Lapsella on oikeus isään....

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
ihan siis ketään puollustelematta, mutta kyllä isä saa elää normaalia elämää tapaamis viikonloppunakin vai pitäskö se kokoaika kököttää lasten kanssa kotona?? Oletko itse kaikki viikonloput lasten kanssa kotona??

Ei ole kysymys kotona olemisesta, en ole itsekkään lasten kanssa joka vkl kotona. Vaan kyse on nyt siitä, että voiko se tollain vaan tuoda lapsia eriaikaan?? Eikö isän tarvitse keskustella asia tytön kanssa ilman, että sotkee minua siihen ja on heti ongelmien ilmetessä tuomassa tyttöä kotiin??

Myös sinä olisit voinut sanoa puhelimessa tytölle, että sinä teet nyt niin kuin isä sanoo ja piste. Kyse ei ollut mitenkään lasta vahingoittavasta teosta/tekemisestä, joten lapsi olisi ihan hyvin voinut mennä mukaan. Turhaa kiukuttelua.

Ei ole kysymys kotona olemisesta, en ole itsekkään lasten kanssa joka vkl kotona. Vaan kyse on nyt siitä, että voiko se tollain vaan tuoda lapsia eriaikaan?? Eikö isän tarvitse keskustella asia tytön kanssa ilman, että sotkee minua siihen ja on heti ongelmien ilmetessä tuomassa tyttöä kotiin??

Etkös itse sanonut, että tyttö soitti ja kysyi saako tulla kotiin, johon sanoit että totta kai saa. Yrititkö edes sanoa, että kirpparilla voisi olla kivaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
eikai kyse ollutkaan siitä ettei saisi mennä, mut jos jollekin lapsista on kirpparille meno noin kamalaa niin onko sinne pakko mennä just silloin? isä mieluummin palauttaa itkevän lapsen äidille tunteja etuajassa et pääsee sinne kirpparille :|

Kiitos, nöppönen että ymmärsit! Mä en just tätä ymmärrä, että isä ei voi joustaa yhtään. Koska yksi lapsista ei sinne halunnut, olisi kehitellyt jotain muuta.

mä ymmärrän et ruokakauppaan mennään, siellä kun on pakko käydä. mut en mä pakota lasta lähtemään vaatekaupaan jos se on äärimmäisen hankalaa, pääsee sinne muulloinkin kun just sillä hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä etävanhemman ei tarvitse toimia koko viikonloppua lasten pillin mukaan.

Mutta pitääkö mun sitten istua kotona joka toinen viikonloppu, et jos vaikka joku lapsista tuleekin kotiin tai vaikka kaikki?? :o

Ei tarvitse istua. Mun mielestä 7-vuotias menee isän mukana kirppikselle, jos sinne ei ole tarkoitus koko päiväksi mennä. Tyhmää opettaa tytölle, että isän luota voi siirtyä äidin luo silloin, kun tehdään jotain, mikä ei itseä kiinnosta.

Tätä mä just hain, kiitos kun ymmärsit.... :hug:

Nyt sitten vaan teet miehelle selväksi, että koko sakki palautetaan samalla kertaa klo 19.

Tätä mäkin kannatan. Hitsi vieköön sähän voit olla vaikka ulkomailla silloin kun lapsilla on isäviikonloppu.

Näinpä....ja tytöllä ei ollut edes avainta mukana. Mä aion soittaa sille huomenna ja teen asian selväksi. Jos se edes mua kuuntelee, olenhan exä!

Mun mielestä etävanhemman ei tarvitse toimia koko viikonloppua lasten pillin mukaan.

Mutta pitääkö mun sitten istua kotona joka toinen viikonloppu, et jos vaikka joku lapsista tuleekin kotiin tai vaikka kaikki?? :o

Ei tarvitse istua. Mun mielestä 7-vuotias menee isän mukana kirppikselle, jos sinne ei ole tarkoitus koko päiväksi mennä. Tyhmää opettaa tytölle, että isän luota voi siirtyä äidin luo silloin, kun tehdään jotain, mikä ei itseä kiinnosta.

Nyt sitten vaan teet miehelle selväksi, että koko sakki palautetaan samalla kertaa klo 19.

Tätä mäkin kannatan. Hitsi vieköön sähän voit olla vaikka ulkomailla silloin kun lapsilla on isäviikonloppu.

