lapsen isä...?

• Viestiketjun aloittaja sonjulo
  • Ensimmäinen viesti
sonjulo
nyt ei pää kestä :)

lyhyesti sanottuna, tulevalla lapsellani on kaksi isäkandinaattia. toisen kanssa elän yhdessä ja toinen on "ystävä". "ystävä" sattuu vain olemaan puoliksi tummaihoinen, sellainen espanjalaistyyppinen (aivan kuin puhuisi ruoasta :D)

suuremmat todennäköisyydet ovat tällä kumppanillani kyllä.. ja hänelle luultavasti pitäisi kertoa että lapsella on mahdollisuus syntyä tummaihoisena. vai tunteeko joku genetiikkaa, minkälaiset mahdollisuudet lapsella on syntyä tumma/valkoihoisena?

tarvitsisin siis lähinnä rohkeutta ja myötätuntoa (sitä tuskin täältä saa :D?) kertoa asiasta. se on vaan niin huiman vaikeaa :(

olen käynyt ultrassakin jo, mieleen ei käynyt edes abortti. joten jos ei muuta niin tulevalle yksinhuoltajalle ainakin voi antaa vinkkejä selvimiseen :)

Niin siis tuletko olemaan yksinhuoltaja? Vai ennustatko näin tapahtuvan, kun kerrot kumppanillesi, että lapsenne isä saattaa olla joku muu, kuin hän? Äärimmäisen edesvatuutonta, sitä tuskin tarvitsee edes sanoa, olet luultavasti sen jo tajunnut, ja aiot jatkossa ottaa opiksesi, oletan. Niin, jos tämä ystäväsi paljastuu lapsesi isäksi, voi lapsi tosiaan olla tummatukkainen ja silmäinen, riippuen aika pitkälti kenen piirteet periytyvät. Se, miksi tätä asiaa kyselet, hieman vaivaa. Onko sillä jotakin väliä? Sun lapsesi se on, oli se minkä värinen tahansa, vai? Mihin tarvitset rohkeutta, kohtaamaan lapsesi ulkonäön? Kertomaan kumppanillesi, että lapsella on muitakin isävaihtoehtoja? Kertomaan ystävällesi, että hänestä saattaa tulla isä? Vai siihen, kuinka kerrot lapsellesi joskus, miten hänen syntymänsä sai alkunsa? :/

mie sanoisin että rohkeesti vaan kerrot miehellesi miten asiat ovat. minulla on 4kk ikäinen tytär ja plussasin juuri...palasimme yhteen juuri tämän tyttäreni isän kanssa mutta olin kerjennyt aijemmin olemaan ystävän kanssa joka on myös tumma ihoinen. nyt siis plussasin ja kerroin miehlleni asiasta,hän otti asian kovasti ja pakeni taas kerran paikalta. olen siis edelleen yksinhuoltaja ja kun tämä toinen lapsi syntyy,täyttää minun tyttäreni vasta vuoden..isää en tiedä ennen eikä kumpikaan ole kiinnostunut sen koommin ennen kuin asia varmistuu. joka tapauksessa lapsi on minun ja rakastan häntä ylikaiken oli hän vaalea tai tumma ihoinen. lapsiahan ei edelleenkään tehdä,niitä saadaan. voi käydä niin että et toista lasta enää saisikaan, mutta miehiä on maailma täynnä ja monella heistä on myös sydän paikallaan.

Yhteistyössä