Lapselle nousi aivan yhtäkkiä kuume.. mikähän on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piupau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piupau"

Vieras
On ollu tuossa viikko sitten tavallista flunssaa ja se meni ohi. Ei ole enää moneen päivään ollut nuhaa eikää yskää. Eilen sitten alkoi valittelemaan että niskaa särkee ja jalkoja särkee ja illalla kun olin vienyt jo nukkumaan niin alkoi itkeskellä, ja kävin katsomassa. Oli aivan tulikuuma! Mittasin kuumeen ja sitä oli 39.1 astetta. Tunnin jälkeen särkylääkkeestä asteita oli 38.2 mutta olo ilmeisesti vähän koheni kun nukahti.
Nyt lapsi nukkuu vieläkin :/ Mitähän ihmettä tämä on?

Kuulostaa ihan samalta, kuin joka minun lapsellani oli. Eli ensin oli flunnsaoireita (yskää, nuhaa, kurkkukipua yms), mutta niiden loputtua n. viikon kuluttua nousi yhtäkkiä kova kuume. Kuumetta kesti yhden päivän ja sitten se laski ihan yhtä nopeasti kuin nousikin.

Jotkut flunssan jälkitaudit tulee niin, että ensiks paranee flunssasta, mutta vähän sen jälkeen sairastuu uudestaan. Jälkitaudit usein vakavampia kuin itse flunssa. Tietääkseni lapsi pitäis viedä lääkäriin jos epäilee flunssan jälkitautia.

[QUOTE="Minä";23407687]Kuulostaa ihan samalta, kuin joka minun lapsellani oli. Eli ensin oli flunnsaoireita (yskää, nuhaa, kurkkukipua yms), mutta niiden loputtua n. viikon kuluttua nousi yhtäkkiä kova kuume. Kuumetta kesti yhden päivän ja sitten se laski ihan yhtä nopeasti kuin nousikin.[/QUOTE]

Juu.. meilläkin nyt kun lapsi heräsi ja mittasin kuumeen niin ei ollut enää ollenkaan. Jalkoja valittelee vieläkin että ovat kipeät :/
Selvisikö teillä sitten että mitä on? Mietin ettei vaan olisi jotain keuhkoputken tulehdusta tai semmoista?

Yhteistyössä