A
adhd
Vieras
Jos lapsella (alle kouluikäinen) todetaan adhd ja ehdotetaan lääkitystä niin kuinka hyvin lääkkeet toimivat? Ja muuttuuko lapsen persoona lääkkeiden vaikutuksesta?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:Tiesithän että adhd lääke on amfetamiini johdannainen. Omalleni alle kouluikäiselle jolla luultavasi on ahdh en ihan hevillä tuota lääkettä suostu antamaan. Se on vasta viimeinen keino.
Olen kuullut jo teini ikäisistä adhd nuorista jotka ovat aloittaneet lääkkeen käytön mutta todenneet että se vaikuttaa persoonallisuuteen ja olleet mielummin ilman.
Alkuperäinen kirjoittaja adhd:Alkuperäinen kirjoittaja xxx:Tiesithän että adhd lääke on amfetamiini johdannainen. Omalleni alle kouluikäiselle jolla luultavasi on ahdh en ihan hevillä tuota lääkettä suostu antamaan. Se on vasta viimeinen keino.
Olen kuullut jo teini ikäisistä adhd nuorista jotka ovat aloittaneet lääkkeen käytön mutta todenneet että se vaikuttaa persoonallisuuteen ja olleet mielummin ilman.
Jotenkin en usko
Alkuperäinen kirjoittaja b:Alle 6v ei lääkkeitä lääkärit määrää ellei ole erittäin perusteltu , itellä 11v jolla concerta lääkitys ollut nyt 2vuotta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja adhd:Alkuperäinen kirjoittaja xxx:Tiesithän että adhd lääke on amfetamiini johdannainen. Omalleni alle kouluikäiselle jolla luultavasi on ahdh en ihan hevillä tuota lääkettä suostu antamaan. Se on vasta viimeinen keino.
Jotenkin en usko
Kyllä näin on. Itse olen ex-päihteiden väärinkäyttäjä ja käyttö alkoi nimenomaan tuttavan adhd-lääkkeillä. Esim. dexedrin (miten kirjotetaankaan) on dextroamfetamiinia.
Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja adhd:Alkuperäinen kirjoittaja xxx:Tiesithän että adhd lääke on amfetamiini johdannainen. Omalleni alle kouluikäiselle jolla luultavasi on ahdh en ihan hevillä tuota lääkettä suostu antamaan. Se on vasta viimeinen keino.
Jotenkin en usko
Kyllä näin on. Itse olen ex-päihteiden väärinkäyttäjä ja käyttö alkoi nimenomaan tuttavan adhd-lääkkeillä. Esim. dexedrin (miten kirjotetaankaan) on dextroamfetamiinia.
Ai siis tuttavan adhd-lääkkeillä. Ei nyt pidä sekoittaa lääkkeiden väärinkäyttäjiä, kuten sinua ja lapsia, jotka oikeasti hyötyvät adhd-lääkityksestä. Onneksi nykyään on tietoa jo niin paljon, että adhd:ta osataan lääkitä ja tiedetään, että se kannattaa. Suuremmat vanhingot saattaa itse adhd aiheuttaa lääkitsemättömänä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:http://biovita.fi/suomi//terveyssivut/adhd_laakkeet.html
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:Tiesithän että adhd lääke on amfetamiini johdannainen. Omalleni alle kouluikäiselle jolla luultavasi on ahdh en ihan hevillä tuota lääkettä suostu antamaan. Se on vasta viimeinen keino.
Alkuperäinen kirjoittaja psyko:Niin ne stimulantithan tosiaan toimivat adhd tyypeillä ikäänkuin päinvastaisesti kuin 'normeilla'. Tai siis stimuloivat kyllä, mutta keskittymiskeskusta, eivät koko ihmistä niinkuin voisi maalaisjärjellä alkuun kuvitella. Niinkuin Baroness tuossa kai jo totesikin
Voi ajatella, että adhd:lta puuttuu jotain ainetta ja lääke tuon sen jotenkin tasapainoon ja samaan arvoon kuin meillä muilla. Ei siis ylimääräistä vaan korvaa puuttuvan...
Alkuperäinen kirjoittaja psyko:Aikuisena sitä on helpompi ajatella, että maailmaan mahtuu kaikenlaista mustan ja valkoisen skaalaa, mutta kun on lapsi ja koulussa tai päiväkodissa, niin elämä on oikeasti vain paljon helpompaa kun ei ole koko ajan 'kusessa' sen vuoksi, ettei pysty keskittymään. Saa paljon kiusaa osakseen eikä se ainakan oireita helpota.