Näinpä....ja tytöllä ei ollut edes avainta mukana. Mä aion soittaa sille huomenna ja teen asian selväksi. Jos se edes mua kuuntelee, olenhan exä!

no onpa sulla tympee asenne :o mutta itsehän sinä annoit tytölle luvan tulla kotiin, ni älä nyt kaikkea exän niskaan kaada...

Minä en ymmärrä miksi yhden lapsen takia pitäisi peruuttaa koko meno, jos muut olivat menossa. Meidän perheessä ainakin mennään sinne minne aikuinen sanoo, vaikka toinen lapsista ei siitä pitäisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä en ymmärrä miksi yhden lapsen takia pitäisi peruuttaa koko meno, jos muut olivat menossa. Meidän perheessä ainakin mennään sinne minne aikuinen sanoo, vaikka toinen lapsista ei siitä pitäisikään.

ja musta menon voi siirtää jos se ei ole tuiki tärkeä.. en mä itsekään nauti siitä jos lapsi vääntää itkua koko reissun ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:

Etkös itse sanonut, että tyttö soitti ja kysyi saako tulla kotiin, johon sanoit että totta kai saa. Yrititkö edes sanoa, että kirpparilla voisi olla kivaakin.

Joo, tyttö soitti ja kysyi saako tulla kotiin. Kertoi myös samalla, että isä oli sanonut, että jos et halua mukaan, voit mennä kotiis, johon tyttö oli sanonut, et sinne mä haluankin eli kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

no onpa sulla tympee asenne :o mutta itsehän sinä annoit tytölle luvan tulla kotiin, ni älä nyt kaikkea exän niskaan kaada...

Tottakai annan luvan, jos exä uhkailee tyttöä, että joudut kotiin ja isä ei yhtään suostutellut tyttöä. Mä olin ihan pihalla, kun puhelin soi ja tyttö ITKI!Ei siinä tilanteessa lapselle voi sanoa, ettet saa tulla kotiin.

ja musta menon voi siirtää jos se ei ole tuiki tärkeä.. en mä itsekään nauti siitä jos lapsi vääntää itkua koko reissun ajan.

sitten vääntään itkua. Aina ei voi elämä olla hauskaa ja mennä pillin mukaan. Esim. kolme vuotiaalle suurin osa menemisistä ei ole hauskoja ja aina pitää vääntää itkua, joten me ei mentäisi minnekään jos tuolla periaatteella eläisi. Meillä ei menoja siirretä, koska lapsen täytyy oppia siihen, että hammaslääkäriin, lääkäriin yms. mennään ja jos meillä on meno kirpputorille niin sitten on.

sitten vääntään itkua. Aina ei voi elämä olla hauskaa ja mennä pillin mukaan. Esim. kolme vuotiaalle suurin osa menemisistä ei ole hauskoja ja aina pitää vääntää itkua, joten me ei mentäisi minnekään jos tuolla periaatteella eläisi. Meillä ei menoja siirretä, koska lapsen täytyy oppia siihen, että hammaslääkäriin, lääkäriin yms. mennään ja jos meillä on meno kirpputorille niin sitten on.

hammaslääkäri, lääkäri ja rokakaupassa käynti onkin erijuttuja kuin rättikaupan vääntäminen tai kirppareille tunkeminen. mun maailma ei ainakaan kaadu siihen et en pääse kirpparille just tänään jos lapsella on paha päivä, voin mennä huomenna tai ylihuomenna kun lapsikin on myötämielinen. sovitut menot jne on eriasioita kuin joku hömppäreissu. enkä mä kyl ymmärrä et kirpparilla käynti ajaa lapsen ohi niin et mieluummin palautetaan lapsi äidille kuin vietetään se aika lapsen kanssa.

Sinä periaatteessa teit tästä ongelman, koska annoit tytölle luvan tulla kotiin. Olisit voinut sanoa, että tottelet ISÄÄSI ja piste.

Vaikea oli sanoa mitään, kun tyttö vaan itki.....ja kun yhtään en tiennyt mikä tilanne sielä oli. Ovat ennenkin isä ja tytär ottaneet yhteen....tää oli eka kerta, kun tyttö soitti ja halusi kotiin. Soitin sitten isälle ja halusi tuoda tytön kotiin oli sanonu tytölle, et kaksi vaihtoehtoa mukaan tai kotiin ( kysymättä multa mitään, oli siis antanut nämä vaihtoehdot ) .

