Lapsen kanssa kaksi päivää lomalla - mies ei ole tehnyt sinä aika mitään kotihommia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimi"

Vieras
Tai kaupassa käynyt, mutta kämppä on tasan siinä kunnossa, kuin mistä lähdettiin. Ihana kahden päivän loma ja mies ei ole saanut laitettua tikkua ristiin. Ei kuulemma ole mikään siivoja tai kotiorja. Kaksi päivää omaa aikaa, jolloin saanut tehdä mitä huvittaa. Eipä kai. Minähän sen kodin ylläpidon aloitan taas huomenna. Eihän tuo näytä muuttuvan. Jotenkin vain kuvittelin, että jos tällä kertaa, olisi toisin.

[QUOTE="eee";24270029]Eikö teidän kämpässä pysty kahta päivää olemaan siivoamatta? Oletko joku siivous-/siisteysfriikki?[/QUOTE]

voi olla siivoamatta, mutta siivouksen teen sitten aina minä, vaikka viiden viikon päästä, kun mies reagoi vaikka tulis paskat takaisin pöntöstä. Siksi ajattelin, että kun on ollut omaa aikaa kaksi päivä, niin olis voinut tehdä edes pari juttua.

voi olla siivoamatta, mutta siivouksen teen sitten aina minä, vaikka viiden viikon päästä, kun mies reagoi vaikka tulis paskat takaisin pöntöstä. Siksi ajattelin, että kun on ollut omaa aikaa kaksi päivä, niin olis voinut tehdä edes pari juttua.

Kerroitko hänelle myös että odotat hänen tekevän jotkut asiat poissaollessasi? Me naiset kun helposti sorrumme siihen että ajattelemme, oletamme ja odotamme mieheltä jotain, mutta emme kerro sitä hänelle.

• Tykkää
Reactions: Jätkä
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24270066:
Jos ajattelee, että eipä täällä tartte siivota, täällä on jo tarpeeksi siistiä... Mutta sinä et ole samaa mieltä... :/

Mutta eikö voi edes lyödä taulua seinälle tai laittaa listoja 1,5 vuotta sitten laitettujen lattioiden oheen, vaihtaa 2 vuotta sitten rikki menneen vessan lampun, yli 2 vuotta rikkinäisenä olevan saunajakkaran, josta törröttää naulat ylöspäin. Eikö joskus ILMAN NALKUTUSTA viedä lehdet, roskiksen, kerätä lapsen leluja, siivota edes omia papereitansa ja tavaroitansa, jota on tässä 100 neliön läänissä joka puolella. Mulle on sanottu, että älä tee, mies tekee, kun huomaa, totaalisen sekasotkun. Mutta kun ei tee.

[QUOTE="vieras";24270088]Kerroitko hänelle myös että odotat hänen tekevän jotkut asiat poissaollessasi? Me naiset kun helposti sorrumme siihen että ajattelemme, oletamme ja odotamme mieheltä jotain, mutta emme kerro sitä hänelle.[/QUOTE]

Tää on juuri se mitä en käsitä, että mun pitää yhdessä hankitusta, yhdessä omistettavasta kodista, sen huolehtimisesta erikseen mainita miehelle. Mä käyn töissä siinä missä hänkin ja hoidan lapsen 99 %:sesti kun miestä ei kiinnosta lapsensakaan kanssa olla 5 minuuttia kauempaa ja sit pitäisi vielä tehdä kotihommat.

• Tykkää
Reactions: Satku-
Mutta eikö voi edes lyödä taulua seinälle tai laittaa listoja 1,5 vuotta sitten laitettujen lattioiden oheen, vaihtaa 2 vuotta sitten rikki menneen vessan lampun, yli 2 vuotta rikkinäisenä olevan saunajakkaran, josta törröttää naulat ylöspäin. Eikö joskus ILMAN NALKUTUSTA viedä lehdet, roskiksen, kerätä lapsen leluja, siivota edes omia papereitansa ja tavaroitansa, jota on tässä 100 neliön läänissä joka puolella. Mulle on sanottu, että älä tee, mies tekee, kun huomaa, totaalisen sekasotkun. Mutta kun ei tee.

No tuo nyt on niitä tapauksia, joiden paskat ja tekemättömät työt kannetaan niide sänkyyn.

Äiti tuli siis kotiin oltuaan pois. Miehesi on poika eikä mies. Onneksi mun mieheni tekee kotitöitä oma-alotteisestikkin ja pyydettäessä myös ihan mielellään.. koti on yhteinen ja lapset yhteisiä. Emme ole hirveitä siivousfriikkejä, mutta kodin siisteys ja ehjyys merkitsee meille paljon.

Tee ite. Naputtelet listat paikoilleen ja vaihdat lampun. Sitten kun miehen sukua tai kavereita tulee kylään esittelet ylpeänä ja kovaan ääneet kun MINÄ laitoin kun tuo meidän ISÄNTÄ ei ole parissa vuodessa ehtiny kun sillä on aina niin KIIRE. Sitten läväytät itse tehdyt pullat pöytää. Ex:n kanssa ainakin toimi hienosti, onhan se nyt vähän noloa kun emäntä tekee kaiken kotona... :D ja jos ei toimi niin onpahan listat seinässä ja valotkin toimii...

Meillä vaan roskan ja lian määrä lisääntyy kun olen poissa kotoa. Ennen mies jopa saattoi jotain tehdä, nyt on turha odottaa. Tekisi tosiaan edes jotain joskus, mutta ei. Eikä auta se kuuluisa odottaminenkaan, kyllä sitten eletään ihan oikeasti paskan keskellä jos odotan että mies tartuisi esim. imuriin...

Alkuperäinen kirjoittaja Meilläpä;24270887:
mies meinaa pitää 3-4 päivän loman niin ettei hoida edes lasta,vajaa 3v. saa olla tarhassa,mies menee mökkeilee ja kalastelee...

Kyllä minä ymmärrän tuon, jos ei muuten saa olla koskaan yksikseen. Sitä en tajua, että jotkut äidit ja isät (useimmiten isät) vievät lapsen tarhaan kuukauden ajan, kun tarvitsevat kesälomaa lapsesta:O

Tee ite. Naputtelet listat paikoilleen ja vaihdat lampun. Sitten kun miehen sukua tai kavereita tulee kylään esittelet ylpeänä ja kovaan ääneet kun MINÄ laitoin kun tuo meidän ISÄNTÄ ei ole parissa vuodessa ehtiny kun sillä on aina niin KIIRE. Sitten läväytät itse tehdyt pullat pöytää. Ex:n kanssa ainakin toimi hienosti, onhan se nyt vähän noloa kun emäntä tekee kaiken kotona... :D ja jos ei toimi niin onpahan listat seinässä ja valotkin toimii...

Minä olen yksin remontoinut meidän kodin ja olen oikein tyytyväinen lopputulokseen:) Minusta on ihan mukava rempata, kun mies on sillä aikaa lapsen kanssa. Jos toisesta ei ole hommaan tai häntä eivät vaivaa repsottavat paikat, niin silloin naisen kannattaa opetella itse ne työt. Se on kyllä varmaan raivostuttavaa, jos nainen oikeasti joutuu tekemään IHAN KAIKEN kotona. Minä en kyllä ymmärrä sellaista hirveää siivoushulluutta, mikä tuntuu monilla naisilla olevan. Ei siitä siivoamisesta mitään mitalia saa. Kyllä joskus olisi hyvä rentoutuakin ja nauttia elämästä.

Yhteistyössä