Lapsella syntymäpäiväjuhlat, miestä ei "voisi vähempää kiinnostaa hössötys"

• Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
surullinen äiti
Näyttää tympeää naamaa, kun yritän saada kotia juhlakuntoon sukulaisia varten. Kyseessä on pienimuotoiset 3-vuotiaan kunniaksi järjestetyt kakkukahvit johon tulossa lähipiiri. Mies näkee tämän täysin tarpeettomana, ja myös kyllä käy se meille molemmille selväksi. Harmittaa ja suututtaa, miksi mies käyttäytyy näin huonosti!!! Olen sanonut, että etkö ymmärrä että nämä on lapsellesi tärkeät juhlat ja tärkeää nähdä, että on ihmisiä ympärillä jotka välittää, oli miehen mielestä kuinka kiusallista tahansa. Lapsi on odottanut koko viikon juhliaan. Nyt mies pilaa kaiken. Kuulemma pärjäisi hyvin ilman juhliakin, ei hänelläkään ollut ikinä kaverisynttäreitä eikä sukulaissynttäreitä.

Jotain lapsuusjuttuja, kun hänellä ei ole koskaan synttäreitä juhlittu, ei kavereiden eikä suvun kesken.

Noniioonnn
Täydellinen nyt vähän hellittää ja muistaa hengittääkin....kolmevuotias ei tosiaan osaa kaivata mitään synttäreitä. Olet vaan hössöttänyt asiasta niin paljon,että lapsikin odottaa jotain tapahtuvaksi,

surullinen äiti
No en mä nyt hössötyksestä tiedä jos kahvit keitän sukulaisille ja kakkukynttilät saa lapsi puhaltaa. Mistään sen ihmeellisemmästä ei ole kyse. Ja tietenkin olen lapselle sanonut, että onko kivaa kun mummi ja ukki ja serkut tulee juhliin viikonloppuna. ap

Ehkä mies ei ole vaan tottunut sellaiseen synttärihössötykseen. Ja saattaa tietty olla pieni kateuden siemen, kun ei itse ole vastaavaa päässyt kokemaan silloin lapsena. Monesti miehet on alkuun vähän tuollaisia, kuulostaa melko normaalilta.

Itse varmaan yrittäisin innostaa miestä osallistumaan mahdollisimman paljon ja kyselisin mielipiteitä esim. tarjottavista. :) meillä esim. tykkää kovasti kinkku-ananas-aurajuustopiiraasta, joka onkin juhlien vakkaritarjottava. Tietenkin jos ihan mahdoton hapannaama, voi olla vaikeaa. Ehkä tällöin tajuaa viimeistään vieraiden saapuessa, kuinka kivaa on välillä juhlistaakin jotain.

Joka tapauksessa pitäkää sinä ja lapsi hauskaa ja nauttikaa päivästä!

"höh"
Täydellinen nyt vähän hellittää ja muistaa hengittääkin....kolmevuotias ei tosiaan osaa kaivata mitään synttäreitä. Olet vaan hössöttänyt asiasta niin paljon,että lapsikin odottaa jotain tapahtuvaksi,
Höh, kyllä meillä on juhlittu yksivuotispäivästä alkaen, vaikka lapsi ei alussa niin ymmärräkään kaivata synttäreitä.
Mitä se mies haluaisi sitten tehdä? Ei kai tuo sukulaisten seurassa kahvittelu nyt niin kummoiselta kuulosta.

surullinen äiti
Ei halua tehdä mitään kummallista. Korkeintaan joku pieni kakku meille kolmelle syötäväksi. Synttäreistä ei saisi "tehdä numeroa". Ongelma on tietty siinäkin, että hänellä on pieni perhe ja anoppi on vaikea, eikä edes tule. Onneksi edes veli perheineen tulee. Oma suku on taas iso kun on mummot ja isomummot elossa. Sisaruksiakin neljä. ap

"Mona"
Joo mäkin laittaisin miehen pihalle synttäreiden ajaksi jos ei kerran kiinnosta. Kyllä meidän 3vee nautti kovasti juhlitaan ja saamastaan huomiosta. Ei munkaan mies nyt hirveästi järjestelyihin osallistunut, mutta ihan innoissaan oli juhlista myös. Mun mielestä synttärijuhlat on tärkeitä lapselle ja kivoja muistoja aikuisellekin.

"Mona"
Siis miksei ihmiset kesksutele tämmösistä asioista ajoissa. Tämäkin on ollut tiedossa jo 2 vuotissynttäreistä asti... halloo?
Äö, mistä tiedät että on ollu tiedossa jo vuoden. Ei meillä ainakaan lapset oo vielä 2-vuotiaana osanneet odottaa synttäreitään, joten silloin se ei oo lapselle niin tärkeää pidetäänkö niitä vai ei. Ap ei kertonut pidettiinkö synttäreitä edellisvuonna ollenkaan.

minnee
Voisko olla niin, että mies mieluummin vähättelee vaikka oman lapsensa synttäreiden merkitystä kuin potee mielipahaa siitä, ettei hänen synttäreitään juhlittu hänen lapsuusaikanaan? Vähän vaikea kuvitella, että lapsi ei välittäisi siitä, ettei hänen synttäreitään juhlita ja se on voinut olla kipeä asia miehellesi. Jos miehesi innostuisi lapsensa synttäreistä, se saattaisi nostaa kipeitä muistoja pintaan. Ovatko miehesi vanhemmat muuten tulossa lapsenne synttäreille?

Itse huomaan, että lapsen kanssa nousee monia kipeitä muistoja omasta lapsuudestani: pieniä ja isoja asioita, joista olen jäänyt paitsi. Tavallaan yritän sitten osaa niistä "parantaa" nauttimalla oman lapseni kanssa niistä.

ihmetaas
Yleensä 2 v jälkeen täytetään 3v. Riippumatta juhlista, äiti on tiennyt että seuraavaksi täytetään 3. Jos niitä juhlia haluaa, tässä on ollut aika kivasti aikaa asiaa selvitellä, pointtina on että tuskin nämä merkkipäivät yllätyksenä tulee, sen takia en ymmärrä miten aikuiset eivät pääse yhteisymmärrykseen aika simppelistä asiasta...

Keittiönoita
Mies pihalle juhlien ajaksi, jos ei osaa käyttäytyä. Ja sen jälkeen varaat sille ajan johonkin terapiaan. Normaali aikuinen ihminen ei ole kateellinen 3-vuotiaalle lapselle tämän synttärijuhlista.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
juhlimaton
Ymmärrän miestäsi. Itse kuulun myös niihin jotka eivät juhlista perusta. Siis en itse tykkää yhtään juhlia järjestää, vaikka olisivat miten pienimuotoiset tahansa. Siksipä meillä ei ole järjestetty lapsille mitään kaveri- tai sukulaissynttäreitä. Sukulaiset saavat käydä silloin kun aikatauluun sopii. Toki lahjat olen lapsille hankkinut ja sit ollaan ihan oman perheen kesken herkuteltu ja tehty jotain kivaa. Esim nyt viimeksi 12-vuotis synttäreillä käytiin elokuvissa, sit ollaan käyty kylpylässä, Hoplopissa jne.... Itsellä myös pieni suku ja en myöskään lapsena tottunut siihen että olisi mitään synttäreitä järjestetty. Lahjoja toki saatiin. Eli yritä ap myös ymmärtää miehen näkökulma tuohon synttäriasiaan.

Yhteistyössä