Lapsella lahjaton joulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäisyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja hei, joulu se on ensi vuonnakin :). Jos saisit vaikka vitosen kuukaudessa säästöön, sulla olis joulukuussa 60€. Sillä saa jo komean lahjan ja vaikka itsellesikin jotain.

Jokainen pystyy kyllä hankkimaan lapselle lahjan, kuten jo aikaisemmin olen sanonut, on kyse kyllä viitseliäisyydestä kuin rahasta. Joulupuu keräykset ovat menneet pitkin syksyä, MLL lahjakortit ovat olleet jaossa ja moni muu taho auttanut, kunhan vain olisi viitsinyt niitä hakea.

täysin samaa mieltä.ihmisellä on yleensä varaa siihen mikä on hälle tärkeää.mun anopilla on kummasti varaa röökata ketjussa ja pelata golfia muttei mitenkään oo varaa 3euron bussilippuun. Se on vaan se asenne ja se mikä kellekin on tärkeää.

Lapsi onneksi niin pieni ettei ymmärrä, mutta eikö olis ollu vara ostaa kirpparilta lahjaa lapselle? Olisitte muutaman euron säästäneet muutaman kuukauden ajan. Asioita kannattaa vähän ennakoida eikä jättää viimetinkaan.

Kyllä toi valitettavasti on vaan oma vika, ei voi Suomessa oikein rahattomuuttakaan syyttää...ennemminkin saamattomuutta.

Lahjoja saa hätätapauksessa vaikka sosiaalitoimiston tai seurakunnan keräyksistä, MLL:lläkin taitaa olla jokin jne.
Täällä palstallakin on ollut joululahjakeräys, kuten kuulemma facebookissakin. Eli omaa saamattomuutta nyt tuo tilanne. Katse peiliin vaan ja ensi vuonna uusi yritys!

Alkuperäinen kirjoittaja yksinäisyys;29371660:
Olen tulossa todella katkeraksi. :(

no, se laps nyt ei vielä edes tiedä, että jouluna pitäisi lahjoja saada. katkera äiti sensijaan on aika varma pilaamaan joulun lisäksi monta muutakin päivää. toivottavasti teet kaikkesi (tuon marttyroinnin lisäksi), että saisit elämäsi kuntoon.

no, se laps nyt ei vielä edes tiedä, että jouluna pitäisi lahjoja saada. katkera äiti sensijaan on aika varma pilaamaan joulun lisäksi monta muutakin päivää. toivottavasti teet kaikkesi (tuon marttyroinnin lisäksi), että saisit elämäsi kuntoon.

Tämä on totta! Lapsi ei vielä ymmärrä ja itse olen tilanteesta jo aika pitkälle katkeroitunut. Tämän taloudellisen tilanteen lisäksi siis se, että mm. lapsen sairastaessa aika lailla, emme ole saaneet mistään tukiapuja. Olisi niin ihanaa, jos vaikka isoäiti, täti tai joku luotettava aikuinen tulisi joskus auttamaan lapsenhoidossa. Yritän olla katkeroitumatta lisää, yritän kaikkeni.

Alkuperäinen kirjoittaja yksinäisyys;29371808:
Tämä on totta! Lapsi ei vielä ymmärrä ja itse olen tilanteesta jo aika pitkälle katkeroitunut. Tämän taloudellisen tilanteen lisäksi siis se, että mm. lapsen sairastaessa aika lailla, emme ole saaneet mistään tukiapuja. Olisi niin ihanaa, jos vaikka isoäiti, täti tai joku luotettava aikuinen tulisi joskus auttamaan lapsenhoidossa. Yritän olla katkeroitumatta lisää, yritän kaikkeni.

oletko ihan reilusti ja avoimesti (ja vahvasti) pyytänyt apua neuvolasta jne.?
(joku fiksumpi voi täydentää, mitä nuo jne. paikat ovat... seurakunta, sossu tms,?)

Jos olet Helsingistä ja käytetyt erittäin hyväkuntoiset lelut ja kirjat kelpaa (kaupat kiinni) muistaisin huomenna mielelläni paketeilla lastanne. Liikun autolla, ja sukulointimatkalla voisin tuoda joulutervehdyksen.

Meillä on kolme lasta ja tänä aikana meillä on esim. Ollut mieheni työttömänä tsi lomautettuna ja itse osittaisella hoitovapaalla. Vaikka tulot ovat romahtaneet puoleen normista, lapsillamme on ollut aina lahjoja. 1, 5 vuotias ei todellakaan kaipaa hop lopeja, tavallinen leikkipuisto on parempi vaihtoehto. Ja hop lop rahoilla pallo, ämpäri ja lapio. Ilmaisia retkipaikkoja tai halpoja sellaisia löytyy joka kunnasta kun etsiii ja eväät mukaan. Ja niin, mun lapseni ovat käyttäneet kestovaippoja, ei ole niihin tarvinnut rahaa alkuhankinnan jälkeen käyttää.

Lisään vielä että meillä ei myöskään ole lapsille ollut hoitoapuja. Sairaat lapset olemme hoitaneet itse, meifän kuopus on nyt 9 vuotta. Emme ole miehen kanssa olleet ainuttakaan yötä kaksin. Myöskään menoja kaksin ei tähän aikaan paljon mahdu, mutta asioissa voi nähdä myös poditiividia puolia ja vähällä rahalla voi tehfä vaikka mitä erityisesti kun lapsi on noin pieni. Moneen paikkaan hän pääsee ilmaiseksi - esim Linnanmäki ei maksa teidän perheelle mitään, jos lähellä satutte asumaan.

