Lapsella menee vatsa sekaisin päiväkoti ruuasta, onko muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Meillä 2v lapsella menee vatsa sekaisin päiväkoti ruuasta. Alkuun kun aloitti päiväkodissa alettiin etsiä jotain allergiaa. Tomaatin pois jättö helpotti vähän. Tomaatista tuli myös naamaan punaista ihottumaan.

Nyt kun oltiin kuukausi kesälomalla ni huomasin todella hyvin eron. Lapsella vatsa aivan löysällä heti kun palasi päiväkotiin. Onko muita jolla tämä ongelma?
En keksi mitään mitä päiväkodissa syötäisiin lähes päivittäin mitä ei kotona ikinä syödä. Huomasin myös että lapsen iho on täynnä pientä näppylää. Näppylä ei ole ollenkaan punaista. Iho on sellainen röpelöinen. Tietäisikö kukaan mikä voisi auttaa?

Mä huomasin saman viisivuotiaalla nyt kesäloman jälkeen. Jatkuvaa piereslelyä ja vatsa löysällä. Ei kyllä ole iho-oireita. Vaikea keksiä mistä voisi olla kyse, kun kotona syödään kaikkea ja maustetaan aika railakkaastikin välillä.

Olen varma että on päiväkoti ruuasta. Koko kuukaus kun oltiin kesälomalla niin ei mitään ongelmaa vatsan toiminnan kanssa. Heti ku palattiin päiväkotiin niin vatsa ongelmat alko. Oli jo ennen lomaa ongelmia mutta ne helpotti vähän tomaatin pois jättämisellä. Nyt vaan entistä selkeemmin huomasi sen eron.

Mä veikkaan, että se on sen takia, koska ne on esivalmistettuja ja tulee isoissa annoksissa. Mulla nimittäin vatsa menee kipeäksi aina töissä, kun ei ole "itsetehtyä" ruokaa. Salaatistakin! Monella sama juttu, eväät sen takia mukana :)

Yhteistyössä