Lapsella alilämpöä, laitanko silti kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Kylmä hänellä kuulemma on, mutta ei muuta. Eilen oli lähes koko päivän pää kipeä. Nyt ei ainakaan vielä ole.

Kyse tokaluokkalaisesta. Mietin, että saako tuollaisesta edes terkkarilta lappua kun mä tarvitsen sellaisen töihin jos pitää lapsen takia olla pois.

Mutta saanko mä tuosta terkkarilta todistusta? Olen kusessa jos en saa. : / Olen tarkalleen ottaen työharjoittelussa koulusta ja koulu nostaa kamalan metelin jos mulla ei ole todistusta. Lasta en tähän hätään saa hoitoon mihinkään tai hoitajaa tänne.

[QUOTE="a p";25577500]Mutta saanko mä tuosta terkkarilta todistusta? Olen kusessa jos en saa. : / Olen tarkalleen ottaen työharjoittelussa koulusta ja koulu nostaa kamalan metelin jos mulla ei ole todistusta. Lasta en tähän hätään saa hoitoon mihinkään tai hoitajaa tänne.[/QUOTE]

No mikset sais? Jos epäilyttää niin narraat sille terkkarille että on kuumetta.
Et sä voi kipeetä lasta kouluun laittaa.

[QUOTE="alma";25577550]Mun käsittäseni alilämpö ei ole mikään sairaus. Jos siis muuten siinä kunnossa, että kouluun jaksaa, niin sinne vaan, tilaa vaikka taksi, jos pakkanen pelottaa.[/QUOTE]

Joo mä opiskeleva yh-äiti laitankin viimeiset rahat taksiin kun ei edes tiedä tuleeko tällä viikolla sossusta rahaa vai ei!

[QUOTE="a p";25577556]No enhän mä mistään koulun terveydenhoitajasta ole puhunutkaan vaan neuvolan terkkarista jolta saadaan todistus sairastumisissa.[/QUOTE]

Tokaluokkalainen ei kuulu enää neuvolan piiriin, ainakaan meillä vaan kouluterveydenhoidon piiriin.

Alilämpöä?? Voi herramunjee. Ja nyt ei edes pää kipeä, vaan kylmä? Laita vaatetta kunnolla ja kouluun! Jos sairastuu OIKEASTI, niin sitten voi jäädä kotiin lepäämään.

[QUOTE="alma";25577569]Taitaa nyt olla isoin ongelma se, että äitiä ei huvita lähtee pakkasessa käveleen duuniin...[/QUOTE]

Miten niin? :O Vaikka lapsi ei menisikään kouluun niin joudun silti kävellen lähtemään kauppaan, että saadaan ruokaa syödäksemme!

No lääketiede ei kyllä tunne sellasta termiä kuin alilämpö, korkeintaan puhutaan hypotermiasta kun puhutaan jos ihmisen ruumiinlämpö laskee alle 33 asteen ts ihminen on paleluttanut itsensä esim makaamalla ulkosalla tai putoamalla jäihin. Eli ei kyllä tuolla syyllä voi th kirjoittaa sairaslomaa että on alilämpöä, eri asia jos on selkeesti kipeän oloinen, yskää nuhaa kurkkukipua jne... Vähän hassulta kuulostaa että tuollaisen syyn takia jo ollaan jäämässä kotiin.

No lääketiede ei kyllä tunne sellasta termiä kuin alilämpö, korkeintaan puhutaan hypotermiasta kun puhutaan jos ihmisen ruumiinlämpö laskee alle 33 asteen ts ihminen on paleluttanut itsensä esim makaamalla ulkosalla tai putoamalla jäihin. Eli ei kyllä tuolla syyllä voi th kirjoittaa sairaslomaa että on alilämpöä, eri asia jos on selkeesti kipeän oloinen, yskää nuhaa kurkkukipua jne... Vähän hassulta kuulostaa että tuollaisen syyn takia jo ollaan jäämässä kotiin.

32 alilämpöä voi kuolla niin kannattaa mennä sairaalaan olen itse 35 alilämmössä mutta se ei ole niin paha (olen lapsi xD)

Mikäli yleisoireita ei ole, kuten heikotusta tai vastaavaa, niin voit laittaa lapsen kouluun. Mikäli kuitenkin alilämpö on merkittävä, 25c lähellä, niin suosittelen tulemaan lääkärin vastaanotolle.

Yhteistyössä