Lapsen herkkyys = yksinäisyys

  • Viestiketjun aloittaja LepikonHeta
  • Ensimmäinen viesti
LepikonHeta
HEIS!

Eilen loppui esikoiselta eskari. Eskarin päätteeksi koko vuoden ollut kaveri ettei tyttö saa enää soitella tai olla tekemisessä hänen kanssan, samaan yhtyi 4 muuta tyttöä.

Kysymys: Mitä voisi itse tehdä? Koulun aloittaminen samalle luokalle heidän kanssaan tuntuu pahalta. Miten n.7 vuotiaat osaavat laittaa tekstiviestejä ja poistella puh.numeroita kännyköistä.

Oma tyttöni on erittäin herkkä, mutta kuitenkin voimakasluonteinen. Eli tulistuu helposti, mutta myös itkee helposti. Varmasti vaikea itselleenkin. Mutta, valmistelenko lastani kesän olemaan vahvempi eli itkemättä kun tuntuu pahalta ja neuvoa olemaan poissa toisten luota vai miten. Koko luokalla on 7 tyttöä eli vain kaksi muualta näiden "poissulkijoiden" lisäksi. Olen jo miettinyt varsinkin tuon "kaverin" vanhempiin yhteydenottoa, että sosiaalisen eristämisen tulisi loppua.

Onko vinkkejä miten lapsen herkkyyden ja yksinäisyyden kanssa tulisi toimia? Välillä itku tulee esim. kun pikku-sisko ottaa jonkin piirustuksen tms. tai purkka loppuu kotona. Ja joskus taas ei mitään?
 
Kyllä varmasti kannattaisi olla yhteydessä tämän "poissulkijan" vanhempiin. Ja jos oma tyttösi on todella noin herkkä, niin olisi hyvä opetella olemaan "pillittämättä" joka välissä, sitä eivät muut lapset helpolla ymmärrä, eikä ketään voi tietenkään pakottaa olemaan kavereina.
 
Meillä vähän saman kaltaiset oireet vuosi sitten. Tuntuu pahalle tyttäresi puolesta. Soittelin toisen tytön äidille kun koulu viime vuonna alkoi keskustellakseni asiasta jolloin äippä vaan totesi että kyllä tyttöjtn itse pitää tälläise asiat hoitaa! Meillä kiusaaminen ja osin eristäminen jatkui koko ekan luokan. Koulusta siihen kuulemma puututtiin mutta meille kotiin ei kerrottu liiemmin mitä siellä tehtiin.
Kun sitten tammikuussa olin saanut tarpeekseni ilmoitin koululle että tyttäreni vaihtaa koulua jos asiaan ei tule korjausta silloin ekan kerran koulu otti asian vakavasti vai ottiko?? Tyttäreni Palkittiin stipendillä päättäjäisissä mutta kuulin jäkleenpäin ystävältäni että ope oli kuukausi sitten kehunut hänen tyttärensä luokan parhaaksi lukijaksi. Jossain mättää ja jotenkin haiskahtaa ikävästi sille että meitä yritetään joko ostaa tai sitten suorastaan pissiä linssiin ja kummastakaa en liiemmin lämpeä!!

Luulen että se toinen äiti nuoli open persauksen niin hyvin että siinä osa syy miksi koulu ei koskaan nähnyt mitään. Tuossa lauantaina kun kevätjuhlaa vietettiin katselin kun se toinen tyttö kantoi kovin monille koulunhenkilökuntaan kuuluvalle kukkia ym. Että näinkin voi elämö ihmistä kohdella :LOL:
 

Yhteistyössä