Lapsella 4v siitepölyallergiaa, onko Aerius tehokas lääke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Valitellut muutaman päivän kurkun kutinaa ja korvien kutinaa ja nenä vuotaa kirkasta räkää. Aeriusta on annettu nyt parina päivänä kun sitä lääkäri nuhaan on joskus määrännyt ja uuden reseptin lupasi hoitajan kautta siihen lekuri määrätä. Aiemmin ei ole ollut millekään allerginen, mutta itselle tulee kyllä vahvasti epäily että tämä olisi siitepölyallergiaa. Itselläni aivan samanlaiset oireet ja olen heinälle allerginen.

Nyt tuntuu että tuo Aerius ei kyllä hirveästi tunnu auttavan... mikähän muu lääke voisi olla hyväksi allergiaan?

meilläkään ei aerius oikein auta. tosin otettiin kaikki allergiakokeet, mutta ne oli negat o_o?
kuitenkin alotettiin lääkärin määräyksestä aerius.
tekis mieli kokeilla vielä jotain muuta lääkettä kun voihan allergiat olla piileviäkin...
poika 3.5v

meilläkään ei aerius oikein auta. tosin otettiin kaikki allergiakokeet, mutta ne oli negat o_o?
kuitenkin alotettiin lääkärin määräyksestä aerius.
tekis mieli kokeilla vielä jotain muuta lääkettä kun voihan allergiat olla piileviäkin...
poika 3.5v

Siitepölyallergiaako teillä myös? mitä oireita teillä tullut? Nytkin meillä tyttö valittelee että kutinaa on kurkussa ja ei saa nukuttua... :(

Meillä pojalla (pian 5v) lääkkeinä aerius tabletti 2.5mg/pv, nasonex nenäsuihke ja vielä flixotide nyt kesän ajan. Samoilla lääkkeillä mentiin viime kesä myös. Vähän nenä niiskuttaa, mutta melko hyvin auttaa.

Vastaan vaikkei mulla lapsen lääkitsemisestä olekaan kokemusta.

Itse kokeilin aikanaan nuorena kaikki allerialääkkeet mitä silloin markkinoilla oli, lisäksi silmätipat, nenäsuihkeet. Silmät turpoili ja luomet hilseili, jatkuvaa aivastusta jne, lääkityksestä huolimatta. Karseat iho-oireet lisänä, kortisonikaan ei meinannut auttaa. Väsymys oli kamalaa, aika monet antihistamiinit kun on sama kun nukahtamislääkettä vetäis. Kun ihotautilääkäri määräsi Aeriusta, mulle aukesi taivas :) Sen koommin ei allergiaoireita ole tullut, kun aloitan lääkityksen maaliskuun lopulla ja lopettelen elokuussa. Eikä tarvi käyttää silmätippoja eikä nenäsuihkeita erikseen, iho ei ole kertaakaan nyt neljän vuoden aikana oireillut. Eli mulle se oli ja on oikea lääke.

[QUOTE="aloittaja";23902782]Onko tuota Nasonexia olemassa jo 4-vuotiaille annettavaksi?[/QUOTE]

On kyllä. Meillä poika käytti sitä jo viime kesänä ollessaan alle 4v (nasonex 50mg).

Minulla Aireus auttaa allergiseen nuhaan ja kutinaan. Useamman kesän olen sitä jo syönyt ja olen ollut tosi tyytyväinen. Mitään apteekista käsikauppatavarana saatavaa allergialääkettä en enää osta. Niissä on mielestäni turhan voimakkaita sivuvaikutuksia.
Aireuksen hyvä puoli on myös se,ettei se väsytä.

Mun pojalla on siis lisänä vaikeahoitoinen lapsuusiän astma, käytössä flix ja ventoline lisänä ja varsinkin kesällä henki on niin ahtaala..

Aerius on siis kyllä siksi hyvä ettei uneta, esikolle piti antaa atopiaan ataraxia joskus ja voi hitto lapsi meni ihan sippiin siitä.

Yhteistyössä