Lapseltani ei ole tunnustettu isyyttä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitähän tekis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitähän tekis

Vieras
Yksi on varma että hänen lapsi ja haluaa nyt könttäsummana maksaa 20000?.
Toivottavasti se ei pakota minua mihinkään. Pidän hänestä mutta maalainen mies ja en sinne halua muuttaa, korpeen.

Tähän on helppo ratkaisu. Otat lakimiehen kirjoittamaan sopimuksen ja hänet myös todistajaksi asiaan. Muut ratkaisut olisivat hölmöläisen hommoo :).. Siis jos tosiaan suostut tuohon sopimukseen että vain 20000 koko lapsen iältä..
Mitähän muuten elatusmaksuvelvollisuus tuohon kohtaan sopii.. * ei tiedä voiko sitä etukäteen maksaa kun ei voi ottaa indeksikorotuksia ja rahan arvonnousu / lasku ym. juttuja huomioon *

OTA SELVÄÄ KUKA ON LAPSEN ISÄ!!!!!!!! lapsella pitäää olla isä, minulla ei ollut (kunnollista, isä on narkkari juoppo hullu eikä koskaan ollut kotona) lapsi tarvitsee isää yhtä paljon kuin äitiä

Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:
OTA SELVÄÄ KUKA ON LAPSEN ISÄ!!!!!!!! lapsella pitäää olla isä, minulla ei ollut (kunnollista, isä on narkkari juoppo hullu eikä koskaan ollut kotona) lapsi tarvitsee isää yhtä paljon kuin äitiä

Lapsi tarvitsee turvallista täyspäistä aikuista. Kuulostaa siltä että tällä lapsella sellaista ei ole... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Tähän on helppo ratkaisu. Otat lakimiehen kirjoittamaan sopimuksen ja hänet myös todistajaksi asiaan. Muut ratkaisut olisivat hölmöläisen hommoo :).. Siis jos tosiaan suostut tuohon sopimukseen että vain 20000 koko lapsen iältä..
Mitähän muuten elatusmaksuvelvollisuus tuohon kohtaan sopii.. * ei tiedä voiko sitä etukäteen maksaa kun ei voi ottaa indeksikorotuksia ja rahan arvonnousu / lasku ym. juttuja huomioon *

Olen jo saanut kunnalta rahaa, eli mielestäni tuo summa olisi ihan okei. Mutta enttä poika, isä ei olekaan jota pari kertaa vuoteen tapailee.

ota rahat ja juokse!

kuitenkin, vanhempi on elatusvelvollinen ainakin 18 vuotta (kauemminkin, mikäli lapsi esim. opiskelee). se tekee siis yli tonnin/kuukausi. luultavasti moninkertaisesti sen, minkä saisit oikeina elareina ;)

Alkuperäinen kirjoittaja No esimerkiksi:
Siks kun AP asuu siellä PORVOOSSA tai ei osaa suomea tai on yksinkertainen.

Mä asunihan muualla mutta olemme asuneet sekä <loviisassa että Porvoossa ja kaksi lapsistani Porvoossa synnyttänyt, muut täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
ota rahat ja juokse!

kuitenkin, vanhempi on elatusvelvollinen ainakin 18 vuotta (kauemminkin, mikäli lapsi esim. opiskelee). se tekee siis yli tonnin/kuukausi. luultavasti moninkertaisesti sen, minkä saisit oikeina elareina ;)

20 000?

Alkuperäinen kirjoittaja Laskitko väärin vai enkö ymmärtänyt:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
ota rahat ja juokse!

20 000?

Laskin että noin 38000 olisin tiennaut kunnan rahoilla 18 vuoteen. Olen saanut kunnalta rahaa koko ajan ja jos hän nyt haluaisi maksaa ilman isyystestejä kun kerran on hänen niin maksakoon. Kiva mies, voisin vaikka kanssaan olla mutta elämä on heitellyt.

Voi tulla verottajan kanssa ongelmia, jos joku vieras ihminen (isyyttähän ei ole tunnustettu virallisesti) lahjoittaa lapsellesi 20 000 euroa . Taitaa mennä lahjaveroon suuriin osa summasta. Ja pankki kyllä ilmoittaa verottajalle, mikäli tilillesi yht'äkkiä ilmestyy tuommoinen summa, se on aivan varma. Tyynyn allakaan tuommoista summaa tuskin kannattaa pitää.

Voihan rahan antaa käteisenä ja sitä ei tarvitse ilmoiyyaa minnekään kun ei tilille laiteta.
Tää olisi meille onnenpotku ja selvitttäisi monta asiaa rahallisesti.
Kirjoitin haluaako hän isyystestin ennen rahoja, ei halua kun poika on hänen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voihan rahan antaa käteisenä ja sitä ei tarvitse ilmoiyyaa minnekään kun ei tilille laiteta.
Tää olisi meille onnenpotku ja selvitttäisi monta asiaa rahallisesti.
Kirjoitin haluaako hän isyystestin ennen rahoja, ei halua kun poika on hänen.

Yhteistyössä