Mä olen samaa mieltä, että tytön pitää olla sielä. Eikä hänelle anneta vaihtoehtoja. Isä oli nämä vaihtoehdot ensin antanut ja mulla ei ollut sydäntä kieltää tulemasta itkevää tyttöä kotiin.

Joo, tyttö soitti ja kysyi saako tulla kotiin. Kertoi myös samalla, että isä oli sanonut, että jos et halua mukaan, voit mennä kotiis, johon tyttö oli sanonut, et sinne mä haluankin eli kotiin.

Sanot lasten isälle, että palauttaa kaikki lapset samaan aikaan illalla ja hoitaa tästäedes konfliktit lasten kanssa keskenään.

Ja olen sitä mieltä, että se lapsi olisi aivan hyvin voinut mennä sinne kirpputorille... :o

hammaslääkäri, lääkäri ja rokakaupassa käynti onkin erijuttuja kuin rättikaupan vääntäminen tai kirppareille tunkeminen. mun maailma ei ainakaan kaadu siihen et en pääse kirpparille just tänään jos lapsella on paha päivä, voin mennä huomenna tai ylihuomenna kun lapsikin on myötämielinen. sovitut menot jne on eriasioita kuin joku hömppäreissu. enkä mä kyl ymmärrä et kirpparilla käynti ajaa lapsen ohi niin et mieluummin palautetaan lapsi äidille kuin vietetään se aika lapsen kanssa.

Itsekkäät ihmiset toimii just noin. Ja kun ajattelee miten vähän isä näkee lapsiaan niin ei voi kun ihmetellä. Olis voinut isä itse selvittää tilanteen, eikä antaa tytön edes soittaa mulle vaan kantanut tilanteesta vastuun, mutta hän meni sieltä mistä aita matalin omaa napaansa tuijottaen. argh.....

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Sanot lasten isälle, että palauttaa kaikki lapset samaan aikaan illalla ja hoitaa tästäedes konfliktit lasten kanssa keskenään.

Ja olen sitä mieltä, että se lapsi olisi aivan hyvin voinut mennä sinne kirpputorille... :o

Just näin...mun mielestä isän olisi pitänyt hoitaa itse tilanne sotkematta minua siihen.

En ymmärrä kummankaan toimintaa. Aikuisten oikeasti, jos on kolme lasta, joille kahdelle toiminta käy, oli heidän syynsä mikä tahansa, niin on se käytävä kolmannellekin.

Mikä on oma vastuu äitinäsi. Voi, voi, meidän pikkuraukka ei halua kirpputorille, niin soitetaanpa äidille. Äiti sitten ottaa lapsen vastaan ja kiukkuttelee jälkikäteen, että onpa v-mäinen isä, kun tuo yhden lapsista aikaisemmin.

Mitenkään hyväksyttävää ei ole isänkään toiminta, mutta kyllä tässä nyt molemmat toimivat väärin. Olisit äitinä sanonut, että et ole kotona, ja antanut isän selvitä tuosta tilanteesta, miten parhaiten taitaa. Jos olette opettaneet 7 v tytön sellaiseksi, että kun HÄN ei halua, ei mene kukaan muukaan.

Sorry, etten ymmärrystä sinulle anna...

Öööö.... Mä en ainakaan oleta, että kun lapset ovat isällään, niin siellä kaikki tehtäisiin lasten mielihalujen mukaan.. Enhän mäkään tee. Meillä ainakin enemmistö sanelee, mitä tehdään, jos kaksi haluaa kirppikselle mennä, sinne mennään, vaikka yksi ei haluaisikaan. Kotiinhan voi aina jäädä, jos täällä on mukavampaa tekemistä.

En ymmärrä, mikä tässä oli ongelma?

Kun mä luin nää tekstit heräs kysymys et missä kohtaa tuli esiin ne lapsen oikeudet.

Mä ymmärrän äitiä oikein hyvin että on antanut luvan tulla kotiin, no ehkä tähän vaikuttaa suurelta osin sellanen seikka et oma tyttäreni ku ei isänsä luokse haluis mennä lainkaan, mutta kun isä sanoo et paperissa lukee et hänellä on oikeus (väärin luettu muuten) niin tytön on tultava ja sieltä tulee viestiä niin aamusin kuin myös iltasin neidiltä et hän haluaa kotiin, vaan ku ei pääse.

