Lapsellani on adhd

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
consertan yleisin haitta on väsymys varsinkin lääkkeen käytön alussa. jos ei 2 ssa viikossa helppaa niin sitten yhteyttä hoitavaan tahoon. ne kuitenkin suosittelee koittamaan pari viikkoa lääkettä ennenkuin luovuttaa. kropalla kestää parisen viikkoa tottua lääkkeisiin niin että nähdään toimiiko vai ei.

huii
Miten amfetamiinijohdannaista uskaltaa edes antaa lapselle? Mua hirvittäisi tuon lääkkeen antaminen, johtuen varmasti pitkälti mun omasta tietämättömyydestä adhd:ta ja sen lääkitystä kohtaan.

"veetikkä"
Miten amfetamiinijohdannaista uskaltaa edes antaa lapselle? Mua hirvittäisi tuon lääkkeen antaminen, johtuen varmasti pitkälti mun omasta tietämättömyydestä adhd:ta ja sen lääkitystä kohtaan.
no siinähän se tietämättömyys tulikin esiin, sillä esim. concerta ei ole amfetamiinijohdannainen. ja vaikka olisi ollutkin, se on LÄÄKE.

itse syön samaan vaivaan LÄÄKEamfetamiinia. lapsilla ilmeisesti vähemmän käytetty, koska toimivia on muitakin.

huii
[QUOTE="veetikkä";27338699]no siinähän se tietämättömyys tulikin esiin, sillä esim. concerta ei ole amfetamiinijohdannainen. ja vaikka olisi ollutkin, se on LÄÄKE.

itse syön samaan vaivaan LÄÄKEamfetamiinia. lapsilla ilmeisesti vähemmän käytetty, koska toimivia on muitakin.[/QUOTE]

No . Amfetamiinin sukuista ainetta, vaikka tuossa Concertassa onkin metyylifenidaattia, joka on ATS-lääke.

Meidän pojan oppimisesta ja koulunkäynnistä ei tulisi mitään ilman lääkitystä!
Ei oppinut lukemaan saati kirjoittamaan ykkösellä, kun oli koko ajan menossa, eikä pystynyt keskittymään yhtään. Lääkityksen kun sai niin kesti 2kk kun rauhoittui, ja alkoi oppimaan ja koulustakin alkoi tulemaan positiivista palautetta.

Nyt tulee 9-10 kokeista ja osaa lukea ja kirjoittaa auttavasti, taidot paranee koko ajan. Jos lääkityksen avulla saan hänestä yhteiskuntakelpoisen, käytöstavat omaavan, ja normaali elämään kykenevän, niin lääkettä sitten todellakin käytetään!

"vieras"
Meidän pojan oppimisesta ja koulunkäynnistä ei tulisi mitään ilman lääkitystä!
Ei oppinut lukemaan saati kirjoittamaan ykkösellä, kun oli koko ajan menossa, eikä pystynyt keskittymään yhtään. Lääkityksen kun sai niin kesti 2kk kun rauhoittui, ja alkoi oppimaan ja koulustakin alkoi tulemaan positiivista palautetta.

Nyt tulee 9-10 kokeista ja osaa lukea ja kirjoittaa auttavasti, taidot paranee koko ajan. Jos lääkityksen avulla saan hänestä yhteiskuntakelpoisen, käytöstavat omaavan, ja normaali elämään kykenevän, niin lääkettä sitten todellakin käytetään!
kuulostaa oudolta?

ruokavalio auttaa
Kalan ja Omega 3 rasvojen tärkeys ihan kaikille ja varsinkin raskaana oleville.

Maanantaina 5.11.2010 kello 16.00 Yle Fem

Voimmeko syödä itsemme terveiksi? Thomas ja Kurt lähtevät vankilaan tapaamaan nuoria rikollisia, jotka ovat vaihtaneet hampurilaiset ja kolat kalaöljyyn ja salaattiin. Mitä ADHD-lasten perheissä syödään?

ruokavalioko auttaa, pyh
Meillä kun lapsi aloitti concertan tuli univaikeuksia sekä ruokahaluttomuutta. Mutta pahin sivuoire oli agressiivisuus ja sitä kesti lähes 2kk. Joidenkin lasten on pakko syödä lääkettä, sille vaan ei voi mitään. Ei kukaan vanhempi sitä huvikseen syötä.

Ja sinä ruokavalio huutelija. Olet totaalisen väärässä. Ei syödä hamppareita kuin harvoin ja limua ei koskaan. Eli oikein on terveellinen ruokavalio. Nuo ruokajutut ja kalaöljyt on huuhaata. Meillä kaikki vitskut käytössä mutta ei niistä ole apua ADHD:hen.

"vieras"
Katsoin myös tuota dokumenttia jonkun pätkää. Siiinä oli yhden adhd -perheen haastattelu, jossa ruokavalio oli pantu täysin uusiksi ja kahdessa viikossa tuloksia tullut kaksospoikien käytökseen. Tosi tiukka ruokavalio ja mm. maitotuotteet jätettiin pois ja kaikki turhat sokerit ja käytettiin kalaöljyjä. Myös vankeja tutkittu ja nuorisokodeissa olevia nuoria. Tulokset ovat todella myönteisiä ja lisää tutkitaan, kun ei varmuutta vielä mikä ruoka herkistää ja ilmeisesti yksilöllisiä erojakin on.

Adhd lisääntyy hurjaa vautia. Joku tekijä on siinä ja ruoka on sellainen mikä on yhteinen tekijä. Joku geneettinen ominaisuus on, kun adhd on selvästi perinnöllistä ja ruokavaliolla on merkitystä siihen, että ihminen herkistyy. Aivoista kyse ja paljon tutkitaan ja aivoille tärkeää on rasvat. Sen sijaan nopeat hiilihydraatit huonoja.

Yhteistyössä