Lapsen kävely

Meillä esikoinen oppi kävelee 1v3kk ikäisenä. Kakkonen on nyt 1v3kk ja osaa kyllä kävellä lyhyitä matkoja, mutta ei oo kovin kiinnostunu. Välillä vaan näyttää isälle ja äidille että kyllä mä osaan.. Muita joilla lapset oppinu myöhään kävelee? Tuntuu että lähipiirin lapset kaikki painellee 1 vuotiaana.
 
Meillä poika lähti kunnolla käveleen 1v4kk. Käveli ennen sitä ihan muutaman askeleen matkoja, mutta muuten konttas :) Olikin sitten yllätys kun vauvan kanssa kotiuduin sairaalasta ja herra käveli ovelle vastaan! :heart:
 
Aku
Meillä tyttö on kyllä vasta vuoden ikänen,mutta en usko että meilläkään vielä aikoihin kävellään.Useemman kuukauden on jo kävellyt tukea vasten,mutta varsinaiset askeleet/ilman tukea seisoskelu ei tunnu kiinnostavan yhtään.Toisaalta hyvä niin koska kontaten vauhti on melkoinen ja hirvittää sit kun tuo lähtee kävellen viipottamaan et kuinka kolisee ja tömisee pöydän kulmat sun muut :eek:
 
esikoinen lähti jo ennen vuoden ikää ja nyt keskimmäinen on 1v3kk ja on kanssa muutamaan otteeseen jolkotellut pari askelta,ja välillä ei ota päiviin askeltakaan.
ehkäpä jo kohta ja helpoittais mun kulkemista,kun nyt joudun kantaan sitä ja vauvaa.
tuntuu että on kovinkin yleistä et vauvat rupee käveleen lähellä 1v syntymäpäivää,mutta nyt kun tällä on "näin kauan" kestänyt niin huomasin että sehän on oikein yleistäkin.
 
Meidän neiti täyttää vuoden ensi viikolla, eikä vielä nouse edes seisomaan!! Polvien varaan nousee, mutta ei siitä enempää.. Itse lähdin kävelmään 1v3kk, joten vielä en ole huolissani, mutta tällä hetkellä näyttää että pikku neidilläkin aikaa vielä vie.
 
Mun poika on n. 1 1/2 v eikä kävele yhtään vielä, saati seiso kunnolla. Tuen kans vähän jaksaa seistä mut siihen se jääkin.. Välillä innostuu itte sohvan reunalle seisomaan mut pitää itte olla vieressä tukena yms.
 
Esikoinen lähti kävelee 1v4kk iässä kävelee, tukea vasten oli kävelly 11kk iästä.
Nuorempi on nyt just vuoden ja tukea vasten kävelly jo pidemmän aikaa, mut viel ei oo kävelee lähteny tosin sellasen taaperokärryn kanssa käävelee hienosti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanni2:
meillä poika lähti reilu 1v 6 kk kävelemään.älä hätäile..jokainen ajallaan . p.s taisin kyllä minäkin vähän ressata mutta lähtihän tuo lopulta =)
Tismalleen näin myös meillä!!! Ja ressasin minäkin mutta ennen kaikkea koko mun suku oli ihan helisemässä että onko meidän poika jotenki viallinen kun ei kävele!!! :kieh: :kieh:

Meilläkin poju näytti jotain 1v4kk että osaa kävellä, mutta kun kontilla pääs nopeemmin ja vähän pelottikin niin sen takii kesti pidempään... Nyt täytti 2-v ja juoksee!!

Tosiaankin kun kun tuntuu et kaikki muut lapset kävelee jo 1-vuotiaana niin siihenhän sitä sitten verrataan...
Joten NOU HÄTÄ :D
 

Yhteistyössä