Lapselle nimi entisen tyttöystävän mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ööri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

Ööri

Vieras
Haluaisin antaa tammikuussa syntyvälle tyttärellemme nimen Irina. Mies on seurustellut nuoruudessaan ilmeisesti lyhykäisen aikaa Irina-nimisen naisen kanssa. Miestä nimivalinta ei häiritse. Minä en ole enää niin varma...

Häiritsisikö sinua, jos lapsellasi olisi entisen seurustelukumppanin nimi?

Mä olisin halunnut antaa tyttölapselle nimen Sini, mutta se ei käynyt miehelle, koska hänellä on ollut samanniminen tyttöystävä.

Eihän tuossa mun mielestä mitään ongelmaa oo.

Jos exä ei ole läsnä arjessanne, niin siitä vaan. Eihän se nimi silloin hänen mukaansa tule, vaan ihan siksi, että tykkäätte nimestä.

Itse en antaisi exieni nimiä pojalleni, siitä syystä että ovat korostetusti "väärän" sukupolven nimiä.

Eihän sitä lasta olla sen nuoruusaikaisen tyttöystävän mukaan nimeämässä? Mutta jos se sua häiritsee, niin keksikää toinen nimi, niin yksinkertaista. Mitään muuta estettä tuon nimen antamiselle ei ole kuin se, että se teitä tai toista teistä häiritsisi.

Toiset on herkempiä tällaisista jutuista, joten tavallaan ymmärrän, jos tuo häiritsisi. Itse voisin antaa lapselle saman nimen kuin miehen muinaisella eksällä, mutta ihan mua edeltävien naisten nimiä en kyllä lapselle antais, niistä tulis jotenkin jo ikävä olo. Ja se olohan tässä on se, mitä pitää kuunnella.

Mikäs siinä kun itse ensin halusit lapselle tuon nimen. Ja muutenkin kun kyseessä on miehen ex jostain muinaisesta nuoruudesta ja kyseessä ei ole mikään pitkä suhde ollut.

Itseä kummastuttaa kyllä tämän tyylin äidit, jotka väenvängällä vääntävät exänsä nimestä tyttärelleen nimen. Siis lapsi ei ole edes exän vaan jonkun muun...

Meille kävi niin, että valitsemamme nimi muuttui kun näimme vauvan. Hän ei näyttänyt yhtään "nimeltään", joten vaihdoimme sen. Mutta, kuten sanoin, ei häiritsis eksän nimi, varsinkin jos se olis oma ideani. :)