Lapsen käytöshäiriö

Meillä diagnoosi käytöshäiriö ja tunne-elämän häiriö. Onko täällä ketään jonka lapsella sama diagnoosi? Mä en oikeesti tiedä mitä ajatella,onko tää kaikki vanhempien vikaa? Olenko ihan epäonnistunut tämän lapsen kanssa? Olen yrittänyt parhaani....vertaistuki olis paikallaan. Vaan niin itkettää....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 20:40 äiti kirjoitti:
Meillä diagnoosi käytöshäiriö ja tunne-elämän häiriö. Onko täällä ketään jonka lapsella sama diagnoosi? Mä en oikeesti tiedä mitä ajatella,onko tää kaikki vanhempien vikaa? Olenko ihan epäonnistunut tämän lapsen kanssa? Olen yrittänyt parhaani....vertaistuki olis paikallaan. Vaan niin itkettää....
Nyt vähän helpottaa...luulin että tää kaikki on vaan mun vikaa,että olen tehnyt jotain pahastikin väärin. Lapsellamme on paljon erityispiirteitä ja siihen nähden olemme pärjänneet lapsemme kanssa lääkäreiden mielestä hyvin. On vaan ajauduttu negatiiviseen kierteeseen,mutta nyt saamme tukea ja kaikki luistaa sit paremmin. En tiedä kiinnostaako tää ketään,mutta itselläni on parempi mieli.
 
:wave: Täällä äiti jolla poika joka nyt 11 vuotias ja diagnoosi löytyy noille kummallekkin asioille. Jos haluat niin vaihdetaan asian tiimoilta yh:ta.

Samat ajatukset täällä koko perheellä on ollut mitä ollaan tehty väärin ja missä. Mutta kun poika todettiin "sairaaksi" ja alettiin saamaan meille kuuluvaa apua niin nämä syyllisyyden tunteetkin pikku hiljaa vaimenivat.
 
Meillä nuo diagnoosit kielellisen erityisvaikeuden lisäksi.
Vanhemmissa ei vika, voi olla perinnöllistä, mutta itselle tulee mieleen että ennen ei tutkittu vaan tälläiset lapset luokitelliin "tarkkis" luokkalaisiksi.

Välillä on itsekin oltu väsyneitä ja neuvottomia kun tunne-elämä vaihtelee laiasta laitaan ja murkkuikä painaa päälle.
Lisätutkimuksia tulee eteen ja saa nähdä vaihtuuko vielä diagnoosi.
adhd epäily meillä ja tutkimuksia paljon tehty, kouluja kokeiltu.

Voin vaihdella kuulumisia muidenkin näiden asioiden kanssa pohtivien kesken.

 
meillä tuli kans jossain vaiheessa tuo käytöshäiriö epikriisiin joka johtui kielen kehityksen häiriöstä/viivästymästä.
kyllä me päätä pudisteltiin et mikä h......n käytöshäiriö mut eipä tuota enää papereisa luekkaa.
 
mimasa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 17:27 sari kirjoitti:
meillä tuli kans jossain vaiheessa tuo käytöshäiriö epikriisiin joka johtui kielen kehityksen häiriöstä/viivästymästä.
kyllä me päätä pudisteltiin et mikä h......n käytöshäiriö mut eipä tuota enää papereisa luekkaa.
Meillä sama...pojan käytöshäiriöt johtui puheen kehityksen viivästymisestä. Nyt tytöllä samaa, tai siis puheen kehityksen viivästyminen, vielä ei oo tutkittu kuinka paha, vasta ootellaan aikaa puheterapiaan..toistaiseksi ei oo näkyny käytöshäiriöitä...
 
meillä ei vielä minkäänlaista diagnoosia, mutta tuntuu, että kaikki ei ole kunnossa. vähintäänkin kielenkehityksen viivästymä. onko tällaisten erityislasten vanhemmille olemassa jotakin keskustelupalstaa tai internetsivuja, joilta saisi tietoa ja tukea?
 

Yhteistyössä