Lapsella 1v juuri korvat putkitettu, silti korvatulehdus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Lääkäri nimenomaan sanoin, et kun on putket niin nyt tulehdukset loppuu. Just. Eipä nälöjään loppunut. 1,5kk putkien laiton jälkeen TAAS! Saatiin viikko sit korvatipat ja eilisestä asti korvat olleet entistä kipeämmät. Ilman panadolia ei pysty nukkumaan ja koko ajan pitelee ja hieroo korviaan ja itkeskelee... Huomenna ollaan menossa kyllä lääkäriin, mut haluaisin kuulla muiden kokemuksia.

Mulla tulee edelleen vähintään kerran vuodessa korvatulehdus vaikka korvat lapsena putkitettu.

Joillakin saatetaan putkittaa muutamankin kerran ennenku helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Mulla tulee edelleen vähintään kerran vuodessa korvatulehdus vaikka korvat lapsena putkitettu.

No mut eihän sulla kai enää niitä putkia siellä ole??

Ei se putkitus takaa sitä, että korvatulehdukset loppuisi. Todennäköisesti vähentää. Meillä on muksun korvien putkituksesta yli 3kk eikä yhtään k-tulehdusta sen jälkeen. Toki niitä voi tulla.

Korvatulehukset voi johtua maitoallergiasta, ruoka-allergiasta, refluksiasta etc. Kannattee tutkituttaa, jos vaikka olis jotain allergiaa taustalla.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:

No mut eihän sulla kai enää niitä putkia siellä ole??

Aika huonosti taitais olla asiat, jos ne ois korviin jääny.
Ei se putkitus kaikkien korvaongelmia korjaa.

Lääkäri sanoi pari vuotta sitten, että mun korvat nyt vaan sattuu olemaan "huonosti ilmastoidut" :D

ö,lllllkghophhj,gpfkfp, öbvlvfklllllllllllll-kkiloö.åööööööööööööööåiåå7pp99p99p9op9ö9ö

Eli tällä "minäkin haluan kirjoittaa"-pojalla oli vielä 10 putkituksen jälkeen, 2-vuotiaana helpotti.

Niillä putkilla on kai ensisijaisena tavoitteena estää ns. liimakorvan muodostumista ja turvata normaali kuulon kehittyminen ja säilyminen.

Kuulun Taan kanssa samaan kastiin, eli itse aikoinani "putkilapsi", jolla tulehdukset jatkuivat putkista huolimatta. (Ei mulla jälkeen murrosiän sentään ole ollut enää tulehduksia!)

Omalla lapsella tulehdukset vähenivät hiljalleen putkituksen jälkeen, mutta eivät loppuneet kokonaan - nyt 9-v:na tilanne jo rauhoittunut.

Meillä tyttö sai ekat putket vuoden ikäisenä. Ei loppunu tulehdukset, mutta ne oli helpompi kestää ja yöt alkoi nukkumaan muutenki. Toiset putket laitettiin kaksi ja puolivuotiaana, samalla leikattiin myös kitarisat. Sen jälkeen ei oo tullu kuin muutama tulehdus, tyttö nyt 3 ja puoli.

Yhteistyössä