lapsen kaveri...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minä vaan

Jäsen
29.05.2004
883
0
16
eli meidän pojan kaveri asuu tossa naapurissa niin ongelma alkaa oleen se että on aina meillä.... sitten aamulla tulee oottaan 7 jälestä takapihalle että lähdetään töihin ja tulee sisään vaikka oon omalle pojalleni sanonu että sisälle ei tuu ketään jos on yksin. no eikö taas tänä aamuna ollu tunkemassa itteesä ennen 8 tänne ku menivät 9 kouluun......
siis mä en jaksa sitä poikaa koko ajan meidän pihassa ja sisällä, joka jumalan päivä.....viikot ja viikonloput.
mä oon yrittäny sanoo sille pojalle että vois olla tulematta koko aikaa meille mut ei se tajuu, pitää vissiin ottaa puhutteluun tänään.
pitäskö mun sanoo sen äitille että tänne ei tulla ja soitella koko ajan?

niin siis mitä se haittaa jos lapsi tulee odottamaan koulun alkua teille kun te vanhemmat olette jo lähteny töihin? eikös se ole sunkin lapselle kivempi kun on seuraa ja kaveri jonka kans kulkea koulumatkat :o

Niin pitkään kun lapses on ite innoissaan frendistään en tekis mitään...et taida olla sitä mieltä, et poika on sun lapselles sopivaa seuraa???
Vai onko liika aina liikaa?
Mä olisin luultavasti aika iloinen jos lapsellani olis joku tosi hyvä ystävä, joka kävis meilläkin.

Mun mielestä vieraalle lapselle voi tehdä säännöt samoin kuin omillekin. Kun lapselle on tehty selvät säännöt esim. et teille saa tulla joka päivä 14.00- 16.00 tai vaikka sopia et vain ma, ke ja pe on sopivat vierailupäivät. Ne on sitten teidä säännyt ja niistä ei jousteta. Kyllä lapsi pikkuhiljaa oppii.

tuo on ok ettei kavereita sillon ku aikuisia ei oo kotona, mutta muuten en menis rajottaan jos oma lapsi tästä kaverista tykkää, tietenkin sitten jos on oman perheen kanssa yhdessä joku juttu niin sillon vieraat ulos.

on kuitenki lapsen etu että on hyvä kaveri, se ehkäisee koulukiusaamistakin aika hyvin.

no meillä on sama juttu.. joka #&%?$!* aamu toi naapurin muksu on soittamassa ovikelloa 9 aikaan et tuleeko meidän poika ulos.
joskus satutaan nukkumaankin vielä siihen aikaan... ja jos poika ei tule ulos niin se notkuu tossa pihalla ja soittelee ovikello 5 min välein et tuleeko se poika taas ulos...
ja sama juttu iltapäivällä- ja tosi rasittavaa kun just silloin laitan nuorimmaista nukkumaan..

no kiva että joku aattelee samanlailla. mä en siis jaksa sitä koko ajan. eikä se oo kivaa ku viikonloppuna aletaan soitella aamusta aikaseen että voiko tulla ulos.....
ei tää mun poikakaan enää oikeen jaksa ja on sanonu sille mut ei se tajuu
mut tänään tästä tulee loppu mä meen kohta käymään niillä ja sanon sen äitille mitkä säännöt on.
meillä on siis 4 lasta joten sitä sutinaa riittää ihan omasta takaa. :headwall:
koulumatkasta (alle kilsa ) ei tuu sen pojan kans mitään. ja toisekseen meidän piha ei oo mikään oikopolku vaikka pihahommat on kesken mut silti mun mielestä jokaisella pitää olla pihassaan oma rauha jos haluaa.

Pyydä vanhemmat kahville niin voitte samalla jutella asiasta. Mitäs jos he luulevat että heidän lastaan on pyydetty tulemaan teille jo aamusta?
Ymmärrän kyllä että sua saattaa ärsyttää, mutta sillä aseenteella tuskin kannatta ruveta kaverille selittämään sääntöjä, varsinkaan jos kukaan ei ole mistään säännöistä selvästi maininnut aiemmin.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä