Lapsella matoja, mikä lääke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumpula

Vieras
2v lapsella tuli pottaan kymmenen sentin mittainen ja parin millin läimittainen ruskea/punainen mato, enkä tiedä mikälaji on kyseessä. Saatikka mistä se on matotartunnan saanut :(

Oliskos ehdotuksia mikä mato on kyseessä kun itsellä ei ole hajuakaan mikä se voisi olla ja onko se vaarallinen. Se näytti samalta kuin banaanin sisällä se pitkä pätkä kuoren sisäpinnalla joka ei mene helposti poikki, mutta oli ruskea tai punainen ja läpinäkyvä. Lapsi ei ole voinut mitenkään huonosti moneen kuukauteen eikä ole laihtunut.

Aika pitkä mato, ja kun ei ole kyse kihomadosta, teidän täytyy kääntyä lääkärin puoleen. Käsittääkseni ilman reseptiä ei saa muita matokuureja kuin kihomatohäätöihin.

[QUOTE="Apina";22902374]En osaa auttaa, mutta ei kuulosta ainakaan kihomadolta. Ne on tietääkseni pieniä ja valkoisia.[/QUOTE]

piti käydä oksentamassa kun vilkaisin pottaan, en ole koskaan nähnyt mitään sellaista matoa. Olen ihan neuvoton, mutta lapsi ei kuitenkaan voi huonosti. Lääkettä antaisin jos tietäisin mitä mutta lääkäri saa neuvoa, jos ajan saan mihinkään.

suolinkaisia ovat. Tarttuvat mm. lihasta, salaatista ja pikaruoasta. Myös koirat ja ulkokissat kantavat niitä. Ennen tarttumista ihmiseen on pidetty harvinaisena, mutta näköjään noita tartuntoja alkaa olla joka toisella ihmisellä..

ja kyllä, tarvitsee reseptilääkityksen, jos toisenkin. Samalla tulee madottaa koko perhe, ettei leviä muihinkin ihmisiin. Madon munat voivat säilyä kuukausitolkulla. Mato leviää mm, vaatteiden mukana, kosketuksesta, likaisista käsistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;22902419:
suolinkaisia ovat. Tarttuvat mm. lihasta, salaatista ja pikaruoasta. Myös koirat ja ulkokissat kantavat niitä. Ennen tarttumista ihmiseen on pidetty harvinaisena, mutta näköjään noita tartuntoja alkaa olla joka toisella ihmisellä..

Niin niin että salaatit ja pikaruoka ovat pääasialliset tartuntalähteet, mutta kissat ja koiratkin voivat kantaa niitä? :D

Mä luulen, että aloittajan muksu on saanut (jos ovat suolinkaisia) sen syötyään esim koiran paskasta lunta. Tähän vuodenaikaan varmasti hyvin yleistä.

Ei ole pelkästään pikaruoasta. Tartunta leviää monestakin paikasta. Esim. tartunnan saa helposti ulkomailta, ja ylipäätään paikoista joissa hygieniataso alhainen.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;22902458:
Ei ole pelkästään pikaruoasta. Tartunta leviää monestakin paikasta. Esim. tartunnan saa helposti ulkomailta, ja ylipäätään paikoista joissa hygieniataso alhainen.

ja huolimatonta pappaa joka vetää porkkanansa suoraan multaisina napaansa, koska "ei omista porkkanoista ole ennenkään mitään tullut". ukko itse on varmasti täynnä kaikenmaailman loisia, juo homeiset mehunsakin koska mitään ei saa mennä hukkaan.

Yhteistyössä