kun on sanottu että meillä ne on aikuisten sanoja.
 
Mun 3v on muutamat kerrat kanssa ollut oikein rääväsuu.Ja kyllä,ihan kotona opittua,mä kiroilen vähän liikaakin :ashamed: Mutta onneksi tyttö tietää ettei kirosanoja käytetä ja ne on hölmöjä jotka niin tekee :saint: Yks päivä tyttö alotti keskustelun että ´äiti,minä olin tänä aamuna hetken aikuinen´ mä olin sitten että aha.Sit tyttö jatkaa että ´ja kun minä olin aikuinen niin minä sanoin ruman sanan.Minä sanoin perkele´ Mä olin että :$ Sit tyttö vielä jatkaa että ´mutta sitä ei lasketa koska minä olin silloin aikuinen ja nyt minä olen taas lapsi´ :eek: Ihan ku mä olisin opettanut että kyllä aikuiset saa kiroilla mutta lapset!!!Mitä siis en todellakaan ole tehnyt!!!
Sitten kerran typykkä sai aimo raivarit bussissa ja sanoin sitten että ´mietippäs nyt mitä toi bussikuskikin ajattelee kun tollai kiukkuat´ niin tyttö raivonpuuskassaan että ´minua ei kiinnosta mitä helvetin bussikuski ajattelee´ :eek: :eek: :ashamed: Siinä dösäkuskilla nousi hymy huulille ja mulla puna naamalle.
 
slörde
Meidän kolmivuotias sanoi lestadiolaisille mummilleen, kun mummi kysyi, mikä tätä vaivasi, että "vituttaa". Mua hävetti maailman eniten! Minulta kuullut sen voimakkaalla äänenpainolla edeltävänä päivänä.
 
Itse on nyt kanssa huomannut että olisi vissiin kielen käytössä siistimistä. Pukemassa oltiin ja mua joku nauratti niin tyttö tuumaili puoliääneen että vittu ko tuoki tuossa nauraa.. :ashamed: Ja useasti kun hieman itseään satuttanut kuuluu ai saatana liiankin luontevasti :ashamed: Joo-o. Tyttö kotihoidossa eli mistähän lie oppinut :ashamed:
 

Yhteistyössä