lapsella ahtaat korvakäytävät ja runsas vaikuneritys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
ONko muita joiden lapsella on ahtaat korvakäytävät ja runsas vaikun eritys?
Auttaako ne jotku öljyt tms. oikeasti? kuulin vasta nyt niistä.

Ton meidän pari vuotiaan korvat on oikeasti ihan tukossa ton vaikun takia, äsken sain kaivettua kummastakin korvasta n. sentin mittaiset ja puolensentin levyiset kovat vaha kertymät.
Tyttö parka sanoi itsekin ihan yllätyneenä "nyt kuuluu"

No ei ole kyllä lapsellani, vaan minulla itsellä. Pari vuotta sitten eräs "ihana" terveydenhoitaja tuumi, että nämähän ovat kuin viisivuotiaan kokoa.

Ne öljyt auttaa jos korvat on puhdistettu ja niitä käyttää säännöllisesti, mutta jos korvissa on jo tavaraa, niin ei ainakaan minulla auta. Älä missään nimessä kaiva niistä korvista yhtään mitään, vaan illalla ennen nukkumaan menoa öljyä korvakäytäviin ja pumpulitupot hetkeksi, ettei valu ulos. Aamulla purskutat paineella kuumaa vettä korviin, niin irtoavat. Laitat sitä evttä esim, vanhaan saippuapulloon tai vastaavaan mistä saa pursitamalla aikaiseksi kapean suihkun. Minulla on ihan apteekista ostettu korvapumppu, mutta siihen mahtuu niin vähän vettä ettei auta yhtään. Paras on ollut vanha fairy-pullo. Ja sitten kun korvat on puhdistettu, niin sitä öljyä uudestaan, mutta ei tarvi kuin ihan vähän ja sit sitä öljyä muutaman päivän välein korviin lisää niin ei pääse muodostumaan kökköjä, vaan tulevat itsestään ulos. Itse vain unohdan aina nämä älkihoidot.

joo siis en mä tuolta syvemmältä kaivakaan :)
kun ne kököt on sellaisia pisaran muotoisia, niin siitä päästä saa vedettyä ne ulos kun tulee tuohon korvakäytävän päähän.

sanotaan näin:
vedä korvaa taakse- ja ulospäin ja suihkauta ceridal lipolotionia 1-2 painallusta suoraan korvakäytävään. pyyhi ylimääräinen neste pois.
annostele 1-2 suihkausta(2ml) ceridalia hoidettavaan korvaan kerran viikossa tai lääkärin määräyksen mukaisesti.
olemassa olevaa vahatulppaa voi pehmittää annostelemalla ceridalia hoidettavaan korvaan kerran päivässä 5 päivän ajan ennen vahatulpan poistoa.
uidessasi ceridal lipolotion suojaa korvakäytäviä myös veden auheuttamlta ärsytykseltä.
älä käytä pumpulipuikkoja.

nää siis tuosta käyttöohjeesta joka tuli ceridalin mukana.

Yhteistyössä