lapsen henkilötunnus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja newborn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Jos sä oot käyny äitiysneuvolassa ja täyttäny ne paperit, niin saat sen lapsilisän ihan automaattisesti. Kelalta tulee sulle kirje, jossa kerrotaan että xx.xx.xxxx syntyneestä lapsesta myönnetää ny sulle lapsilisää jne..
Toivoisinpa että olisit yhtä innostunut siitä lapsesta, mitä tulevista sosiaalietuuksista...

Niin tai sitten olen ollut niin innoissanu raskaudesta ja tulevasta vauvasta ettei paljon oo tullu perehdyttyy näihin etuuksiin vaan kiinnostus on ollut vaan siinä tulevassa lapsessa :D

Alkuperäinen kirjoittaja newborn:
Varmaan eri sairaaloissa eri käytännöt..ei meille ainakaan kerrottu,näytetty henkilötunnusta :) mutta kun se tulee niin paprut eteenpäin,hakemusta kelaan ja elokuussa sitten tulee heinäkuun ja elokuun lisät. Kiitos! :)

Niin siis etkö ole saanut ollenkaan tuota äippärahaakaan, kun kerran joudut erillisen hakemuksen tekemään?

Alkuperäinen kirjoittaja hox:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Lapsilisää voidaan maksaa takautuvasti enintään 6 kuukaudelta siitä, kun hakemus on jätetty."
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020708161417HL?OpenDocument

mutta joka tapauksessa sitä ei makseta aikaisimmilta kuukausilta kuin lapsi on syntynyt seuraavasta kuukaudesta lähtien vasta!!!

No ei kai kukaan niin tyhmiä luule?

kyllä mä kaikkea olen hakenu ja myönnettykin on.. siis äippä- ja vanhenpainpväraha..tosin on hukassa päätöslaput..kai siel sit lukisi siitä lapsilisästäkin..kelan nettipalvelun kautta en ainakaan nähny siel päätöstä siit lapsilisästä..et voi olla että on kuule sellanen rasti jääny rastittamatta..

Yhteistyössä