Lapsen karsastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä huomasin selkeesti toisesta silmästä että karsastaa sisäänpäin.. ja jonkin verran on parantunut tolla peittohoidolla eli 3 päivää putkeen pidetään silmälaseja toinen silmä aina peitossa 2 tuntia per silmä 4 päivä on välipäivä että sillon ei tarvii pitää peittoa

Luultavasti vain tarvitsisi ne lasit, varsinkin jos voimakkuutta +4,25. On sellainen voimakkuus, että ehdottomasti tarvisi korjauksen. Suoristaisi tuota karsastusta ja kehittyisi näkö normaalisti. Mitä aikaisemmin asia korjataan, sitä parempi hoitotulos. Karsastus voi liittyä myös aivokasvaimeen tai kallon sisäiseen paineeseen, mikä on todellakin tositositosi harvinaista. Turha varmasti murehtia tuollaisia, mutta en odottelisi asian kanssa pidempään. Paras varmistaa asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heti silmälääkäriin, sillä äkisti ilmaantuva karsastus vaatii aina perusteellisen tutkimuksen - ehkä jopa neurologisen.....

Eipäs nyt pelotella niin kauheesti. Itse olin toukokuussa silmälääkärillä (yksityinen) 1v2kk tytön kanssa. Alkoi satunnaisesti karsastaa ULOSpäin tuossa reilu 6kk iässä. Noin 1v paikkeilla vasta alkoi näkyä selvemmin, siihen asti en ollut varma että karsastaako. Lähinnä vain toinen silmä, mutta satunnaisesti tuo toinenkin. On kausia, kun sitä ei näe yhtään ja välillä se näkyy useammin.

Silmälääkärin mukaan silmissä ei näy mitään, katsoo suoraan ja symmetrisesti. Vasta laajentavien silmätippojen kanssa näki kaksi kertaa ohimennen tuon karsastuksen. Seurantalinja. Voi kuulemma mennä ohikin itsestään, mutta seurataan.

Kertoi myös, että hänellä oli juuri samana päivänä aiemmin ollut 3v sisäänkarsastaja, jonka karsastuksen syyksi löytyi hajataitteisuus. Karsastus on enemmän sääntö kuin poikkeus, joten neurologisilla ongelmilla on turha nyt noin kauheesti pelotella.

Rajusti alkava yhtäkkinen karsastus (silmät samantien täysin kierossa eikä oikene) niin sitten on ehkä enemmän aihetta johonkin neurologisiinkin tutkimuksiin, mutta ei nyt kannata oikopäätä pelotella. ETENKIN kun ap on jo käynyt silmälääkärillä lapsen kanssa.

Yhteistyössä