lapsen hankinnasta mietteitää ..sanokaa oonko ihan pässi:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..oo..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

..oo..

Vieras
eli meillä nyt lapsi 10kk toinen tulee elokuussa(toivottavasti) päätettiin et nää kaks hankitaan pienellä ikäerolla..sit tauko ja kolmas joskus..

haluan hoitaa lapseni kotona..ainakin 4-5 vuotiaaksi.. jotain pientä opiskelua/parin tunnin työtä voin kyllä tehdä.. ennen näitä lapsi tein töitä et sain korotettua äippärahaa..

nyt oon kuitenkin alkanut miettimään et jos lapsille tulee ikäeroa yli 3v niin saan minimi tuen kelalta.. kannattaisko kuitenkin hankkia ennen sitä se kolmas ja mennä sitten vasta töihin/kouluun? mies ei ole innoissaan.. ja nytkin saan hoitaa lapsen yksin.. mut toisaalta haluisin( jos kaikki menee ok niin 3 lasta) tiedän et saan ylipuhuttua miehen.. mutta mutta.. saanko sit syyttää muuta ku itteäni ku joudun hoitamaan kaiken yksin.. tosin mieskin ehkä innostuu ku lapsi hieman kasvaa..

sehän on teidän oma päätöksenne miten teette,mut mua henk.kohtasesti hirvittää ajatus et mul ois kolme pientä jaloissa kun mieskin on paljon poissa..kannattaa miettiä sitä omaa jaksamista enemmän ku sitä rahaa...

Oletpa aika itsekäs. Toivottavasti et saa enää ikinä yhtään lasta. Ihan niinku lapset vois vaan hankkia just sillon kun haluaa. Mun mielestä jokainen lapsi on lahja ja ihme ja kokemuksesta voin sanoa, että eipä mee nuo lapsiasiatkaan aina niinku on suunnitellut.

No katso nyt ensin millasta se on kahden kanssa. Itellä sai haaveet vähän uutta suuntaa, kun kakkonen onkin "pikkusen" haastavampi tapaus esikoiseen verrattuna. Kolmosen aika tulee sit joskus myöhemmin, jos tulee.

kyllä mä tiedän et kuulostaa kylmältä ja kaikkea ei voi tietää etukäteen.. mut en voi suunnitella tolla perusteella edes huomista kauppareissua,.voinhan vaikka kuolla yöllä.. tarkoitin koko ajan et jos JOS kaikki menee suunnitelmien mukaan..aina ei mene

Samanlaista kokemusta minullakin. Kohtukuolema, keskenmenoja ja oma kroppa kränää. Lapset eivät ole itsestään selvyys. Lapsia saadaan ei tehdä. Klisee mutta v**tumaisen totta.

Sulla on toi esikoinenkin kovin pieni ja toinen vasta tulossa. Jos mietit sitä kolmosta sitten joskus myöhemmin. Koulutusta en voi kyllin korostaa tärkeydessään.

älä mee asioiden edelle!! =) tee nyt ekaks se nro.2,ja sitten vasta alat miettimään kolmosta jonkun ajan päästä..musta on suuri ero kun on 1 lapsi tai sitten kun niitä on kaksi!
tokasta kolmoseen eroa ei juurikaan huomaa.
ja rahallisesti ei näitä asioita kannata yhtään ajatella,se on mun mielipide.
itse en ole mitään äitiysrahoja tms.koskaan saanut,kun ei tässä maassa tunneta niitä! B)

Samaa mieltä kuin joku muukin että lapsia ei HANKITA eikä TEHDÄ silloin kuin halutaan!!! Kuulostaa niinkuin olisis päivälleen laskettu milloin kukakin syntyy....Voi kun lapsettomatkin murehtis kelan pienimpiä tukiaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja vitsin dorka:
Oletpa aika itsekäs. Toivottavasti et saa enää ikinä yhtään lasta. Ihan niinku lapset vois vaan hankkia just sillon kun haluaa. Mun mielestä jokainen lapsi on lahja ja ihme ja kokemuksesta voin sanoa, että eipä mee nuo lapsiasiatkaan aina niinku on suunnitellut.

Tolla asenteella on varmaan ihan hyvä juttu, ettei siellä teidän suunnalla mene asiat kuten on suunniteltu.

minä siis mä en yleensä tänne kirjota mut nyt on pakko kommata...... kaikki täällä tekee tota samaa... jos joku kysyy jotain ni aina saa haukut joltain. musta ei oo mitään väärää pohtia näitä asioita.. tajuan mitä ap hakee takaa.. kaipaa ehkä neuvoja. opiskelun/työn suhteen eikä mitään valitusta sellasilta jotka ei saa lapsia. ne on sit niiden ongelmia. eika musta ap:n tartte jaksaa lukea epätoivosten valitusta siitä ku ei saa lapsia.. ku kerran jotain asiallisesti kysyy..

Alkuperäinen kirjoittaja Niimpä:
Samanlaista kokemusta minullakin. Kohtukuolema, keskenmenoja ja oma kroppa kränää. Lapset eivät ole itsestään selvyys. Lapsia saadaan ei tehdä. Klisee mutta v**tumaisen totta.

Minusta niitä lapsia ei noin vain saada vaan joskus tekemällä tehdään, eikä sittenkään saada. Minusta tuo klisee siis on aina ollut aivan tyhmä..ei niitä lapsia noin vain "saada"..

minä oon ainakin saanut lapseni ja toivottavasti saan vielä nämä kaksikin.. ja tekemällä tehtiin toista kuukausi.. alkaa kyllä tosiaan lapsettaa ku lukee noita juttuja.. kun kukaan ei tosiaan ymmärtänyt mun pointtia

Alkuperäinen kirjoittaja katariina74:
Samaa mieltä kuin joku muukin että lapsia ei HANKITA eikä TEHDÄ silloin kuin halutaan!!! Kuulostaa niinkuin olisis päivälleen laskettu milloin kukakin syntyy....Voi kun lapsettomatkin murehtis kelan pienimpiä tukiaisia...

niin just.. mitä sitä helvetti mitään miettimään kun jollain on asiat huonommin. mitäs sitä miettimään millä lapset ruokkii kun toiset parat ei lapsia saa..
huoooohhh.....

ap, katso ensin mitä se elämä on niiden kahden kanssa ja miettikää sitten vasta..älä nyt murehdi ko.asiaa..koska nyt sulla on aivan eri voimavarat kuin sitten kahden kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minä oon ainakin saanut lapseni ja toivottavasti saan vielä nämä kaksikin.. ja tekemällä tehtiin toista kuukausi.. alkaa kyllä tosiaan lapsettaa ku lukee noita juttuja.. kun kukaan ei tosiaan ymmärtänyt mun pointtia

NO mie käsitin sen mitä ajat takaa. Itselläni on nyt kouluun lähtevä esikoinen, 1v10kk vanha kakkonen ja 2kk vanha kolmonen ja haaveissa 2-3 lasta vielä tähän perheeseen jos Luoja sen suo. Siun pittää tehdä mikä itsestä hyvälle tuntuu ja jos tuntuu, että jaksat kolme pientä peräjälkeen YKSIN hoitaa. Jos mies ei nyt osallistu lapsen hoitoon, niin vaikea kuvitella että osallistuu jatkossakaan. Meillä ainakin alusta asti mies hoitanut lapsiaan.. Rankkaahan se tietysti on. Itse ehkä tilanteessasi opiskelisin noiden kahden pienen jälkeen ja miettisin sit vasta kolmatta, mut tosiaan pitää tehdä niinkun sydän sanoo.