lapsen huoltajuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voittaako oikeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voittaako oikeus

Vieras
onko kenelläkään enemmälti tietoa huoltajuus kiistoista?
itselläni aikas kinkkinen tilanne, olen raskaana, olen ollut suhteessa yli 4-vuotta. kun tulin raskaaksi alkoi alamäki, mies alkanut juomaan tosi paljon ja jatkuvasti baareissa. eikä hänestä ota selvää tahtooko lasta vai ei. jonkin aikaa näytti että saan kesken menon ja hän vaikutti tyytyväiseltä, mutta ei tullutkaan, kysyin teenkö abortin oli vastaan. nyt tuota mahdollisuutta ei enää ole.
mies on alkanut uhkailemaan että jos eroamme, hän vie lapsen minulta. että viimeiseen saakka taistelemme oikeudessa. kuulema minulla ei ole mahdollisuutta saada pitää lasta koska ei ole ammattia, en kuulema pysty takaamaan lapselle elämään.
onko kenelläkään tietoa voiko tuo olla ratkaiseva asia etten saisi lapsen huoltajuutta ja mies saisi, koska näillä näkymin en tosiaankaan pidä häntä kypsänä huoltamaan lasta.
olen yrittänyt sanoa että jos eroamme, hän saa tapaamis oikeuden, etten sitä edes eväisi, eikä tarvitsisi lähteä oikeuteen tappelemaan, mutta hän vain vaahtoaa että oikeuteen.
hän on aimmassa suhteessaan tapellut lapsesta todella rankasti oikeudessa ja uskon että hän yrittää sitä minunkin kohdallani, vaikka en estäisi häntä pitämästä lasta normaali ehdoilla.
raskaus ajasta nauttiminen kadonnut ja pelko vallannut mielen moisten asioiden takia, tuntuu että ei jaksa kohta arkea, miten sitten kun vauva syntyy jos tämä koko ajan tälläistä uhkailua ja kiristystä. pitäisi vielä pystyä 7vuotiaastakin huolehtimaan kunnialla, mutta alkaa tuntua että kaikki voimat menee pelätessä mitä tulee tapahtumaan.

miehellä ei ole avioliiton ulkopuolella paljonkaan oikeuksia lapseen. Vaikka isyys olisi vahvistettu, pitäisin lyhyellä lakitietoudellani ja mutu-tuntumalla hyvin epätodennäköisenä sitä, että lapsi määrättäisiin isälleen. ei työpaikattomuus ole lapsen menettämiseen riittävä syy.

uskoisin, että sä saar lapsen pitää, oikeudenkin mielestä, jos ikinä sinne pääsette. Miestäsi tuntematta, uskon, että hän haluaa vain tyydyttää omaa vallanhimoaa tuolla uhkailulla. Ja jos saa sinut käyttäytymään toivomalla tavalla, on se hänelle suuri mielihyvä ja lisää vain sitä vallanhimoa... Soitapa vaikka lastenvalvojalle tai soskuun, niin saat asiaan selvyyttä. Pärjäät lapsen kanssa hienosti ilman tuollaista miestä! :hug:

äiti on lapsen yksinhuoltaja kun lapsi syntyy. Syntymän jälkeen mennään tunnustamaan isyys ja siinä vaiheessa voidaan sopia yhteishuoltajuudesta. Ota jo nyt yhteys lastenvalvojaan ja pyydä myös neuvolasta apua, sieltä osaavat ohjata sinut eteenpäin. Ihan vain mielesi rauhoittamiseksi sanon ettei sillä ole mitään merkitystä oletko töissä ja koulutettu.

isällä ei ole muuta oikeutta lapseen kun tapaamisoikeus tollasessa tilanteessa. taatusti et lasta menetä. aika harvassa on sellaset kerrat ku lapsi isälleen määrätään, sillon äidillä yleensä joku sairaus tms. sun ei tarvi suostua muuta kun valvottuihin tapaamisiin jos et halua. anna ukon uhkailla, lasta se ei tuu koskaan itelleen saamaan. voimia sulle :hug:

Yhteistyössä