lapsen aikainen herääminen..

Meillä on tähän asti mennyt yöt oikein hyvin,yhden kerran poika herännyt syömään ja nukahtanut uudestaan..Nyt kuitenkin herää edelleen kerran mutta itkien...ja itkee suoraa huutoa jonkun aikaa. Rauhoittuu jossakin vaiheessa ja jatkaa uniaan mutta herää aamulla kuudelta eikä nuku enää :ashamed: Miten saisin lapsen nukkumaan pitempään..??Ja mikä ihme pojalla voi olla,kun herään itkemään ja ei ole aiemmin niin tehnyt...??
Poika on siis 6,5kk ja aiemmin hän on nukkunut kahdeksaan saakka,mutta nyt yhtäkkiä aamuta alkavatkin kuudelta ja tämä äiti ei tahdo jaksaa |O

Meidän poika on noin vuoden ja heräämiset menevät kausittain.Joskus herätään pari viikkoa jo ennen kuutta ,sitten seittemältä ja nyt herättiin jonkun aikaa vasta puol ysiltä.. B)
Ja samaa voisin veikata noihin itkuihin kuin edellinen eli hampaat tai pahat unet.
Niin ja mun kaverin lapsi heräs koko viime kesän puol viideltä...oon lohduttautunut aina sillä jos on herätty aikasin ,että ei nyt sentään niiiin aikasin meillä herätä:D

Hampaita on tullut kolme,kaksi jo aiemmin ja viime viikolla puhkesi kolmas,joten voi olla niistäkin johtuvaa:( Joo ja olen kyllä huomannut,että jos olen yrittänyt laittaa lasta myöhemin nukkumaan niin se ei todellakaan auta :ashamed: Varmasti tääkin vaihe menee ohi ,mutta väsyneenä tuntuu niin kurjalta ja en ole semmoinen ,joka nukkuis sitten lapsen päiväunien aikaan..tai en kertakaikkiaan saa nukuttua päivällä,vaikka olisin väsynyt...Voi miksei kukaan sano ennen lapsen syntymää äitiyden huonoista puolista,aina hehkutetaan vaan kuinka ihanaa äitiys on...Mun mielestä tää on välilä aika rankkaa :ashamed:

Vanjaeno
Meillä nyt 10 kk poika herää joka päivä aika tarkalleen 6.10. On tehnyt sitä noin puoli vuotiaasta asti. Menee illalla nukkumaan noin kello 20. Eikä auta yhtään, vaikka laittaisi myöhemmin nukkumaan. Aikaisin herääminen varmaan johtuu siitä, että me molemmat vanhemmat ollaan enemmänkin aamuvirkkuja kuin iltavirkkuja.

Ainoa ohje, minkä osaan antaa on se, että mene itsekin aikaiseen nukkumaan, että jaksat olla virkeänä aamulla lapsen kanssa. Tiedän, ei ole helppoa, eikä kivaa. Varsinkin, kun viikonloppuisin olisi kiva valvoa pitkään ja tehdä kaikkea kivaa... Se loppuu aina siihen kuin muistaa, että aamulla on herätys aikaiseen, halusi itse tai ei.

Jaksamista :heart: Ja kyllä minunkin mielestäni pienen lapsen kanssa elo on todella rankkaa, sekä henkisesti että fyysisesti.

vanjaeno kiitos . Kiva kuulla,että en ole ainoa,jolla on vauvan kanssa välillä raskasta. Olen vissiin keskustellut monen sellaisen vanhemman kanssa,joilla on vauva-arki niin helppoa ja lapsi on niin helppo tapaus ;) Mutta eiköhän tässä taas jaksa,kun on niin ihana ilmakin =)

Meillä tuntuu jonkin verran auttavan pimennysverhot makuuhuoneessa. Tai ainakin kun oltiin muutama päivä lomailemassa muualla, niin heräämiset aikaistuivat kuuden suuntaan, ja palasi sitten "normaaliin" 7-8 maihin kotona.

elli1984: Mä en haluu olla ilkee mutta jos lapsi herää aamunsa jo kuudelta (meillä heräillään jo viiden jälkeen) niin kyllä äidinkin pitää opetella menemään nukkumaan ajoissa niin että jaksaa nousta ylös kun lapsi herää. Mä oon usein jo ysin aikaan petissä ja hyvin jaksaa nousta kun poika herättelee...

Tarkoitan vaan sitä että lapsesi on vielä sen ikäinen että vanhempien on syytä mukautua lapsen rytmiin eikä päin vastoin...

Mä luulen, et lapset vaan on aikaisia ja meidän vanhempien ei auta kuin sopeutua siihen. Meillä herätään aina kuuteen mennessä, joskus viideltä ja pari kertaa jopa jo puol 5(sillon kyllä tämäkin äippä oli ihan henkisen hermoromahduksen partaalla :) ) Joskus "vahingossa" poitsu saattaa nukkua puol kaheksaan ja sillon meneekin sit jo koko loppupvän unet ihan sekaisin eli mieluummin nousen kuudelta hyväntuulisen poitsun kaa kuin katselen kiukuttelevaa lasta koko päivän.
:hug: sinne ja jaksuja, ehkä teillä on vaan joku "vaihe" meneillään ja palaatte pian normaaliin.

olkkis74 olen kyllä opetellut menemään aikaisin nukkumaan ja olen jo yhdeksältä sängyssä,mutta uni ei aina heti tule..joo ja tiedän,että siihen aikaisin heräämiseen tottuu mutta tämä tuntuu nyt oudokselta aika rankalta. No tänään nukuttiin puol seiskaan ja mami on tyytyväinen.
possumussu olen myös harkinnut josko laittais pimennysverhot,niistä tosiaan vois olla apua.

Kiitoksia kaikille haleista ja voima tsempeistä =) :heart:

ELLI, tekeekö poitsu kakkoja aamulla/aamuyöstä? Toiset vauvathan reagoi unissaan tähän voimakkaastikin itkien.. Tsemppiä! Aamut tuppaa aikaistumaan, eikai sille minkään voi.. Olin iteki iha ymmällään ku tyttö nukku ennen 8-9 ja sit alkoi 6-7 heräilyt.. Mut taitaapi olla yleistä.

Yhteistyössä