Lapsen kanssa pyöräily?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "erina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä vedin kaukalon vöillä ja kuormaliinalla kiinni kärryyn ja vedin vauvaa siellä kun 3v istu kyydissä ja 5v pyöräili ite. Vauva aikana oli hankalaa just kun vauvaa ei saa mihinkään pyörässä, ratkaisin ongelman näin.

Meidän istuimessa taitaa olla suositus 9kk+. En kyllä todellakaan laittaisi mitään 6kk ikäistä sellaiseen, vaikka osaisikin istua. Me otettiin istuin käyttöön, kun poika tuli vuoden, alkoi sopivasti pyöräilykausi.

Istua pitää osata ja kypärän olla sopiva. Eli alta 9 kuista en kovin helposti laittaisi, mielummin siinä 1v korvilla. Hamaxilla taitaa olla 9-10 kuisesta eteenpäin ohjeessa. Joskus näkee tosi pieniä roikkumassa ihan letkuina istuimissa kypärä silmillä pelokkaan näköisinä, ei ole oikea ajoitus silloin. ei pelokasta vauvaa muutenkaan pitäisi kuin korkeintan totutella pikkuhiljaa pyöräilyyn.

No toisaalta toi mun poika ei enää taida olla vauva :D se on 11kk eli voin varmaan turvallisin mielin lähtä pyöräilemään! Kauhee ku lapset kasvaa nopeesti, mulla ei oo vauvaa enää :(

Yhteistyössä