Lapsen kiittämättömyys

• Viestiketjun aloittaja Kunhan puran vaan
  • Ensimmäinen viesti
Kunhan puran vaan
Olin viikonloppuna veljen pojan 10 vuotissyntymäpäivillä. Lapsi pelasi play stationia lähes koko vierailun ajan, eikä siinäkään mitään mutta kun lapselle vietiin lahjoja, otti ne vastaan kattomattakaan antajaan ja pisti sivuun ja jatkoi pelaamista. Käyttäytyi muuten ihan nätisti mutta tosiaan play stationia pelasi koko ajan eikä kiittänyt kertaakaan. Minusta tuo on aika rumaa ja kiittämätöntä.

halipupu
Mä olisin varmaan huomauttanu asiasta pojan vanhemmille, läheisiä sukulaisia kun ovat. Ei tuollainen kuulu synttäritapoihin ja kyllä siitä pitää pystyä sanomaan tai seuraavinakin vuosina synttärit kuluu sankarin pelaillessa yksin koneella. Kaikkea ei tartte suvaita.

huoh
Jospas vanhemmat ajatteli, että on pojan synttärit että hänelllä on lupa tehdä mitä hän haluaa... :/ Itse olisin kyllä sammuttanut koneen ja sanonut, että juhlia ei kyllä toiste järjestetä jos ei kerta kiinnosta, sen verran iso on kuitenkin jo että ymmärtää että tuo ei ole soveliasta! Eri asia jos olisivat vanhempien juhlat tms, mutta ne on hänen!

nii
Turha varmaan sille lapselle kiukutella kiittämättömyydestä. Katse vanhempiin vaan. Eli ei ole opetettu tapoja siitä miten juhlissa ollaan vieraita kohtaan ja otetaan vastaan lahjoja. Tuo lahjojen vastaanottaminen on kyllä yllättävän monelle lapselle, isolle ja pienelle, sellainen hämmentävä tilanne..eli voi olla, että sankari oli hyvin hämillään. Siihenkin pitäisi lapsi "opettaa" (jotkut lapset), että näin menee lahjan saamisen kuviot.

Saraldo
Ilman muuta pelit ja vehkeet pois, kun tulee vieraita. Meilläkin on joskus käynyt niin, että vieraat on ihan itse pistäneet telkkarin päälle, kun tulee joku todella tärkeä hiihtokisa tms.... Enkä tykkää yhtään. En vain ole kehdannut vieraille siitä mainita, nössö minä :ashamed: . Mutta kyllä siis 10-vuotiaan pitäisi osata nämä alkeelliset käytössäännöt.

Yhteistyössä