Kiitos vinkeistä, mutta kyllä tuo lapsi HopLopista vaan nautti! Ja mitä vaippoihin tulee, niin tässä meidän tapauksessa kestot eivät ole sairauden takia tulleet kuuloonkaan.

Ja suurkiitos avuntarjoajalle, mutta tässä tilanteessa katson, etten ole oikeutettu ottamaan apua vastaan. Meillä on kuitenkin asiat hyvin, vaikkakin tämä joulu meni nyt näin. Kiitos vielä kauniista eleestä!

Ei ole muiden asia hommata lahjaa lapsellenne. Se on teidän asianne. Ja on aika käsittämätöntä että koko vuoden aikana ette saa kasaan edes viittä euroa jotta edes pienen paketin voisitte lapsellenne ostaa.

Olen todella surullinen lapsenne puolesta, että on saanut noin avuttomat vanhemmat!!! Koska lapsenne joulun piloille meneminnen ei ollut kuin teidän syynne ja syytäkin että olet pahoillassi..!!! Koska kaiken maailman lahja ym keräyksiä on kyllä.. On se tietty paljon kivempi laittaa rahat kurkusta alas ja poltella savuna ilmaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksinäisyys;29371865:
Kiitos vinkeistä, mutta kyllä tuo lapsi HopLopista vaan nautti! Ja mitä vaippoihin tulee, niin tässä meidän tapauksessa kestot eivät ole sairauden takia tulleet kuuloonkaan.

Ja suurkiitos avuntarjoajalle, mutta tässä tilanteessa katson, etten ole oikeutettu ottamaan apua vastaan. Meillä on kuitenkin asiat hyvin, vaikkakin tämä joulu meni nyt näin. Kiitos vielä kauniista eleestä!

Toki lapsi nauttii Hoplopista, mutta samoin nauttii vaikka pulkkamäestä tai puistosta.
Ihan vaan mieleskiinnosta, mikä sairaus estää kestovaipat?

Mielestäni sun ongelma johtuu siitä, ettei teillä ole mitään perhettä ympärillänne. Onko sulla edes ehtään ystäviä? Mullakin on tosi pieni suku, mies ulkomailta ja ei siskoja eikä veljiä. Vähän tyhjää siis on. Pelottaa, kun kasvaessaan lapsi on kans tosi yksin, ilman tukiverkkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksinäisyys;29371865:
Ja suurkiitos avuntarjoajalle, mutta tässä tilanteessa katson, etten ole oikeutettu ottamaan apua vastaan.

En tajua, miksi sitten teit tämän aloituksen, jos et halua apua. Tajutakseni surit ensimmäisissä viesteissä tukiverkon puutetta. Apua ei saa, ellei osaa ottaa sitä vastaan. Avun vastaanottaminen ei ole häpeä. Ja ensi jouluksi säästätte muutaman euron, että lapsi saa lahjoja. 1-vuotias ei niitä välttämättä tarvitse.

Mullakin on tosi pieni suku, mies ulkomailta ja ei siskoja eikä veljiä. Vähän tyhjää siis on. Pelottaa, kun kasvaessaan lapsi on kans tosi yksin, ilman tukiverkkoja.

Tukiverkkoa voi rakentaa tietoisesti niin, että on avoin ihmisille ja suostuu ottamaan heitä vastaan elämään, kun heitä on tulossa. Ei ap:n tavoin, että kieltäytyy avusta, kun jostain syystä kokee sen huonoksi asiaksi. Tukiverkosto muodostuu vähitellen, ja sen muodostumista auttaa se, että on itsekin valmis tukemaan muita esim. lähellä asuvia, jotka tarvitsevat apua lapsen/lasten kanssa.

[QUOTE="ihmettelen";29371890]Tukiverkkoa voi rakentaa tietoisesti niin, että on avoin ihmisille ja suostuu ottamaan heitä vastaan elämään, kun heitä on tulossa. Ei ap:n tavoin, että kieltäytyy avusta, kun jostain syystä kokee sen huonoksi asiaksi. Tukiverkosto muodostuu vähitellen, ja sen muodostumista auttaa se, että on itsekin valmis tukemaan muita esim. lähellä asuvia, jotka tarvitsevat apua lapsen/lasten kanssa.[/QUOTE]

Totta, mutta kaikki tutut, joihin mä olen luonut ystävyyden viime vuosina ovat muuttanee ulkomaille (3 pariskuntaa) tai sitten muuttaneet tosi kauas Suomessa.

Olen itsekin muuttanut ja yrittänyt edes luoda suhteita naapureihin, mutta nytkin 3kk sisällä 3 naapuria muutti pois jo. Tosi vaikeeta, kun ihmiset liikkuu niin paljon nykyään.

Anteeksi aiheutin näköjään palstalaisissa suurta kiukkua. En lähde nyt erittelemään lapseni suolistosairautta sen enempää julkisella foorumilla, jossa minut on jo syyllistetty lääkärin tarpeessa olevaksi masentuneeksi, juopoksi ja tupakoijaksi. Nyt ymmärrän kuinka ilkeitä ja pahansuopia suurin osa ihmisistä on. Anteeksi vielä, että järkytin tarinallani teidän täydellistä joulua. Kaikkea hyvää!

Yhteistyössä