AP juttele asiallisesti EXn sekä lasten kanssa näistä asioista, rähinät ei auta mitään ainoastaan lapset kärsii niistä.

Omaa kokemusta 7v:stä ei vielä oole, mutta olisin monien muiden kanssa sitä mieltä että isä-viikonloppuina ex hoitaa itse lapset ja näiden knassa ilmenevät ongelmat. Ei tilanne voi siihen mennä että lapsia palautellaan äidille miten sattuu sen takai että menee sukset ristiin isän kanssa. Ei kai äitikään tässä tapauksessa toimi niin että kun lapsi ei halua johonkin mennä niin saa valita isän ja epämieluisan menon välillä?

En tuota kirppiksellemenoa pahana pidä, voihan olla että miehellä on ollut sieltä jotain tärkeää haettavaa eikä viikolla kerkiä. Kyllä hänellä on myös lapsiviikonloppuina oikeus sinnne mennä ja lapset kulkevat mukana jos isä niin sanoo. Meillä on tänäpäivänäkin paljon sellaisia menoja jotka eivät ole elintärkeitä ja joita ehkä olisi mahdollisuus siirtää muualla tai jättää poiskin. Kuitenkin niille mennään ja lapset kulkevat mukana, tässä iässä tietetty vielä helposti mutta en usko että lasten kasvaessakaan alan jättämään pois kaikkea sellaista mikä ei lapsia innosta.

Ei vaan lasten pitäisi totella isäänsä vielä tuossa iässä ja lähteä sinne kirppikselle hänen mukaansa.

Sä tunnut ap nyt tekevän isästä yksin syntipukin... En sano, että isä toimi oikein, mutta kyllä se sun 7v. kultamussuskin osaa jo manipuloida. Mikäs sen kätevämpää kuin soittaa äidille itkien, kyllä varmasti heltyy ottamaan kotiin, aahh... Tehkää pelisäännöt selväksi ensin eksäsi kanssa, ja sitten vielä koko perhe yhdessä niin, että lapsetkin tietävät missä mennään.

Parempaa seuraavaa tapaamisvkonloppua!

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Siis voihan silloin mennä kirppiksellekin, vaikka lapset ovat mukana? :o Ei kai tarkoitus olekaan hautautua kotiin 'olemaan yhdessä'?

Niin miksi isä ei voisi mennä lasten kanssa kirppikselle?sinäkö äitinä yrität määrätä mitä lapset isänsä kanssa tekevät?Eikö se ole vain hyvä että lapset pääsevät muuallekin kuin nyköttävät kotona.Tuskin sinäkään lasten kanssa jatkuvasti neljän seinän sisällä olet.
Yksi lapsi ei halunnut kirppikselle,yksi lähti mukaan ilman mukinoita ja yksi halusi kalastusjuttuja katselemaan.
Eli olisiko kaikkien pitänyt harrastusreissu peruuttaa siksi että yksi lapsi ei halunnut/halusi käyttää valtaa ?
Mielestäni isä teki oikein kun toi lapsen luoksesi-koska sellainen mahdollisuus oli,sinä OLIT kotona(käsittääkseni sinua ei kukaan pakottanut kotiin tämän vuoksi)-eikä halunnut pakottaa lasta kirppikselle.Kaikkien perheenjäsenten kiinnostuksen kohteethan ei välttämättä aina ole samoja.
Isähän tuossa suhasi edestakaisin kilometreistä välittämättä.
Eli mahtoiko valituksesi pointti ollakin se että sinua harmittaa koko ero ja se että lapset saavat tavata isäänsä.Jotenkin te yh:t onnistutte aina keksimään vikoja siinä isässä oli hän sitten miten hyvä tahansa lapsille !

Me käydään kirpparilla lähes joka viikonloppu. Miehen etälapset ovat jo sen verran isoja, että päättävät itse tulevatko mukaan. Mutta entäs meidän yhteiset pienemmät lapset? Tulevat mukaan tietenkin. Ei heillä ole muualla äitiä, jolle soittaa, ettei huvita.

Yhteistyössä