lapselle kirppari kengät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ki

Vieras
Mitäs mieltä olette noista kirppari kengistä lapselle? Itse olen jotain kenkiä ostanut kirpparilta ja osa uutena. Mietin vaan, kun joskus oli juttua,että lapsen jalalle ois hyvä olla uus kenkä, ettei jalka "kasva" virheelliseen asentoon.

Itse olen ostanut lapselle parina talvena talvikengät (yleensä Kuomat) kirpparilta. Istuvammat kengät, kuten lenkkarit ostan yleensä uusina, ellei kirpalta löydy uudenveroisia.

Yleensä uusina ostan kengät, myös ja varsinkin lapsille, mutta pari kertaa olen löytänyt kuopukselle siistit ja hyvät kengät kirpparilta, toiset kokoa 21 ja toiset 22, joten eivät ole pahemmin miksikään menneet.

Ostan aina uutena. Sairaalasta olemme saaneet käytettyjä tukikenkiä lapselle, joten luulisi ettei suuri synti ole ostaa käytettyjä.

Mieluummin hyvät (vähän) käytetyt kengät kuin huonot uudet.

En osta, nilkat ovat virheasennossa ja neuvola kielsi käytetyt juuri sen muokkautuneisuuden takia. Ja mitä oon katellu ni kirpparilla ei kyl sellasia edes oo mitä viittsi ostaa, kulunutta ja linttasta.

Mikään kenkä ei sitä jalkaa laita virheasentoon. Virheasennot eivät siis johdu huonoista kengistä - ne tulevat ,jos ovat tullakseen. Jos sellainen on, niin SILLOIN on syytä miettiä millaisia kenkiä ostaa - fysioterapeutit auttaa ja antaa vinkit silloin.
Yleinen harhaluulo on kanssa se, että lapsen jalkaa pitää tukea mahdollisimman paljon kengällä.

[QUOTE="vieras";22227089]Mikään kenkä ei sitä jalkaa laita virheasentoon. Virheasennot eivät siis johdu huonoista kengistä - ne tulevat ,jos ovat tullakseen. Jos sellainen on, niin SILLOIN on syytä miettiä millaisia kenkiä ostaa - fysioterapeutit auttaa ja antaa vinkit silloin.
Yleinen harhaluulo on kanssa se, että lapsen jalkaa pitää tukea mahdollisimman paljon kengällä.[/QUOTE]

Ei laita ei. Itselläni on virheasennot edelleen ja esim pitkään ei siedä kävellä. Osa syy on varmasti se entisajan tyyli kierrättää kenkiä ja mullakin oli pääasiassa muiden käyttämiä. Vaikka jalat oli mitä oli. Omalla lapsella myös virheet ja hälle ei siis saa ostaa käytettyjä. uudet ja jalalle hyvät. Jotta jalat eivät pahene. Katotaan tarviiko jossain vaiheesa käydä fysioterapeutilla. Toi tukeminen ei sinällään oo harhaluulo, hyvät kengät on tärkeät sillo kun ei oo avojaloin.

Yleensä ostan joka kaudelle vähintään ne eniten käytettävät kengät uutena. Mutta tänä talvena on varmaan pakko tinkiä periaatteesta ja laittaa 4-veelle ja 2,5-veelle perintökengät, kun ei kertakaikkiaan ole varaa pistää taas jotain 200 euroa kenkiin.

Olen ostanut käytettyjä hyväkuntoisia kenkiä sekä myynyt lapsieni käytettyjä.

En näe tässä mitään ihmeellistä koska lapsillani ei ole virheasentoja jaloissa. Minusta on hullua maksaa uusista kengistä kaupassa, jos löydän hyväkuntoiset vastaavat halvemmalla käytettynä, varsinkin silloin kun tiedän, että kengillä tulee olemaan vain muutamakäyttökerta, esim. juhlakengät.

Viimeksi muokattu:
Ei ole tullut ostettua mutta esikoinen ei ole vielä kolmea enkä ole hirveästi nyt joutanut kirppareita kiertämään. Mikään este ei olisi mikäli löytyy edulliset ja hyväkuntoiset. Kuluneen näköisiä kenkiä ei tietenkään ostettaisi. Joitakin vanhoja kenkiä on mummo tainnut myydä itse kirpparilla, mutta suurin osa on säätetty tuolle pikkukakkoselle vielä.

Olen ostanut käytettyjä hyväkuntoisia kenkiä sekä myynyt lapsieni käytettyjä.

En näe tässä mitään ihmeellistä koska lapsillani ei ole virheasentoja jaloissa. Minusta on hullua maksaa uusista kengistä kaupassa, jos löydän hyväkuntoiset vastaavat halvemmalla käytettynä, varsinkin silloin kun tiedän, että kengillä tulee olemaan vain muutamakäyttökerta, esim. juhlakengät.

Samoin
Lapsella on paljon kenkiä, sekä uusia että käytettynä ostettuja. Nyt kun lapsi on isompi, käytettyjen ostaminen ei ole enää niin helppoa, sillä kenkien käyttöikä on pidempi ja kulutus kovempaa. Ostan vain todella hyväkuntoisia kenkiä, en rähjäisiä tai vinoon astuttuja.

Yhteistyössä