Lapselta leikattiin nielurisat ja kitarisay perjantaina ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
On 4,5-vuotias poika, aiemmin oli sellainen ihan normaali pojan ääni. Nyt olen vähän ihmeissäni ollut tuon leikkauksen jälkeen, sillä pojan ääni kuulostaa vauvan ääneltä. Samalta kuin 1,5-vuotiaan siskonsa ääni. Siis sanat ja puhe luontuu melkein kuten ennenkin (vähän puuromaista on kuitenkin) mutta äänenmuutoksesta olen ihmeissäni, ääni on tosiaan ihan vauvan pehmeä ääni. Netistä en löytänyt muilta tämmöisiä vauvaäänikokemuksia... Palaako pojan ääni enää ennalleen? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Mulla 7-vuotiaalta pojalta leikattiin nielu- ja kitarisat syksyllä. Ääni muuttui myös tyttömäisemmäksi. Lääkäri sanoi, että ääni onkin aiemmin ollut isojen nielurisojen takia erityisen "basso". Ehkä teilläkin on ollut niin, ja nyt ääni tuntuu kovin oudolta, kun isot risat on poissa? Meidän pojan ääni on kyllä palautunut matalammaksi sen jälkeen, kun nielu parani leikkauksesta. Mutta kyllä se muuttui leikkauksen jälkeen.

Mulla 7-vuotiaalta pojalta leikattiin nielu- ja kitarisat syksyllä. Ääni muuttui myös tyttömäisemmäksi. Lääkäri sanoi, että ääni onkin aiemmin ollut isojen nielurisojen takia erityisen "basso". Ehkä teilläkin on ollut niin, ja nyt ääni tuntuu kovin oudolta, kun isot risat on poissa? Meidän pojan ääni on kyllä palautunut matalammaksi sen jälkeen, kun nielu parani leikkauksesta. Mutta kyllä se muuttui leikkauksen jälkeen.

Meillä ei ollut erityisen basso vaan suhteellisen kirkas lapsenääni. Toivottavasti muuttuu takaisin normaaliksi. Poikaa itseäänkin harmittaa kun ei uskaltaisi oikein puhua. Kun hän ja 1,5v siskonsa puhuvat en äänestä erota kumpi puhuu. Siis todellakin ihan pikkulapsen kimitystä hänen äänensä nyt... Toivottavasti siitä muuttuu. Lisää kokemuksia?

Ääni tosiaan muuttui meilläkin pojan nielurisaleikkauksen jäljiltä.
Minusta ääni on palaillut pikku hiljaa normaalimmaksi.